Jak zmienić dzień w noc?
#1
Witam

Mam nagrany fragment filmiku, na którym wszystko dzieje się za dnia.
Chciałabym jednak to zmienić i sprawić, aby to co się dzieje wyglądało, jakby działo się w nocy.
Kombinowałam już trochę z:
- color correction - bez efektu
- levels - też bez skutku
- color curves - opcja Night - trochę pomogło, ale nie jest to jeszcze to czego bym oczekiwała. Wprawdzie wygląda to trochę jakby działo się noca, ale np. niebo nie jest ciemne (szare lub czarne - jak to w nocy), tylko ciemno niebieskie, a poza tym ciemnieje cały event co wpływa z kolei na wyrazistość np. postaci, a dana akcja nie ma już odpowiedniej ostrości. Co do tego nieba, to tak sobie pomyślałam jeszcze o kluczowaniu koloru, ale nie jestem pewna czy to jest dobry kierunek.

Być może to co chcę uzyskać nie wychodzi, bo ja robię coś nie tak. Już sama nie wiem. Prosiłabym o pomoc.
Czy jest coś takiego możliwe do zrobienia w Vegasie? Nadmienię, że projekt jest robiony w wersji STUDIO PLATINUM 11 (PAKIET SUITE), a nie w wersji PRO, więc możliwości mam niestety trochę ograniczone.

Każda pomoc mile widziana.
Odpowiedz
#2
Pierwszy z brzegu link -
czy


Szuka hasła "day for night", ale...
Generalnie jak chcesz się bawić w takie rzeczy, by dobrze wyszły prace zaczynasz podczas kręcenia. Jeśli nie zadbałaś o właściwe przygotowanie planu, to jakiegoś super efektu nie wyczarujesz...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Aż przypomniał mi się jeden z filmów Buncha, w którym to jechał po Bear Gryllsie za ujęcia niby nocne, ale kręcone były za dnia. Efekt katastrofalny, przede wszystkim przez cienie, których nie usuniesz i jasne niebo. Tu może i kluczowanie w jakiś sposób by pomogło, wystarczy spróbować.
Odpowiedz
#4
Wstaw tu dokładnie kilka scen z tego planu. narysuję Ci wykresy jak powinny wyglądać typowo dla twojej produkcji linie RGB ;-) Ale jak piszą panowie wyżej - nie dla każdego ujęcia da się ten efekt uzyskać, głównie za sprawą zbyt jasnych (zbyt oświetlonych) kolorów ... no i cieni.
Odpowiedz
#5
(07-23-2012, 20:05)Mateusz napisał(a):  Wstaw tu dokładnie kilka scen z tego planu. narysuję Ci wykresy jak powinny wyglądać typowo dla twojej produkcji linie RGB ;-) Ale jak piszą panowie wyżej - nie dla każdego ujęcia da się ten efekt uzyskać, głównie za sprawą zbyt jasnych (zbyt oświetlonych) kolorów ... no i cieni.
Moim zdaniem działania typu 'wrzuć film, to pokażę ci jak wyklikać smoka' nie są ani pomocne, ani wartościowe.
Dużo więcej informacji może dostarczyć zrobienie dwóch klipów - w dzień i w nocy, z tego samego miejsca i późniejsze szukanie różnic. Zaczynając od świateł - w dzień masz głównie słońce, chyba że nagrywasz w pomieszczeniu, w nocy jest tego o wiele więcej - latarnie, światła samochodów, gwiazdy, księżyc. Oprócz światła zmienia się także cień - w nocy nie jest praktycznie widoczny, za to w dzień tak.
Jeśli nagranie jest w lesie (czy podobnym nieoświetlonym miejscu) podczas pochmurnego dnia, to bardzo dobrze, taki film będzie dużo łatwiej przerobić.

O ile dla tego pierwszego przypadku wystarczy zmniejszyć kontrast, jasność, dodać trochę niebieskiego, zmniejszyć nasycenie kolorów. To dla filmu nagranego w dzień, w środku miasta trzeba wygenerować 99% w trójwymiarze (światła domów, neony na ścianach, latarnie, światła samochodów etc.)
Odpowiedz
#6
A wie ktoś na czym polega tzw. noc amerykańska?

I tak, kiedyś w jednym swoim filmie komentowałem zrobienia nocy z dnia.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#7
Jest chyba nawet film o takim tytule, nie jestem pewna, ale chyba z lat 70-tych.
A co do samego terminu: kiedyś coś czytałam na ten temat. Nie pamiętam dokładnie, ale to jest jakaś specjalna technika filmowania, czy coś w tym stylu.


Tidzu - dzięki za wskazówki.

Kontrast, jasność, nasycenie kolorów - pomogło. Efekt finalny jest OK i mnie zadawala. Jeszcze raz wielkie dzięki.
Odpowiedz
#8
Film jest z roku 1973 a sama technika znana od czasów I wojny światowej. Mówiłem, szukaj day for night. Tak to się nazywa.
Ogólnie zabawa na przejaskrawieniu świateł podczas filmowania - żarówki, świece, okna, latarnie na tyle mocno, że gdy potem na komputerze zaczniesz to wszystko ściemniać, bawić się gammą i krzywymi koloru światła dalej wyglądały jak światła. Kamerę ustawiasz tak, by obraz było niedoświetlony.
Jak tego nie masz... To trzeba kombinować, pobawić się z kompozycją warstw. Wrzuć jakiś kadr lub fragment filmu we w miarę dobrej jakości i coś wymyślimy.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
No właśnie, może pokażesz efekty? Zawsze mnie ciekawią prace forumowiczów.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#10
efix napisał(a):trzeba kombinować, pobawić się z kompozycją warstw

No to kombinuję i kombinuję i chyba nic dobrego z tego nie wychodzi. W drugim załączniku widać efekt mojej pracy, ale nie wiem, czy to co zrobiłam jest OK i czy to co zrobiłam - zrobiłam prawidłowo. Proszę o komentarze - szczere, nawet te miażdżące, jeżeli takie się należą. Przynajmniej się czegoś nauczę.
Ale do rzeczy.

Podpinam do wypowiedzi 2 załączniki:
- pierwszy - to projekt, a raczej cząstka przyszłego projektu z czterema zdjęciami. Są takiej jakości jakiej są. Nie moja wina, takie dostałam i niestety takie muszą być użyte w projekcie. Na jednym tracku są wrzucone na żywca, natomiast na drugim po moich wstępnych przeróbkach.
Idea jest taka, aby zrobić z nimi coś co wyglądałoby na zdjęcia zrobione w nocy. Nie wnikam w cel takiego zabiegu. Tak po prostu ktoś sobie życzy i tyle. Poszperałam trochę na okoliczność techniki "day for night" i poeksperymentowałam, ale wg mnie cokolwiek by nie zrobić z tymi zdjęciami wygląda to - jak dla mnie - dość nienaturalnie. Może wy coś poradzicie. Generalnie na zdjęciach są wycofane wszystkie moje operacje związane z opcją "night".

- drugi załącznik - to również fragment projektu, ale ten dotyczy fragmovie. To jest już czysta zabawa połączona z nauką sony vegas. Zrobiłam to w sumie z czystej przyjemności chyba tylko po to, by wrzucić to na YT, przy okazji ucząc się obsługi SV.
Są tam dwie części:
- pierwsza bez żadnych efektów
- druga z efektami - przeróbki dotyczą kilku eventów z dnia na noc. Jak obejrzycie będziecie wiedzieli, o które eventy chodzi. Również proszę o konstruktywną ocenę i ewentualne uwagi co do użytych efektów i osiągniętego efektu końcowego.

A i jeszcze jedna uwaga: obydwa projekty będą i były robione w wersji STUDIO HD Platinum 11, więc mam ograniczone możliwości w stosunku do wersji PRO, jeżeli chodzi o ewentualne zalecenia co do wykorzystania konkretnych efektów.

No i na koniec wielkie "ku ku". Napisałam się i napisałam, a tu taki kwiatek:
Popraw następujące błędy:
Typ pliku, który załączono, nie jest obsługiwany. Usuń załącznik i spróbuj ponownie.


Załączniki z Vegasa Studio mają rozszerzenie vf. Nie wiem w czym problem, nie mogę ich podłączyć do posta. Jakiś czas temu podłączałam załącznik z wersji PRO z rozszerzeniem veg i nie było problemu. Możecie powiedzieć o co chodzi i co mam zrobić, żeby je podpiąć?
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości