Muzzle flashes
#1
Cześć i czołem! Dziś chiałbym zaprezentować Wam jak we własnym zakresie wykonać muzzle flashes - czyli błyski przy strzale z broni ,jeśli ktoś byłby chętny na kręcenie filmu akcji z elementami strzelaniny, a nie chciał wydawać 400 złotych na pakiet AE2. Błyski te wykonane będą w postaci zdjecia , gdzie na czarnym tle będzie umieszczony błysk. Wszystko wykonamy w darmowym programie Gimp 2.8.

Zdjęcia moje.

Tworzymy nowy obraz, o wymiarach jakich tam chcecie. Malujecie tło na czarno.

[Obrazek: 93226168.jpg]

Potem malujemy coś białym pędzlem na kształt płomienia przy wystrzale (oczywiście ten jest z widoku z boku).

[Obrazek: 68982883.jpg]

Narzędziem Smużenie pędzlem Hardness 0,75/0,50 brzegi rozsmarowujemy, pamiętając, że płomień tą częścią bliżej lufy ma być mniej rozmazany, a przy wylocie, na końcu - bardziej.

[Obrazek: 95839606.jpg]

Zmieniamy tryb pędzla na Pokrywanie, poczym kolorem żółtym pokrywamy brzegi...

[Obrazek: 18427974.jpg]

... a następnie pomarańczowym.

[Obrazek: 83003747.jpg]

Oczywiście dla pełnego efektu przy wystrzale ten płomień kładziemy na dwie ścieżki, wykorzystując w momencie strzału dwie klatki. Na pierwszej klatce wykorzystujemy obraz błysku ze ścieżki z ustawioną wartością levelu (jasności) na ok. 30%, a w następnej klatce wykorzystujemy ten sam obraz, lecz ze ścieżki drugiej, w której level jest ustawiony na 100%. Oczywiście do dopełnienia efektu dorzucamy jakiś dym, ewentualnie delikatne iskry.

Jeśli chcielibyście jakiś tutorial lub gotowe obrazy z owymi efektami, teksturami - mogę Wam udostępnić wyłącznie do celów niekomercyjnych.
Odpowiedz
#2
Pokaż ludziom jak wygląda ten Twój efekt w postaci już animowanej - na czarnym tle i nałożony na obraz.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Z chęcią, ale:
- jeszcze nie teraz (czekam na tego 12...)
- nie lubię siebie nagrywać - nie jestem "filmogeniczny" :) - a kogoś w pobliżu brak...
- brakuje mi kilku efektów, żeby to ładnie skomponować, a takie kiepskie "testy" muzzle flashów, którymi to są zawalone serwery YouTube, są z reguły do dupy, a jest ich pełno, bo albo ktoś wykorzystuje zamknięte pomieszczenie, gdzie jest ciemno, albo ktoś nieumiejętnie to zrobił, albo efekt za brzydko wygląda...

Ogólnie polecam obejrzeć filmy użytkownika freddiew i CorridorDigital - szczególnie o tytułach "Modern Warfare - Frozen Crossing" (part 1 i 2). Tak to właśnie mniej więcej wygląda (a nawet identycznie, bo te błyski z AE2 są także o długości 2 klatek (no czasem 3), gdzie pierwsza klatka jest identyczna jak druga, z tym, że jest ona nieco ściemniona w przeciwieństwie do drugiej (a gdy są 3 klatki, to po tej drugiej o maksymalnym poziomie następuje także kolejna ściemniona).

I jeszcze jedno. Jak już montujecie coś takiego, czyli film akcji z elementami strzelaniny - nigdy, ale to przenigdy (!) nie wykorzystujcie - jak w niektórych tutorialach - rozświetlenia ciemnego otoczenia tym błyskiem poprzez efekt następujący: zdublowania tego samego klipu głównego (na dwie ścieżki), a potem wycięcie za pomocą Mask obszarów na tej nałożonej ścieżce, które to ma rozświetlić błysk! Taki efekt wyłącznie psuje całą akcję! Dlaczego? Otóż takim działaniem doprowadzacie do takiego efektu, jaki dałoby w rzeczywistości świecenie tego ciała (to znaczy, że nie oświetlamy go, a on sam z siebie generuje światło i wyrzuca ku nam). Oczywiście mowa tu o wykorzystaniu 100% jasności tego efektu, oraz brak rozmycia ostrych granic. Odpowiednie jego wykorzystanie może dać całkiem fajny efekt, ale niezbyt realistyczny (białe, ostre światło). W połączaniu z moimi metodami wyglądać to będzie o wiele lepiej. Są 3 warianty użycia tego rozświetlenia, które znam z praktyki, że dobrze wychodzą i wyglądają oraz jak najrealniej odwzorowują efekt.

1 - gdy poziom światła w całym otoczeniu jest wysoki, nie należy stosować tego rozświetlenia w ogóle.
2 - gdy strzelający znajduje się blisko obiektów, które są oświetlone częściowo (na przykład okrągły słup oświetlany przez słońce z jednej strony), lub są nieoświetlone przez inne ciało jak słońce, lecz wyraźnie widać ich kolory (akcja w domu, za dnia w południe) - należy ten obiekt (słup, ścianę) oświetlić w czasie strzału za pomocą gradientu wygenerowanego w np. Gimpie, o kolorze takim, jak kolor na brzegach płomienia wystrzału (wyżej - pomarańczowy), z tym, że gradient ten powinien mieć krycie jakieś 30% (czyli ledwo widoczny na szarym tle), a być w trybie pełny kolor -> transparentny (czyli od pełnego koloru, jakim jest pomarańcz, do przezroczystości, a nie jakiś dwukolorowy czy coś). Powinien być to gradient liniowy. Pod gradientem, o identycznej powierzchni, można wykonać owe rozświetlenie wygenerowane z wycinania maski na zdublowanym klipie, ale to dosłownie o jasności nie większej jak 15%, przy rozmyciu zewnętrznym na jakieś 40% (należy wyciąć wtedy o wiele mniejszą maskę jak gradient, bo przy rozmyciu tej maski brzegi rozmycia znacznie poszerzają poje rozświetlone)
3 - gdy scena w czasie strzału jest nieoświetlona przez jakiekolwiek ciało, a nie widać na niej żadnych kolorów czy dokładnie zarysów (np. w czasie nocy) należy użyć w większym stopniu rozświetlenia z tego efektu dublowania maski, ale jednocześnie należałoby także wykonać całkowicie inną operację: w czasie nagrywania filmu trzeba byłoby posiadać przy sobie jakieś źródło światła (najlepszym rozwiązaniem byłaby tu latarnia naftowa), które to zawieszone na lufie broni pomogłoby odwzorować i oświetlić obiekty. Wtedy należy wykonać zdjęcie i po nałożeniu gradientu na powierzchnie oświetlone o kolorze płomienia (tym razem bardziej żółtego/białego) zdjęcie takie wstawić do klipu wideo, jednocześnie rozświetlając te miejsca ze zdjęcia wyżej wymienionym efektem z dubla klipu. Dlatego strzały w nocy są tak rzadko stosowane w filmach, w których nie używano prawdziwej broni, a wszystko generowano komputerowo - najczęściej w takich sytuacjach widzimy broń z tłumikiem, "wypluwającą" jedynie dymek :)

Oraz rzecz najważniejsza: nie należy stosować na potęgę muzzle flashów, tym bardziej w poziomie widoczności 100%. Jeśli już, należy nadać im dość dużą przezroczystość, tak, by były widoczne jedynie pomarańczowe granice płomienia. Pamiętajcie, że to jakość i ilość dymu decyduje o realności sceny, nie błysk! (Jego właściwie mogło by w ogóle nie być - tylko dym i łuski - obejrzyjcie sobie na YouTube jak ludzie strzelają z prawdziwej, ostrej broni - nie widziałem jeszcze, by komuś co strzał wylatywał płomień - ten praktycznie w ogóle się nie pojawia :)
Odpowiedz
#4
Pierdu pierdu, nie musisz filmować swojej facjaty. Uwiecznij się od obojczyka do pasa i "pociągnij serią" przy uwzględnieniu różnych warunków oświetleniowych o których piszesz. Zapewniam Cię, że wersja 12 w tym zakresie nic nowego nie wniesie, czego by nie miała wersja 10 czy 11, więc nie musisz czekać.
To jest część Twojego tutoriala, nie jest istotne, że pełno jest ich na sieci. Ludzi interesuje jak to zrobić i "nałożyć" na obraz by było fajne, obiekty sobie sami dobiorą, nie musisz kręcić filmu tylko 5-10 sekundowe ujęcie by pokazać, co z tego ma wyjść.
Co do światła - wszelkie operacje "po" to syf. Jeżeli bawimy się w takie rzeczy, to błyskamy na aktorów podczas realizacji filmu. Jasne, czasem trzeba też coś dorobić cyfrowo, ale naturalne efekt jest o niebo lepszy.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Udostępniam Wam do celów niekomercyjnych i edukacyjnych kilka elementów z mojej obszernej biblioteki stworzonej własnoręcznie typowo do filmów akcji.

Kilka błysków z boku
[Obrazek: 70873337.jpg]

Kilka z przodu/tyłu...
[Obrazek: 80378367.jpg]

No i mam nadzieję, że moderator się nie obrazi, a zakładać nowego wątku nie będę.

Kilka otworów po kulach w metalu:
[Obrazek: 34594364.jpg]

No i takie 3 sztuki blood splattersów
[Obrazek: 67960322.jpg]

[Obrazek: 82815781.jpg]

[Obrazek: 18275502.jpg]

A jak to wstawić? Oczywiście wrzucamy film na jakąś warstwę (ścieżkę). Na warstwę wyższą położeniem (tak, by efekt zasłaniał klip) należy wrzucić nasz efekt. Kolejno dla tej ścieżki z efektem należy wybrać tryb warstwy: Add (jeśli chcemy, by błysk był bardziej "żywy" kolorystycznie) lub Screen (ten polecam, płomień jakoś tak lepiej wygląda na tle klipu). Zmianę tę dokonuje się poprzez kliknięcie na zielony symbol taśmy filmowej i wybraniu odpowiedniego trybu. (Poniższy screen nie mój).

[Obrazek: glamour-composite2.jpg]
Odpowiedz
#6
Wideo, wideo, wideo! Chcemy wideo!!! :) Show us muzzle's heaven! :)

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Otwory po kulach również robiłeś w Gimpie? Bawiłeś się już w modelowanie 3D? To fajnie, że tworzysz sam takie efekty. Po stworzeniu filmu ma się większą satysfakcję :)
Odpowiedz
#8
Nie, to nie modelowanie 3D. Po prostu na rysunek takiej srebrnej blachy dodałem narzędziem wypalanie cień z jednej strony. Prawda, że oddaje 3D? :-)

efix - być może, najprędzej... w 2014 :-D
Odpowiedz
#9
Źle mnie zrozumiałeś :) Wiem, że to nie jest 3D, po prostu skoro bawisz się w tworzenie tekstur pomyślałem że może modelujesz w 3D również (chętnie zobaczyłbym efekty Twoich prac). Otwory jak najbardziej ciekawe jednak zmieniłbym kolor otworu z białego na jakiś ciemny.
Odpowiedz
#10
Tam w rzeczywistości jest przezroczysty (zapis w PNG). A po zmianie na JPEG robi się biel. No cóż.

A modelować 3D modeluję. I rysować ot tak, też. Wprawdzie od niedawna. Ale to nie miejsce na takie dyskusje...

[Obrazek: lostxl.jpg]

[Obrazek: commandos1.jpg]
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości