3 autorskie pluginy w wersji beta - prośba o testy
#1
Całkiem niedawno zmieniłem środowisko programistyczne i ponownie przymierzyłem się do zagadnienia pluginów video dla Vegasa. Tym razem osiągnąłem sukces, lecz jeszcze przede mną daleka droga do wersji ostatecznej - porządnego pakietu rozbudowującego bank efektów i generowanych elementów dla Vegasa (być może w przyszłości wezmę na warsztat Adobe Premiere). Mam prośbę (do chętnych) o przeprowadzenie testów:
1 - czy instaluje się prawidłowo (czy pojawiają się 2 nowe pozycje w media generators (4 rożny gradient, symulator terminala) i jedna w video fx (statystyczny reduktor szumów) )
2 - czy działają prawidłowo - w szczególności color picker a także poprawność renderowania obrazu. Jeśli są problemy prosiłbym także o informacje na temat wersji Vegasa oraz systemu operacyjnego, oraz ewentualnej konfiguracji wyświetlania obrazu.

Z racji, że Sony Creative Software niechętnie współpracuje z developerami (czekam ponad miesiąc na informację o SDK do pluginów wspierających nową funkcjonalność - wielowątkowość i rozszerzone składowe kolorów) - pluginy są tylko do 32 bitowych wersji Vegasa.

Paczka instalacyjna:

// link zdjęty, kolejna wersja beta w połowie lutego //

Przy okazji - w ramach małego rozpoznania - jakich efektów (możliwych do zrealizowania w pluginach efektów FX czy generatorów) brakuje Wam w Vegasie?[/quote]
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
#2
1. Wszystko zainstalowało się poprawnie, w programie wszystko działa. Konsola fajnie Ci wyszła :) Nie mogę teraz renderować bo muszę spadać z kompa, ale potem jeszcze sprawdzę. Póki co instalacja przebiegła bez przeszkód, a w programie wszystko działa.

Mam Windows XP oraz Vegas Pro 8.0.
Nie udzielam odpowiedzi na PW.
Odpowiedz
#3
1. Wszystko się zainstalowało, jest widoczne.
2. Z renderowaniem nie ma problemu
3. Z tym Video FX nie widać różnicy tzn nieważne czy jest czy go niema efekt jest ten sam.
4. Dlaczego wszystko jest w j. ang?
5. Brakuje mi jakiegoś dobrego softu do kluczowania.

XP pro (SP3), Vegas 8.0c pro (32bit)
Odpowiedz
#4
1. Zainstalowałem bez problemu
2. Wszystko jest widoczne.
3. Renderuje bez problemu.

Seven (64 bit), Vegas 9.0 pro (32 bit)
Odpowiedz
#5
Dzięki za zainteresowanie i super, że nie ma większych problemów z funkcjonowaniem :)

Odszumiacz a właściwie reduktor ziarna metodą statystyczną eliminuje zbyt mocno odstające pojedyńcze pixele w jednolitych obszarach- innymi słowami powinien być widoczny efekt lekkiego bluru przy zachowaniu w miarę ostrych konturów.

Co do języka - mogę zrobić wersję polskojęzyczną, to żaden problem, lecz do tej pory nie widziałem samego Vegasa w takowej wersji (jest jakieś spolszczenie?). Na razie trzymam się anglojęzycznej konwencji na wypadek jeśli ktoś spoza granicy naszego kraju byłby (w bliszej przyszłości) zainteresowany wtyczkami.

Aktualnie planuję prace nad dwoma rodzajami kluczowania (chromatyczne z łataniem dziur oraz generowane z wskazanego punktu), dwoma efektami i narzędziem do matte paintingu.
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
#6
A my będziemy beta testerami, hehe.
Odpowiedz
#7
Ok zainstalowałem plugin bez żadnych problemów. Nie mam pojęcia jak się robi coś takiego, ale bardzo mi się podoba :) Mam nadzieję że się nie obrazisz, jak bym ci napisał co bym zmienił trochę w tych pluginach.
1. Jeśli chodzi o ten gradient (four corners color gradient) brakuje mi tam transparentnego (przezroczystego koloru). Dodał bym także np. po kliknięciu na pole z kolorem, paletę z barwami, bo teraz tylko za pomocą różdżki i tych suwaków można wybierać kolor.
2. Jeśli chodzi o Computer Typer to mogło by być coś takiego jak w efekcie Timecode, że wybiera się pozycje umiejscowienia tekstu np. top, left, right, albo jakoś inaczej (ale wiadomo to można sobie teraz regulować już w Event Pan/Crop...)
3. Jeśli chodzi o efekt Statistics denoiser ... to nie mam pojęcia jak on działa, pełno suwaków. Mógłbyś jakoś wyjaśnij, pokazać na jakimś przykładzie?

Aha testowałem na Windowsie 7, Sony Vegas pro 9.0 (32 bit)
Odpowiedz
#8
Pluginy będą jeszcze rozwijane - myślę spiąć suwaczki i elementy wyboru koloru w jedną kontrolkę, paletę też dodam. Kolor przezroczysty powinno dać się ustawić suwaczkiem z alfą (A) - chyba, że przeoczyłem to i nie został podpięty, sprawdzę dziś wieczorem.
Podobnie jak z wyborem koloru, tak i wybór położenia tekstu jest ustawiany standardowymi kontrolkami - powinny być dostępne cztery pola - obszar tzw. "safe area" (obcinający procentowo obszar do rysowania) oraz pozycja X i Y lewego górnego rogu tekstu. Planuję zrobić kontrolkę z graficzną prezentacją ekranu i wymienionych wyżej koordynatów. Nad szablonowym ustawianiem innych rogów jeszcze pomyślę (jest parę zagadnień natury programistycznej, które wpłyną na czas liczenia/renderowania klatki).
Do denoisera przygotuję serię obrazków.
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
#9
Vm-rexor a co myślisz o wersji w dwóch językach? Czyli ten denoiser tak jakby zmiękcza krawędzie tam gdzie jest bardziej widoczny kontrast?
Odpowiedz
#10
Generator gradientu OK
Błędy w efekcie konsoli:
- Brak marginesów/auto-zawijania tekstu w wyniku
- Nie można wkleić/wklepać dłuższych tekstów
- Nie działa z efektami (a szkoda, bo z połączeniu z TV Simulator byłoby świetne)

Filtra nie sprawdzałem (jeszcze).
intermason//youtube | "Everything's shiny, Cap'n. Not to fret." - Google Wave i chyba ktoś jeszcze.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości