Ustawienia dla BD
#1
No to nagrywam moją pierwszą płytę blu-ray.
Ustawiłem sony vegas zgodnie z plikiem źródłowym czyli: 1920-1080i, 25klatek na sek., pixel asp. 1,000, uper filset,metod. Interpolate.
Następnie zmontowałem całość, z gotowych rozwiązań skorzystałem z ustawienia levels (zgodnie z podpowiedzią kolegi efixa) nie wyłączałem disamle reseple, tylko zostawiłem na smart.
Renderuje właśnie z ustawieniami które wykazywały chęć renderowaniamznakiem = czyli Main Concepr mpeg-2, 30mbns dla blu-ray, a do wyboru miałem jeszcze avchd z sony blu ray 15 lub 20.
Będzie to moja pierwsza płyta, jak tylko będzie gotowa i zobaczę ją na tv to dam znać jaki efekt.
Skorzystałem z dostępnej na rynku nagrywarko-ponoć odtwarzarki samsunga http://www.samsung.com/pl/consumer/pc-pe...506AB/TSBD płyta BD-r 25GB esperanza (jedyna, którą znalazłem w sklepie.)
Czy ktoś podobnie to robił? Może inne ustawienia? Nie byłem pewien czy dać none progresive scaning i pixel dla 1,333 16:9 także ten resamle wyłączony (w każdym pliku) nie byłem pewien czy zmianiać zostawiłem wg ustawien źródła.
-------------
Mój sprzęt: kamera sony hdr cx570e, statyw 50AV, mikrofon HST1, sony imagination studio 4, komputer: lenovo ideapad y560,procesor i7, 16GB ram,geforce 660MX, win7ultimate 64-bit, Ipad 2
Odpowiedz
#2
Jeżeli robisz pod Blu-Ray to jak najbardziej wybierasz gotowy presset pod niego. Nie zmieniasz w ustawieniach nic poza bitrate które to musisz wyliczyć kalkulatorem tak aby materiał zmieścił się na płytę. (np. http://dvd-hq.info/bitrate_calculator.php)
Polecam raczej stały bitrate gdyż przy zmiennym trudniej przewidzieć rozmiar wynikowego pliku (pomimo użycia kalkulatora).
oczywiście Field order musi być zgodny ze źródłem, w razie potrzeby korygujesz.
Profile pod bluray maja wyłączony dźwięk. Po obrazku musisz zrobić audio - Dolby Digital AC3 448kbps 48kHz, a następnie to wszytko połączyć w DVDarchitekcie.

zamiast mainconcept'a możesz użyć SonyAVC jednak render będzie trwał dłużej. DVDArchitect też ślamazarnie z nim działa.
Pozdr.
Odpowiedz
#3
Dzięki za odpowiedź, co do samego bitrate mogłem sobie pozwolić (ale tego nie zrobilem) na duży bitrate gdyż film ma tylko 19min. Co dało 5gb przy ok 27bitrate. Nie mogłem jeszcze ujrzeć pełnego 1080p bo materiał był z przeplotem, ale następny klip, który nagram będzie w tej jakości 1080p. Co do samego materiału w 1080i wygląda naprawdę świetnie, nieporównywalnie lepsza jakość niż na dvd, mimo że telewizor rozciąga do swojej rozdzielczości.
Niestety nie udało się otworzyć filmu z poziomu samej nagrywarki mój TV LG37le5300 widzi co prawda strukturę folderów ale nie widzi plików i tym samym nie chciał odpalić filmu. Pojechałem do kolegi, który ma playStation z blu-ray'em i bez problemu film odtworzył. Nie wiem jak sobie poradził Tv z przeplotem, nie mam porównania, kolega ma trochę starszy TV niż mój.
Będę dzwonił do centrum pomocy samsunge i próbował dowiedzieć dlaczego nie widzi plików płyty. Coś mi się wydaje że to taki chwyt marketingowy z tą odtwarzarko nagrywarką blu-ray. Musialbym jeszcze sprawdzić na TV tejmsamej marki co nagrywarka, być może tutaj jest pies pogrzebany.
Czy ktoś podobne miał doświadczenie z tym urządzeniem? A może znacie rozwiązanie? Dla mnie osobiście liczy się krążek, nie lubię odtwarzać z PC czy pamięci bo niekiedy (przynajmniej u mnie) haczy.
-------------
Mój sprzęt: kamera sony hdr cx570e, statyw 50AV, mikrofon HST1, sony imagination studio 4, komputer: lenovo ideapad y560,procesor i7, 16GB ram,geforce 660MX, win7ultimate 64-bit, Ipad 2
Odpowiedz
#4
co do 1080p to uważaj :D
poniżej masz prawidłowe formaty dla Bluray'a

Resolution Frame rate[a] Aspect ratio
1920×1080 29.97-i 16:9
1920×1080 25-i 16:9
1920×1080 24-p 16:9
1920×1080 23.976-p 16:9

w związku z czym jeżeli progresywnie to 24 klatki
Musisz także wiedzieć ze chcąc wykonać materiał progresywny troszeczkę inaczej trzeba prowadzić kamerę. W I masz dwie fazy ruchu na klatke w P tylko jedną.

napisałeś: "Co do samego materiału w 1080i wygląda naprawdę świetnie, nieporównywalnie lepsza jakość niż na dvd, mimo że telewizor rozciąga do swojej rozdzielczości. " - jesteś w błędzie, telewizor nic Ci nie rozciąga -
1080i i 1080p to ta sama rozdzielczość 1920x1080 nic tutaj nie jest rozciągane.

Jeżeli zakodujesz w Vegasie materiał do formatu niezgodnego z Blu-Ray to DVDArchitekt będzie Ci go ponownie przeliczał !
Odpowiedz
#5
Robi się inaczej.
Jest ogólnie przyjęty format 1920x1080p 50i, co oznacza, że film 25p przekodowuje się na nowo do 50i...
Uzyskujemy film o parametrach 50i ale faktycznie dwie półklatki są w tej samej fazie, czylimamy płynność 25pełnych klatek, tylko że wyświetlane z przeplotem...
Co to daje?
- zgodność ze standardem BluRay Disc (50i dla PAL);
- płynność zgodna z 25p...
- nietety ponowne przeliczanie materiału, więc możliwa utrata jakości (nie wiem, czy istnieje program potrafiący namotać w indexach pliku, celem zmienienia właściwości z 25p na 50i - wiem, że dla AVI jest takie coś... Pinto podawał...)
Odpowiedz
#6
no tak, ale nagrywanie w 50p zeby pózniej robić z tego 50i to troche bez sensu jak można odrazu nagrać z przeplotem. (no chyba że kolega zamierza robić jakieś super spowolnienia)
Odpowiedz
#7
Ja nie pisałem o 50p -> 50i, tylko 25p -> 50i...
W pierwszym przypadku, z każdej klatki usuwasz naprzemiennie parzyste, oraz nieparzyste linie... Zachowujesz płynność 50klatek, ze stratą połowy informacji (co jednak wygląda nadal dobrze).
W drugim przypadku, nagrywasz 25pełnych klatek, które wyświetlasz jako 5o półobrazów.
Czyli parzysta i nieparzysta linia dotyczy dokładnie tej samej klatki.
Ilość informacji się nie zmienia. Ale sposób wyświetlania - tak.
Masz płynność 25klatek (czyli bliżej kinowej płynności, która wynosi 24 klatki), oraz zgodność z standardem BluRay... oraz przede wszystkim brak grzebienia występującego np przy panoramowaniu w materiale z przeplotem. Zgadza się? :)
Odpowiedz
#8
heh :D sam sie zakręciłem, masz racje :)
Odpowiedz
#9
no dobrze, to po co jest materiał 50p (1080p) skoro nie można go wyrenderować jako 50p (nie mówię tutaj tylko o blu-ray, ale także o zapisie chociażby na dysk) Materiał dla Blu-ray z tego co piszecie najlepiej nagrywać w 50i (1080i) bo nie ma zgodnego template z 50p (1080p) dla blu-ray.
Ja u siebie nie mogę w ogóle wyrenderować materiału jako 50p (plik wyjściowy-wyrenderowany). Wyrzuca mi błąd "nieznany" po angielsku.

Czyli planując nagrać, jako materiał wyjściowy płytę Blu-ray to: by wszystko było zgodne i nie wymagało dodatkowych zmian to najlepiej ustawić kamerę od razu w 1080p 24p? lub 1080i 50i?

To po co w takim razie jest pełne 50p? Czy ja dobrze rozumiem? 50p to dla sfilmowania ruchu np na hali sportowej? a później i tak muszę to zmienić na 50i lub 24p co wiąże się z przeliczaniem z 50p?

Dodaję jeszcze taki mały artykuł, który znalazłem w internecie dot. sprawy 50p
http://laki.dvhk.pl/faq/hdtv_1080p.htm


Załączone pliki Miniatury
       
-------------
Mój sprzęt: kamera sony hdr cx570e, statyw 50AV, mikrofon HST1, sony imagination studio 4, komputer: lenovo ideapad y560,procesor i7, 16GB ram,geforce 660MX, win7ultimate 64-bit, Ipad 2
Odpowiedz
#10
Sprawdź standardy. Nie MY PISZEMY, tylko tak już jest.
Tak samo - po co 4:2:2, skoro później i tak robisz 4:2:0?
Po co w lustrzankach RAWy, skoro później i tak robisz JPEG...
Po co w ogóle rozdzielczość większa od 2Mpix dla zdjęć, jak monitory obecnie używane mają 2Mpix.?

Co do klatkażu, to w Polsce standardem jest jak wiesz system PAL, który ma 25klatek wyświetlanych "z przeplotem" - a więc 50i. Wynika to z prądu jaki mamy w sieci (50Hz).
24p to standard kinowy. Nie wiem, czy telewizory (szczególnie te starsze) poradzą sobie bez problemu. Filmy kinowe, w momencie przerabiania pod dany rynek, poddawane są m.in. zabiegowi zmiany klatkażu (+ dodatkowe chyba spowolnienie - tego nie pamiętam, a nie mam książek ze sobą, żeby sprawdzić...) - na pewno słyszałeś o metodzie "pull-down"...
tutaj masz o 24p: http://en.wikipedia.org/wiki/24p
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości