Analiza zmiany prędkości ruchu w filmie.
#1
Witam, robię filmiki z CS 1.6, wpadłem na ciekawy pomysł przy filmikach z trybu gry KreedZ, gdzie w grze obowiązkiem jest machanie myszą na boki w ustalonym tempie, synchronizacji itp.

Chciałbym dowiedzieć się, w jaki sposób wyciągnąć z dowolnego klipu z pierwszej osoby analizę ruchu.
Chcę nałożyć na klip z 1 osoby specjalną warstwę, która będzie imitować szybę kasku, na której będą wyświetlane różne informacje takie jak stoper, nick gracza, mapę na której gra i kilka innych.
Chcę zrobić tak, aby ta warstwa poruszała się zgodnie z ruchami gracza.
Przykładowo, jeśli gracz ruszy szybko myszą w prawo, tenże "kask" powinien się oddalić od środka ekranu w prawo, razem z ruchem gracza.
Podobnie jak w grach typu COD:MW3, CS:S broń podąża za ruchami myszy.


Wpadłem na pomysł, aby "wyciągnąć" wykres akceleracji z analizy stabilizera, ale nie mam zielonego pojęcia o programowaniu, więc za scripting się raczej szybko nie zabiorę.

Tutaj zamieszczam przykładową "klatkę" z takiego filmiku, chciałbym, aby ten HUD się poruszał zgodnie z ruchami gracza.

Wybaczcie za jakość klatki, klatka została wygenerowanaz gry jedynie poglądowo, bez antyaliasingu i innych "dupereli".

[Obrazek: 2hoa1sm.png]

Proszę i z góry dziękuję za pomoc. :)
Odpowiedz
#2
A już myślałem, że na tym forum użytkownicy mnie niczym nie zaskoczą.
No, Mateuszu, pole do popisu dla Ciebie! To Twój dzień!

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Czy szyba kasku porusza się niezależnie od głowy gracza? Przemyśl jeszcze raz. Nakładasz HUD-a na film tak jak logo czy tym podobne. Żadnej filozofii nie ma.
Odpowiedz
#4
(09-17-2012, 21:36)Pinto napisał(a):  Czy szyba kasku porusza się niezależnie od głowy gracza? Przemyśl jeszcze raz.

Według mnie zależnie, ale kask jest luźno zapięty, więc nieco bezwładności może mieć... :P
Odpowiedz
#5
Tak, owszem. Kask jest "bezwładny" jak to określiliście.
Spójrzcie na ten filmik, tam broń rusza się, gdy gracz porusza celownikiem. O to mi właśnie chodzi. :)


Nie wiem jednak, czy nie będzie do tego potrzebny jakiś zewnętrzny skrypt, lub jakiś plugin. Jeśli taki jest potrzebny, to klapa, bo nikt chyba jeszcze na to nie wpadł i tego nie napisał, a ja sam napisać nie potrafię.
Odpowiedz
#6
Jeśli kask jest bezwładny, to zmień jego rozmiar na mniejszy, bo to niebezpieczne nosić za duży kask.
Odpowiedz
#7
Tak, oczywiście ;)
Ja jednak potrzebuję tylko zrobić imitację takowego "kasku"
Odpowiedz
#8
Myślę, że jeśli myślisz o jakimś automacie, to zasadniczo Vegas się średnio do tego nadaje. Myślę, że można z takich gier wydobyć same ruchu, lub jeśli nie ma takiej możliwości - napisać taki "splitter" do myszy i gdzieś zgrać te dane. Tylko co potem z tym zrobisz? Vegas nie jest przeznaczony do takich rzeczy, możesz spróbować animować track keyframami i kombinować, ale Vegas ise zwyczajnie nie nadaje do takich rzeczy. Może z jakimiś dodatkami typu Boris (ale tu tylko gdybam, nie używam Borisa), ale większego sensu nie widzę.
Osobiście zrobił by to inaczej - użyłbym jakiegoś softu 3D, choćby Blendera, czy nawet czegoś prostszego, byle zrobić jakąś bryłę - kask "od środka". Dla ułatwienia wyświetlił w tle filmik z gry i animował wg niego ruch hełmu. Całość zrenderował z kanałem alfa i kompozycję zrobił już w Vegasie.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
Niby tak, ale chodzi głównie o to, że ta warstwa HUD jest po prostu ciągiem klatek, timer odlicza czas itp.
Ta przestrzeń ma wydawać się płaska, jednak ma się "odginać" zgodnie z położeniem. Odwrotny Fisheye zrobiłem na ten HUD i on wydaje się być na szybie.

Z myszy nie nagram, bo tutaj nagrywam klatki bezpośrednio z dema, w 400 fps każdy klip, dla dobrej jakości spowolnień. To demo jest zapisane dużo wcześniej, a sama gra CS nie pozwala na zapisywanie z niej ruchów myszy.

Gdyby napisać coś, co wyciągnie wykres wartości motion blur X/Y w czasie t, wartość tego rozmazania.
Potem ten wykres X/Y przedstawić jako ruch klipu, wychwycona wartość motion blur z klipu po renderingu = (odchylenie od środka)x , gdzie x będzie współczynnikiem wartości wychylenia, gdy będdzie ujemny, będzie to odchylenie odwrotne do motion blur.

Trzeba tylko programisty do tego, napisać plugin, lub dwa skrypty i z głowy. :)
Jeden aby wyciągnąć dane, drugi by te dane zamienić w keyframy pan/crop w SV.

To tyczyłoby się każdej gry, lub nawet dla zaawansowanych filmmakerów, którzy np. imitują "real FPS" z pierwszej osoby, mogliby bez problemu dodać ruchomy HUD do swoich dzieł. :)
To byłoby uniwersalne, trzeba jedynie chętnego do napisania tego.

Chciałbym przede wszystkim spytać, czy może na tym forum jest ktoś taki, lub czy znacie taką osobę.
Jeżeli jest taka osoba, chciałbym się z nią skontaktować i jakoś załatwić takie cacko. ;)

Pozdrawiam,
soQl
Odpowiedz
#10
Cytat:To tyczyłoby się każdej gry, lub nawet dla zaawansowanych filmmakerów, którzy np. imitują "real FPS" z pierwszej osoby, mogliby bez problemu dodać ruchomy HUD do swoich dzieł. :)
To byłoby uniwersalne, trzeba jedynie chętnego do napisania tego.

Mam nadzieję, że jeżeli istnieją filmmakerzy którzy kręcą taką patologię filmową to jest to ilość śladowa. Co do chętnego...

Cytat:Chciałbym przede wszystkim spytać, czy może na tym forum jest ktoś taki, lub czy znacie taką osobę.
Jeżeli jest taka osoba, chciałbym się z nią skontaktować i jakoś załatwić takie cacko. ;)

Tak, znam, ale nie wiem jakie masz pojęcie o pisaniu programów do analizy obrazu (nie bardzo wiem jak sobie wyobrażasz wyciągnięcie wartości motion blur, chyba, że myślimy o różnych rzeczach, nie gram w strzelanki). Rozumiem, że masz odpowiedni budżet, wydaje mi się, że oprócz jakiś napalonych nerdów czy jakiegoś studenta maniaka nikt tego Ci nie zrobi poniżej tysiąca dolców na start. I "dwa skrypty i z głowy" - no nie sądzę.
CHYBA - że ja sobie wyobrażam zupełnie co innego niż Ty, co jest możliwe, bo jak pisałem nie jestem graczem. Ale tak czy siak, nawet "skryptów" nikt Ci ot tak raczej nie napisze. Żeby jeszcze cel był szlachetny... :)

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zmiana prędkości klipu. koks 3 750 07-22-2014, 21:18
Ostatni post: koks
  zmiana predkosci odtwarzania klipow. brown 0 779 06-28-2013, 19:45
Ostatni post: brown

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości