Jak to wykorzystać jako przejśćie?
#1
Witam wszystkich forumowiczów.

Zaczynam dopiero przygodę z montażem filmów i chciałbym tu zadać pytanko:
Zrobiłem w 3DS Maxie taki napis (wrzucam link do napisu wyrenderowanej do mp4 animacji z dźwiękiem https://docs.google.com/open?id=0B-7s4mF...05TLVN4Umc)
Jak by to wykorzystać jako przejście. Mam na myśli pomysł, żeby na sam koniec ujęcia zrobiło się rozmycie obrazu i włączyłaby się ta animacja, tylko żeby tło było przezroczyste zamiast czarnego.
Proszę o możliwie szybką odpowiedź
I przy okazji: używam Sony Vegas Movie Studio HD Platinum 11
Odpowiedz
#2
Rozmycie uzyskasz używając efektu Gaussian Blur, żeby obraz stopniowo robił się bardziej rozmazany będziesz musiał zastosować klatki kluczowe.
Co do tła animacji - opcja nr 1: wyrenderuj bez tła w 3ds Maxie, opcja nr 2: wyklucz tło efektem Chroma Keyer.
Odpowiedz
#3
Ale chodzi o wyklucznie tła rendera?
Odpowiedz
#4
Tak, w tym wypadku kolor czarny.
Odpowiedz
#5
Tak się zastanawiam
Chciałbym zrobić tak, że po wykluczeniu tła i ustawieniu rozmycia na końcu ujęcia załączyć tę animację. W momencie gdy napis byłby już cały widoczny, to np. środek litery d zrobił się czarny i animacja szła by dalej aż do przejścia przez ten otwór i obraz byłby czarny i wtedy pojawiłoby się kolejne ujęcie.
Wszystko fajnie brzmi tylko jak to zrobić?
P.S A to wykluczanie tła to trzeba otworzyć animację wykluczyć tło zapisać i dopiero wstawić, czy już można to robić już w projekcie?
Odpowiedz
#6
Ustaw animację gdzie chcesz na osi czasu, potem stwórz nową ścieżkę video pod ścieżką z animacją, na nową ścieżkę dodaj czarnego solida (dostępny w Media Generators). Następnie wymaskuj odpowiedni kształt na solidzie, w taki sposób, żeby nie wykraczał on poza obręb litery 'd', ale zawierał jej środek. Coś na zasadzie witraża wypełnianego bibułą, może w ten sposób łatwiej zrozumiesz. Będziesz zmuszony oczywiście animować tą maskę, bo przecież położenie litery się zmienia. W momencie gdy środek litery obejmie już cały ekran (czyt. cały będzie czarny), pojawi się nowy obraz. Żeby stopniowo przejść z koloru czarnego do "normalnego" obrazu użyj opcji Fade/in (złap za skrajny górny punkt eventa na osi czasu i przeciągnij go w prawo) lub animowanego efektu, przykładowo Brightness and Contrast.

Jeśli chodzi jeszcze o wykluczanie tła to widzę, że na Twojej animacji są ciemne cienie, prawdopodobnie nie wykluczy się ono idealnie, więc polecałbym ponowne wyrenderowanie bez tła (kanał alfa).
Odpowiedz
#7
Wszystko fajnie tylko jak można wyrenderować bez tła, bo umiem tylko zmnieniać jego kolor
Odpowiedz
#8
AVI uncompressed ma możliwość zachowania kanału alpha (pzrezroczystości).
Albo MOV (QuickTime - PNG)
Odpowiedz
#9
Rozumiem ale jak gdzie to zachowanie kanału alfa znaleźć w menu render setup, czy przy wyborze formatu?
Odpowiedz
#10
A nie możesz się chociaż trochę wysilić?
Czy myślenie aż tak boli?
Skoro napisałem, że dla AVI nieskompresowanego, to jak myślisz gdzie się to ustawia. W WinAmpie?
Zlituj się.
Jasne że w ustawieniach renderingu (zaawansowane, a nie żadne "render setup")...

Dla MOV - wchodzisz w "Customize Templates", i w zakładce "Video" masz Video format - PNG (ale tego nie sprawdzałem)...
Albo "AVI" - wchodzisz w "Customize Templates", w zakładce video masz napis: "Render alpha channel (uncompressed video formats only)", więc musisz ustawić w Video Format: Uncompressed.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości