Kręcenie dwiema kamerami na przeciwko siebie.
#1
Witam, nie wiem czy wybrałem odpowiednie forum, ale bardzo bym prosił o odpowiedź, ponieważ dopiero zaczynam kręcić filmy i mam pewien problem. A mianowicie, kiedy jest taka sytuacja, że toczy się dialog pomiędzy dwiema a osobami i kręcę tą scenę dwiema kamerami zza pleców aktorów (kamery są ustawione na przeciwko siebie) to mam problem z tym, że na klipie z tych kamer widać kamerę z naprzeciwka. I tu jest moje pytanie, czy jest jaki sposób w Vegasie (lub innym programie), aby usunąć kamerzystę z naprzeciwka, czy po prostu mam ustawić kamery pod takim kątem aby nie były na siebie skierowane.

Z góry dziękuje za odpowiedź.
Odpowiedz
#2
Jak kręcisz dwiema kamerami dialog pomiędzy dwiema osobami, to ustaw kamery pod kątem.
Osoby siedzą na przeciwko, więc załużmy kamery stawiasz z lewej strony pirwszego rozmówcy, oraz z prawej - drugiego.
Kadrujesz na tyle bliski plan, oraz nie centrycznie z głową na środku (poczytaj o kompozycji, kadrowaniu, zasada trójpodziału - w niektórych kamerach można włączyć tę funkcję - dwie kreski poonowe, oraz dwie poziome; osoba powinna znaleźć się na przecięciu - w tym wypadku górnej linii z pionową... itd).

Jeśli materiał już nagrany, i dupa zbita, to możesz spróbować zamaskować kamerę (nie wiem, jakie jest tło, i jakie możliwości, ale jakbyś dał screen, to możnaby coś zasugerować).

Jeśli jednak będziesz miał możliwość ponownego zarejestrowania, doczytaj o tych sprawach, oraz jeszcze poczytaj o oświetleniu - żeby nie mieć problemu, a żeby to wszystko ładnie wyglądało.
Odpowiedz
#3
Wielkie dzięki za odpowiedź i przepraszam za błędy, nie zwróciłem na to uwagi.
Odpowiedz
#4
Spoko.
Napisz, czy będziesz to kręcił jeszcze raz, i jakie masz zaplecze (kamery + statywy, to wiem, ale światło, tło, mikrofon..). Postaram się coś napisać (pomóc). Bo teraz pewnie trochę późno, żeby odpowiednie książki zakupić...
Odpowiedz
#5
Pisałem ten post właśnie przed kręceniem materiału, żeby uniknąć takiej sytuacji więc nie muszę nic kręcić jeszcze raz. Oświetlenia profesjonalnego nie mamy, więc musi nam wystarczyć naturalne, mikrofon zamierzamy kupić (nie mamy na razie wyrafinowanego sprzętu, bo teraz zaczynamy kręcić na poważnie, wcześniejsze produkcje to były tylko do szkoły),a co do tła to nie za bardzo rozumiem, chodzi ci w jakim terenie kręcimy (czy w pomieszczeniu czy np. w lesie ) ? I dlaczego na książki jest za późno, przecież dopiero zaczynamy kręcić, więc każda wiedza się przyda.
Odpowiedz
#6
Takie coś robi się na dwa sposoby - albo maskujesz kamerę za aktorem - ale to dosyć karkołomne, albo kręcisz "na raty", czyli najpierw jednego aktora, potem drugie. Stosując odpowiedni montaż i tzw. most dźwiękowy - czyli na obrazie drugiego aktora słychać jeszcze tekst pierwszego (taka dźwiękowa zakładka), to nie będzie widać, że było kręcone w kawałkach. Ale ogólnie taka zmiana planów nie jest polecana. Musiałbyś jakoś widza wprowadzić, jak zaczynasz bawić się w film to raczej trzyma się klasyki, czyli kamera pod kątem i nie przekraczać osi akcji.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Moim zdaniem wyjdzie przy jednoczesnym nagrywaniu, ale kamery oraz osoby muszą być tak ustawione, aby sobie nie wchodziły w kadr.
Jeśli tło jest jednolite (czarne), to łatwiej będzie wymaskować, więc łatwiej to zrobić.
Co do światła oraz literatury, to polecam Ci książkę "Światło w filmie" /Blain Brown/ http://www.gandalf.com.pl/b/swiatlo-w-filmie/
na alledrogo można znaleźć od 38zł., a ma skąpcu już od 33.60 http://www.skapiec.pl/site/cat/1018/comp/336061

A co do sprzętu, to żeby nie pakować się w ciemno w koszty, to znajdź może jakąś firmę, gdzie można różne sprzęty wypożyczyć. Lampy to możesz zastosować nawet jakieś małe halogeny, z marketu budowlanego (a jeśli wywiad ma być klimatyczny - wieczorny; to jakieś małe lampki o ciepłej barwie).
Mikrofony jednak kosztują trochę, a do takich wywiadów to dobrze by było mieć jakąś pojemościówkę, no chyba, że wywiad ma być w plenerze, gdzie tło jest dość głośne, a w takim wypadku może mikrofony krawatowe?
Odpowiedz
#8
Cytat:most dźwiękowy - czyli na obrazie drugiego aktora słychać jeszcze tekst pierwszego (taka dźwiękowa zakładka), to nie będzie widać, że było kręcone w kawałkach
Ja to znam pod określeniem zrzutka ekranowa.

PS
Fajnie byłoby mieć taką książeczkę co podał Mateusz.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#9
Jeśli miałbym się babrać w kluczowanie, to podczas kręcenia usunąłbym najpierw jedną kamerę zostawiając czysty plan. Potem ustawił tamtą i usunął tę pierwszą, nagrywając te czyste plany. Łatwiej to potem kluczować, bez względu jakie jest tło.
Odpowiedz
#10
Bunch - ja znam raczej "zrzutka dźwiękowa", choć to określenie nijak się ma do roli tego zabiegu (w oryginale to się nazywa audio bridge).
W sumie nie wiem, dlaczego młodzi filmowcy nie stosują tego zabiegu lub stosują bardzo rzadko, jest prosty a bardzo ładnie łączy sceny i poprawia "płynność oglądania".

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Kręcenie filmów na basenie MikeM 2 682 07-07-2014, 17:55
Ostatni post: MikeM
  Prośba o pomoc - kręcenie sceny z klonowaniem Cyceron 1 834 10-21-2012, 22:36
Ostatni post: efix
  Kręcenie w ciemności - oświetlenie bosaq 19 3,492 04-13-2011, 15:29
Ostatni post: bosaq

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości