12 PRO - problemy z uruchamianiem projektów i nie tylko
#1
Witam

Po upgradzie z 11 PRO powoli zaczynam, albo raczej próbuję zacząć, zabawę z 12 i tu na dzień dobry zaczęły się już schody.
Otóż mam problem z uruchamianiem projektów w 12 PRO. Sprawa dotyczy zarówno projektów zrobionych w 11, jak i tych, które udało mi się rozpocząć w 12. Zrobiłam kilkanaście prób i oto moje spostrzeżenia.
Po każdorazowym uruchomieniu, program dosłownie po minucie zawiesza się i pojawia sie biały ekran z kodem błędu. Jedyne co mi wtedy pozostaje, to tylko zamknąć program (w załączniku screen).
Program zawiesza się m.in. przy wrzucaniu epizodu na ścieżkę, odtwarzaniu, przechodzeniu z eventu na inny event, nakładaniu efektu. Ponadto przy odtwarzaniu na podglądzie - brak reakcji, natomiast głos słyszalny. Kursor się zatrzymuje i nie przesuwa na ścieżce. Na pasku u góry ekranu pojawia się napis "brak odpowiedzi".
To tyle co na razie zdołałam wychwycić.

Cała treść komunikatu błędu poniżej:

"Opis:
Problem spowodował, że ten program przerwał interakcję z systemem Windows.

Podpis problemu:
Nazwa zdarzenia problemu: AppHangB1
Nazwa aplikacji: vegas120.exe
Wersja aplikacji: 12.0.0.367
Sygnatura czasowa aplikacji: 505372c3
Podpis zawieszenia: 7e3c
Typ zawieszenia: 257
Wersja systemu operacyjnego: 6.1.7601.2.1.0.768.3
Identyfikator ustawień regionalnych: 1045
Dodatkowy podpis zawieszenia 1: 7e3cef9b3619a0f8184687a33191be64
Dodatkowy podpis zawieszenia 2: 56e4
Dodatkowy podpis zawieszenia 3: 56e4d2458e34f457ed45281a8b29b3a8
Dodatkowy podpis zawieszenia 4: aaa7
Dodatkowy podpis zawieszenia 5: aaa705e3c063992efabc4296ab0f0734
Dodatkowy podpis zawieszenia 6: 10de
Dodatkowy podpis zawieszenia 7: 10de18455c4c68a067b9c628c685b6e8".

Mam na komputerze zainstalowaną wersję 11 Studio (32-bit) i 12 Studio (64bit) oraz 11 PRO również 64 bit. W żadnym z wymienionych problem nie występuje i nigdy nie występował.
Feler pojawia się dopiero w 12. Nie wiem, może takie zachowanie programu wynika z jego "świerzości", nie mam pojęcia.
Nie wiem co oznacza ten błąd i jak to naprawić, nie mówiąc już o przyczynie problemu.
W każdym razie na tą chwilę wracam do 11, bo w 12 nie mogę praktycznie nic robić. Może po pierwszej aktualizacji 12 problem zniknie, zakładając, że wina leży po stronie programu. Nie wiem...
Jeżeli na podstawie tego co napisałam, stwierdzicie, że problemem nie jest sam program tylko "mój komputer", to prosiłabym o pomoc w tej kwestii. Nie jestem lotna w tych sprawach, a sama nie zamierzam mieszać w systemie.

Dla informacji podaję parametry komputera:
- system Windows 7 Home Premium 64bit
- pamięć RAM - 8GB
- procesor: Intel Core i3-2100 Cpu @3.1GHz
- grafika - NVIDIA GeForce GT 430; pamięć grafiki 1GB.

Na komputerze nie było w ostatnim czasie nic instalowane.

Każda pomoc mile widziana.


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#2
A głupio zapytam, spróbowałaś najpierw "klasykę" ostatniego roku, czyli powyłączać wszędzie wspomaganie GPU? Drivery do grafiki masz aktualne?
Ludzie poprawki zgłaszają cały czas, zobacz na wersje 11, tuż przed 12 dopiero pojawiła się wersja która w miarę leczy wszystkie problemy.
To jest tak dużo zmiennych, że trudno ocenić dlaczego na jednym kompie jest tak, na innym inaczej. Jak napisałem w innym wątku - przepuściłem przez swój komputer naprawdę wiele Vegasów (bez formatu, instalacji itd.) i się nie wali. Trzeba czekać na pierwszy update, myślę, że będzie tak w połowie listopada albo początek grudnia.
Watro zawsze po takiej wywałce nacisnąć ten guzik "wyślij do producenta" i oczywiście zgłosić do supportu (na stronie producenta). I nie dlatego, że mam jakąś nadzieję, że Ci opowiedzą, ale będą mieli sygnał. Im więcej zgłoszeń i szczegółów tym szybsze rozwiązanie problemu.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
(10-24-2012, 22:50)efix napisał(a):  A głupio zapytam, spróbowałaś najpierw "klasykę" ostatniego roku, czyli powyłączać wszędzie wspomaganie GPU? Drivery do grafiki masz aktualne?

"Powyłączać wszędzie wspomaganie GPU" - czyli?
W "Helpie" wyczytałam, że wyłącza się w Options - Preferences - Video, a z twojego postu wynika, że jeszcze gdzieś, czyli...?

Wyłączyłam w tym jednym miejscu i niestety nie pomogło. Co do sterowników to jak najbardziej - są aktualne (10-10-2012 ostatnia aktualizacja). Pozostaje mi więc chyba czekać na pierwszy update. Niestety.
Odpowiedz
#4
Spokojnie. Nie pamiętam, żeby pierwszy oficjalny build chodził poprawnie ;) dlatego moim zdaniem warto dokończyć wszystkie projekty w VP11, a z czasem, jak dwunastka stanie się stabilniejsza, to dopiero się przesiadać.
Odpowiedz
#5
Wygląda na to, że tak trzeba będzie zrobić.
Dzięki wielkie.
Odpowiedz
#6
Tak, w opcjach i renderze - nie zostawiać nigdzie na "auto". Tak jeszcze myślę, czy w jakiś plugach nie ma opcji przełączania GPU/CPU.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
W tych, które mają są wspomagane, jest opcja włączenia/wyłączenia wspomagania.
Odpowiedz
#8
Na dniach wyjdzie nowy build, może będzie lepiej, jest trochę "fixów", dodano też wypluwanie BRD 3D z timline, proxy dla still images sequence, i jakieś tam drobiazgi ale ogólnie fixy.

Prośba - jeżeli wysyłacie (taaa....) cokolwiek do SCS cokolwiek związanego z GPU (lub podejrzewacie taki zwiazek) dołączajcie ten plik: gpu_video_x86.log i/albo gpu_video_x64.log który zwykle znajduje się C:\Users\{nazwa twojego usera}\AppData\Local\Sony\Vegas Pro\12.0

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
jak raportujemy, to nie wystarczy zaklikać (nie pamiętam teraz, ale wyskakuje możliwość dołączenia szczegółów - i tam chyba jest ten log)...? Tylko właśnie... kto raportuje?. Ludzie się boją, że sony wykryje ich piracenie, i zrobią wjazd na chatę ;)
Odpowiedz
#10
Wiesz co, jak Ci się Vegas wysypie i wywali tabelką - to lecą różne rzeczy z automatu (już nie pamiętam teraz ale jak naciśniesz z shiftem czy ctrl to pokaże Ci jakie pliki wysyła, czasem warto to zrobić, bo często są tam śmieci i wychodzi bezsensownie duży plik do wysłania).
Ale mówię o sytuacji, gdy zgłaszamy normalnie przez support na stronie czy ew. do KSK jak tam kupowaliśmy. Tak swoją drogą czasem mona w tych logach znaleźć odpowiedź na swoje problemy. Tzn. jak ktoś jest "w temacie", z tego grona chyba tylko VM-Rexor :)

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości