nie tylko Sony EX3 a compositing gamma i pixel format
#1
Witajcie,
to była moja pierwsza praca na EX3 - zrzuciłem materiał, ustawienia projektu wgrałem przez wskazanie przykładowego pliku... nieco z ciekawości, że nie wiem co to znaczy zacząłem bawić się ustawieniami "compositing gamma" i "pixel format" - domyślnie 8bit i zablokowane 2,222.
Przy ustawieniu 32bit na full film jest bardziej kontrastowy, wydaje się lepszy jakościowo (?)
Nic nie obrabiałem, na razie oglądam nagrania - myślałem, że 32 bity przydają się do mniejszych strat przy nakładaniu większej ilości filtrów... Compositing gamma nie rozumiem co to znaczy.
Proszę o odpowiedź, jak to działa i które ustawienia powinienem dobrać, żeby nic mi się sztucznie nie modyfikowało z kontrastem, bo nagrania są dobre...
Zauważyłem, że dla innych plików źródłowych dzieje się podobnie.
Dzięki za odpowiedzi, pozdrawiam, Marcin.
Odpowiedz
#2
http://www.glennchan.info/articles/vegas...levels.htm
Może to pomoże ;)
Odpowiedz
#3
Dzięki za szybką odpowiedź...
Cholera, zbesztasz mnie, ale "me english ist not fantastish", a translator nie rozjaśnił mi tematu, bo gubi się w tekstach technicznych...
Głupio mi na tym forum prosić o tłumaczenie, ale gdybyś mógł trochę mi to rozjaśnić, będę bardzo wdzięczny, jak i będzie na forum na przyszłość dla innych.
Pozdrawiam.
Odpowiedz
#4
Nie będę beształ, bo co mi to da?
Z grubsza - zostaw 8bit, jeśli nie ingerujesz zbytnio w kolor...
materiał z EX3 to XDCAM (no chyba, że MXF), ale w każdym razie jest to MPEG-2.
A one są kodowane z kolorem 8bit.

Po krótce mamy Studio RGB oraz Computer RGB. Różnią się tym, że Computer RGB obejmuje przestrzeń barw od 0 - 255 dla każdego koloru (R, G, B), a Studio RGB obejmuje przestrzeń barw od 16 do 235.

Film po renderingu będzie miał właśnie 16-235 (o ile stosujesz standardowe formaty typu DVD, BluRay...).
Odpowiedz
#5
Dzięki,
myślałem, że studio RGB to taki odpowiednik RAW dla wideo i ma większą przestrzeń sporo wykraczającą poza 256, żeby mniej stratnie bawić się filtrami, a Computer RGB to 0-255 i taki jest materiał surowy i gotowy render...
To by znaczyło, że lepszym formatem jest Computer RGB (tak bym to rozumiał)
Jeśli materiał wejściowy jest 0-255 (?) to dlaczego po renderingu nie ma pełnego spektrum?
Odpowiedz
#6
(08-22-2012, 17:06)mt362 napisał(a):  Jeśli materiał wejściowy jest 0-255 (?)
No właśnie nie jest... Vegas go tylko tak wyświetla na tym "zintegrowanym" oknie podglądu...
Na zewnętrznym monitorze już możesz sobie ustawić "Adjust levels from studio RGB to computer RGB", przez co materiał będzie wyglądał "jak po renderze"...

Jeśli będziesz renderował do takiego samego formatu (MPEG2), to nic nie zmieniaj. Zobaczysz, że wynikowe Video będzie takie samo, mimo, że w Vegasie obraz będzie trochę "jasniejszy/bledszy"...
Ewentualnie, jesli nie posiadasz drugiego monitora do podglądu, możesz na czas montażu wrzucić na Video Output FX efekt Levels "Studio RGB to Computer RGB"...

Zresztą jak zobaczysz na ustawienia histogramu w Vegasie, to standardowo zaptaszkowane jest "Studio RGB (16 to 235)"
Odpowiedz
#7
Faktycznie, histogram najmniej strzępi się na 8 bitach:) Nie spodziewałem się, że kamera nie nagrywa 0-255, trochę mnie to dziwi, bo tak pokazuje standardowy monitor czy telewizor...
Podsumowując to, co rozumiem - jeśli montuję bez większych efektów - 8 bit i 2,222
Jeśli bawię się kolorami, compositingiem i innymi bajerami - 16 bit i 2,222
Wielkie dzięki za pomoc.
Odpowiedz
#8
Jeśli normalnie montujesz, korygujesz - to zostaw jak jest 8bit.
Jeśli bardzo ingerujesz w kolor (bardziej w sensie grafiki komputerowej), to daj video.

Poza tym, sam czekam na opinię kogoś, kto ma większe doświadczenie w tym temacie (Pinto, efix)... bo ręki sobie obciąć nie dam za to co napisałem :)
Odpowiedz
#9
"gładkie" spektrum by potwierdzało to, co mówisz:) jakoś wcześniej niechętnie podchodziłem do histogramu "no bo bez przesady, to nie kino i REDy", no i pewnie niejeden zawodowiec by mnie zjechał:)
Jeszcze raz dzięki:)

a nad drugim monitorem do podglądu już dawno myślę, ale też "no bez przesady", bo albo bym brał coś za 200zł, żeby tylko mieć więcej miejsca do pracy, albo już Sprzęt przez duże S, ale wiadomo, fundusze:)
Odpowiedz
#10
Jak dla mnie drugi monitor to podstawa.
Dawnie, jak pracowałem na jednym, to notorycznie przełączałem się na Full Screen, po każdej zmontowanej scenie, żeby sprawdzic, jak to wygląda w pełnej rozdzielczości.
Teraz jest łatwiej, to wszystko pieknie widać.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości