Przeplot i różnorakie jego przejawy
#1
Dobry!

Montuję aktualnie film nakręcony przy pomocy Panasonica AG-HMC151E w trybie progresywnym. Gdy jednak obraz wrzuci się do Vegasa jako progresywny, przy wszelkich ruszających się obiektach pojawiają się charakterystyczne poziome paski, muszę go zatem ustawiać jako upper field first i renderować później z przeplotem, co mi bardzo nie pasuje. Czemu tak jest i czy mogę temu jakoś zaradzić?

Druga sprawa to problem z yadifem, którym usuwam skutki powyższego (oraz przeplot z drugiej kamery, także oczywiście HD, która kręci tylko z interlacem) - po zaaplikowaniu filtra (temporal and spatial, field order: upper, parity nie robi tu żadnej różnicy) na górnej i dolnej krawędzi ekranu pojawiają się migające, kilkupikselowe białe lub szare paski. Nie znalazłem nigdzie w internecie niczego o takim efekcie. Czy jedynym rozwiązaniem jest powiększenie obrazu tak, by pozbyć się tych paru pikseli na górze i dole ekranu?

Dzięki za wszelką udzieloną pomoc.
Odpowiedz
#2
A w ogóle ustawiłeś prawidłowo projekt w Vegasie?
Odpowiedz
#3
Yep, projekt ma ustawiony field order na "none (progressive scan)" i deinterlace method na "none". Na podobnych ustawieniach pracowałem zresztą z progresywnymi obrazkami z Canona 5D, które nie miały tego problemu.
Odpowiedz
#4
Powinieneś na początku umieścić przede wszystkim zrzuty z MediaInfo pliku, z ustawień projektu i renderowania.
Odpowiedz
#5
Tak, a mimo to wciąż obraz wygląda następująco:
http://i.imgur.com/lbzIR.jpg

Edit: Ups, nie zauważyłem najnowszego posta :P Za chwilę dodam odpowiednie screenshoty.

O, szybkie badanie odkryło pewien szczegół - plik JEST oznaczony jako interlaced. Dziwne, zwłaszcza, że na sto procent kamera tworzyła go jako progresywny...
   
Jest to zatem problem tylko po stronie kamery i nie mogę go odwrócić?
Odpowiedz
#6
(08-28-2012, 18:21)Nath napisał(a):  Montuję aktualnie film nakręcony przy pomocy Panasonica AG-HMC151E w trybie progresywnym.

A MediaInfo twierdzi, że materiał jest z przeplotem, więc?
Odpowiedz
#7
(08-28-2012, 19:20)Nath napisał(a):  Jest to zatem problem tylko po stronie kamery i nie mogę go odwrócić?


Więc zadałem o to pytanie w dalszej części swego posta. ;)
Odpowiedz
#8
Te kamery zapisuję tryby p specyficzny sposób - progressive over interlaced:

   

Ale wtedy i tak nie powinieneś mieć różnicy zawartości poszczególnych pól, a ewidentnie masz. Jesteś pewien, że było nagrywane w P?

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
Prawie na pewno, sprawdzałem to wcześniej wraz z operatorem - kamera ustawiona była na progressive. Czy mogę coś teraz z tym robić, czy czeka mnie tylko deinterlace?
Odpowiedz
#10
Prawie robi wielką różnicę. Jesteś w stanie wrzucić np. na dropboxa jakąkolwiek próbkę z tego materiału? Surową oczywiście.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości