progressive i przeplot w jednym projekcie
#1
Jeśli mam w projekcie klipy z różnym skanowaniem to powinienem ustawić projekt na ten typ którego jest więcej ?

Czy może wziąć pod uwagę parametry renderowania ?

Dość często zdarza mi się taka sytuacja i ciekawy jestem jaka jest prawidłowa procedura dla mieszanego projektu ..
Odpowiedz
#2
Za parę dni będę miał kamerę Sony HDR -GW 55.
Obiecałem sobie ostatnio że po zakupie skończę z mieszaniem skanowania i klatkarzu w projekcie.
Okazało się że sprzęt ma opcję slow motion (3 sekundy rozciągnięte na 12).

Tyle że zwolniony materiał wychodzi z przeplotem .
Ja zaś będę nagrywał większość filmu w 50p.

No i znowu będę miał bałagan w projekcie.

Jak sobie radzicie z mieszanym materiałem w Vegasie ?
Odpowiedz
#3
Jeśli nie chcemy przeplotu, to usuwamy przeplot z materiału z takim skanowaniem.
Można to uczynić samym vegasem (ustawiając projekt w progressive oraz ustawienia projektu -> metoda deinterlace: interpolate), albo stosując darmowy plugin Yadif deinterlace.
Mając materiał 50p, możesz spokojnie zrobić zwolnienie 50% bez żadnej straty (bo projekt będziesz miał pewnie 25p).
Odpowiedz
#4
Ok. A co jeśli chcę zrobić DVD z przeplotem a w projekcie mam dwa rodzaje skanowania?
Ostatnio robiłem próby i mam wrażenie że to moje pływanie wygląda lepiej (płynniej) na DVD jeśli jest z przeplotem.
Nawet zrobione z materiału progressive.

W projekcie będzie głównie 50p i trochę 50i ("kamerowe" slow motion).

Jak w takiej sytuacji ustawić ten projekt pod render mpeg2 (upper) ?

"projekt będziesz miał pewnie 25p" ?
Skoro głównie mam materiał 50p to myślałem że analogicznie ustawię w projekcie ..
Odpowiedz
#5
DVD nie ma w standardzie 50fps.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
Tyle to wiem że DVD ma 25 fps.
Myślałem że projekt ustawia się zależnie od parametrów materiału - w tym wypadku 50p.
To jak w końcu z tym jest?
Odpowiedz
#7
mając materiał 50 kl/s rozumiem, że najlepiej pracować w projekcie 50p?
Kiedy dokonuje zwolnień naturalnie materiał robi się 25 kl/s zatem czy nadal praca w projekcie 50p ma sens jeśli chodzi o jakość?

Jaki najlepiej wyrenderować plik wynikowy? Mimo wszystko 50p czy moze byc 25p?
Odpowiedz
#8
Zawsze powtarzam:
- projekt ustawiamy pod pliki wejściowe
- ewentualne zmiany MUSZĄ być przemyślane i świadome...

Co to oznacza?
No właśnie to...
Masz pliki 50p więc montujesz projekt w 50p.... w ten sposób otrzymasz plik o tych samych parametrach jak wejściowy (minimalna utrata jakości wynikająca ze sposobu kompresji - a w niektórych przypadkach brak utraty jakości - po zastosowaniu NoRecompress, lub bezstratnych kodeków).
Ale jeśli wiemy, że docelowo materiał ma iść na DVD, albo BluRay, to nie ma sensu dłubać w 50p (dwa razy więcej do przeliczenia), jak później przy authoringu upuścimy połowę klatek. Lepiej od razu ustawić projekt w 25p (lub 50i - jeśli wolimy).
Pomijam akurat 1280x720 50p, który jest standardem, ponieważ ludzie wybierają zazwyczaj DVD lub 1080p (a tutaj zarówno jeden jak i drugi ma w standardzie 25klatek)


@Ciapek - Jeśli chcesz zrobić bezstratne zwolnienia, z 50p, to logiczne, że musisz projekt ustawić w 25p (wtedy podwójny zapas klatek pozwala na zwolnienie o połowę, z zachowaniem pełnego klatkażu).
Odpowiedz
#9
Ja zauważyłem jedno. Ustawienia projektu mają jedynie wpływ na komfort pracy programem montażowym, jego stabilność, a nie mają kompletnie nic wspólnego z plikiem wynikowym jaki zrenderujemy. Czyli normą jest, że projekt ustawiamy jak najbliżej pliku wejściowego, aby odciążyć program od niepoptrzebnych przeliczeń podczas montażu, a plik wynikowy musi mieć oczywiście pewną zgodność z materiałem wejściowym i być najbliżej docelowego nośnika np. DVD, BR, czy inny diabeł.
Odpowiedz
#10
Nie do końca.
Tzn. jeśli tylko tniesz i składasz - to tak.
Ale skąd wiesz, czy ktoś nie wrzuci na timeline textu, albo efektu, który bierze ustawienia (rozdzielczość, PAR) z ustawień projektu? I co w tedy - wielka dupa.

To co Ty piszesz, mieści się w moim pojęciu "przemyślane i świadome" - jeśli wiesz, że tylko będziesz wybierał ujęcia i sklejał w całość - to OK.

Dodatkowo - ustawienia Motion Track również są scharakteryzowane danymi z projektu.
Jeśli później coś przestawisz, to elementy nakładane (logo, belka itp.) mogą Ci się rozjechać.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Progressive i intrerlaced na jednej płycie DVD ? tsonga 11 2,609 07-15-2012, 22:22
Ostatni post: mateuszszar
  Różne klatkarze w jednym projekcie - konfiguracja Ablarda 3 1,389 05-19-2012, 17:25
Ostatni post: Ablarda
  Filmy o róznych kl/s w jednym projekcie, tak aby nie stracić jakości kamel987 1 955 01-28-2012, 18:11
Ostatni post: Pinto
  Klipy o różnej rozdzielczości w jednym projekcie pykman 1 1,219 01-27-2012, 17:05
Ostatni post: Piciu

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości