przepływowość dla 60fps
#1
Bardzo często montuje filmy z materiału nagranego kamerą Sanyo Xacti CA 100.
To jest kamerka wartości 1000 zł, czyli sprzęt marny.

Przepływowość w tym wygląda tak:

Full-HD: 1920 x 1080 (60fields / sec., 16Mbps),
Full-SHQ: 1920 x 1080 (30fps, 12Mbps),
HD-HR: 1280 x 720 (60fps, 12Mbps),
HD-SHQ: 1280 x 720 (30fps, 9Mbps)

Przy czym 60 fields oznacza nagranie z przeplotem, reszta progressive.

Nie bardzo wiem którym trybem nagrywać, głównie dlatego że połowa filmów idzie w slowmotion .
Wypadało by użyć 60p, problem w tym że bitrate dla 60p wynosi tylko 12Mbps.
Zauważyłem że mpeg2 zrobiony z 60p wygląda nie najlepiej, lekka pikseloza się wkrada.
Obraz nieakceptowalny.
Czy jest to związane z tym że bitrate kamery jest zbyt niski ?
Skoro dla HD 30p przepływowość wynosi 9Mbps to dla HD 60p "powinno"
być chyba 18 Mbps a nie 12 ?

Co sadzicie o trybie 60i 16Mbps?
Czy "na papierze" wygląda to lepiej niż 60p 12 Mbps ?
Mam na myśli jakość obrazu bo slow motion to wiadomo że bedzie lepsze z 60p.
Rozdzielczość jest bez znaczenia bo i tak wszystko leci do DVD.




PS. chwilowo nie mam dostępu do kamery i nie mogę sprawdzić "na własne oczy".
Odpowiedz
#2
(09-22-2012, 13:01)tsonga napisał(a):  Wypadało by użyć 60p, problem w tym że bitrate dla 60p wynosi tylko 12Mbps.
Zauważyłem że mpeg2 zrobiony z 60p wygląda nie najlepiej, lekka pikseloza się wkrada.
Obraz nieakceptowalny.

Obraz nieakceptowalny, bo tak wyrenderowałeś film. Jak rzeźbiarz wyrzeźbi krzywą nogę, to potem zwala winę na jakość kamienia?
Odpowiedz
#3
Ustawienia renderu mpeg2 normalne, nie ma nic do zmiany.
Próbowałem projekt 59,94 fps i 29,97fps - nie ma różnicy.
Odpowiedz
#4
A bitrate jaki ustawiłeś?
Odpowiedz
#5
Różnego próbowałem.
7-9 Mbps, VBR, CBR - wynik bez różnicy.
Ogólnie pomocny jest mi poradnik efixa, przydatna rzecz.

Temat założyłem bardziej żeby dowiedzieć cokolwiek na temat przydatności poszczególnych trybów nagrywania kamery.

Teraz mam namieszane w projekcie plikami 60p, 30p, 60i ale w przyszłości chciałby uniknąć takiej sytuacji i poinstruować dostawcę plików z tej kamerki aby nagrywał wszystko w jednym typie skanowania i z taką samą ilością klatek.

Tyle że mając na uwadze że ponad połowa filmu jest zawsze w zwolnieniu,
powstało pytanie, którego trybu użyć.

Normalnie wybrałbym 60p ale jakoś podejrzanie wyglądają mi te klipy jakby były słabsze jakościowo.

60p 12Mbps to chyba tak jakby nagrywać 30p 6 Mbps, tylko klatek 2 razy więcej.
Trochę mało, nawet jak na amatorską kamerę.

Sytuację pogarsza jeszcze to że to jest NTSC a ja robię z tego DVD PAL,
no ale na to już nic się nie poradzi, taka kamera.
Odpowiedz
#6
(09-22-2012, 21:36)tsonga napisał(a):  60p 12Mbps to chyba tak jakby nagrywać 30p 6 Mbps, tylko klatek 2 razy więcej.
Gdyby kamerka nagrywała w intra-frame, czyli każda klatka filmu byłaby kompresowana niezależnie, to wtedy tak by było. W strumieniu inter-frame ilość danych nie skaluje się proporcjonalnie do ilości klatek, bo większość danych strumienia stanowi tylko różnica pomiędzy klatkami kluczowymi.
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  problem z renderingiem w 60fps dla YT przem 6 644 10-18-2015, 13:45
Ostatni post: Just4Smart

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości