Numery i adresy do instalacji routera
Witam, otóż instaluję router NETGEAR DGN 2200 (N300 Wireless ADSL2+) I potrzebuję kilku adresów

ADRES IP, Maska podsieci, domyślna brama, preferowany serwer DNS oraz Alternatywny serwer DNS.

I jak mam sprawdzić te adresy? Jestem zielony w tym temacie ;) więc proszę wytłumaczyć to w miarę przejrzyście ;) Mam internet z TP. Z góry dziękuję i pozdrawiam.
Odpowiedz
Sprecyzuj co własciwie chcesz robić, przede wszystkim jakie adresy IP potrzebujesz? Jeżeli wewnętrzne, nierutowalne, to w najprostszej wersji nic nie musisz robić. Z Orange dostajesz jedne zewnętrzny IP, który zresztą potrafi się zmieniać np. co reset czy np. codziennie, a po drugiej stronie masz ileś portów LAN do których przypinasz komputery lokalne (LAN). Dostają, o ile nie ustawisz tego inaczej adresy z puli 192.168.1.*, albo 0.*
O resztę się nie musisz (zwykle) martwić, Twój router zadba by podać rzeczy o których piszesz. Zabawa się zaczyna, jak chcesz więcej, czyli np. inną pulę adresową, przypisanie IP do konkretnego kompa na stałe, przekierowania portów itp. To bardzo szeroki temat.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
http://img534.imageshack.us/img534/6428/...uuvrwn.png

Tak wyglądają pola, w które mam wprowadzić adresy. Nie wiem, czy nierutowalne, kompletnie się na tym nie znam. Ten router ma w sobie wbudowany modem, więc wpinam go do komputera, i mam internet w stacjonarce i nadaje Wi - Fi na laptopa. Chcę żeby było tak, aby jak najprościej i jak najlepiej dojść do tego, żeby to było sprawne i działało jak ma działać. Muszę jakoś sprawdzić te adresy, znalazłem jakąś karteczkę na której mam IP, maskę podsieci i bramę domyślną.
Odpowiedz
A musisz mieć ustawione adresy i maski?
Ja mam wszystko domyślnie i wszystko śmiga. Na stacjonarnym, kantorach i telefonach
Po co sobie utrudniać niepotrzebnie?
Odpowiedz
Inaczej mnie nie puści dalej.
Odpowiedz
Na komputerze masz zablokowane ip? Nie da się ustawić, żeby wykrył automatycznie?