Lokowanie produktów w YouTube
#1
Lokowanie produktów w YouTube.
YouTube wprowadził dla partnerów opcję informowania o tym, że lokują oni produkt - forma zaznaczenia takiej informacji w opcjach.

[Obrazek: lokowanie.jpg]

A ja się pytam kto ma z tej opcji i kiedy korzystać?

Przykład...
Jak na swoim kanale tworze videorecenzje czegokolwiek, to oczywiście nie muszę zaznaczyć tej opcji. Ale kiedy np. jakiś sklep mi zapłaci aby wykonał videorecenzję jego produktu to już muszę zaznaczyć pole wyboru, że "już w tym akurat wypadku" mój film zawiera lokowanie produktu? Na tym to polega? Czy na czymś zupełnie innym?

Przecież materiał jest taki sam bo tworzę recenzję. Obojętnie czy ktoś mi zapłaci za zrobienie recenzji akurat tego produktu czy innego to i tak moja działalność opiera się na recenzjach. Także jedynym czynnikiem jaki ZMUSZA mnie do zaptaszkowania opcji, że umieszczam lokowany produkt jest fakt, że wziąłem za to kasę?

A jak to niby YouTube ma sprawdzić? :) :)
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#2
Myślę, że poniższy film dobitnie i w nieco przerysowany sposób pokaże na czym polega lokowanie produktu:



A tu dla lubiących słowo pisane:

http://pl.wikipedia.org/wiki/Product_placement
Odpowiedz
#3
No dobrze Rexor. Tylko, że to nie jest odpowiedź na moje pytanie :)

A co do filmu z linku to najlepsze jest to, że butelki są ciągle na pierwszym planie.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Postaram się uprościć jeszcze bardziej. Film jest przykładem product placementu. Generalnie chodzi o to, że lokowany produkt nie jest oficjalnym tematem filmu - tak jak te butelki napoju w przykładzie - tak więc recenzja produktu, za którą ktoś Ci zapłaci a Ty stworzysz film pod tytułem "recenzja produktu..." to ten film NIE BĘDZIE lokowaniem a zwykłą reklamą lub artykułem sponsorowanym.
Odpowiedz
#5
Teraz rozumiem. Do mnie Rexor trzeba prostymi słowami mówić.
Więc ja chyba coś przespałem. Zmieniło się prawo w polsce, że w TV i nawet (co ciekawe) na YouTubie zaczęły pojawiać się takie "paski" z lokowaniami produktu?

Ale jak ja wezmę w łapę za lokowanie produktu to skąd YouTube będzie wiedział, że to jest lokowanie?
Dla mnie nie będzie to lokowanie, dla mnie będzie to kręcenie pokoju w którym mam syf bo lubię mieć syf a w tle 10 puszek z Coca-Colą. To jak niby oni mi udowodnią co jest lokowaniem produktu a co nie jest? Rozumiesz?
Bo to raczej sensu nie ma.

Jak mi udowodnią, że akurat lokowałem produkt gdy to faktycznie robiłem a nie zaptaszkowałem tego pola?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
Co jest lokowaniem a co nie może być pojęciem względnym zależnym od człowieka. Dla nałogowca np redbull jest czymś naturalnym jak np. kanapka czy grzebień. To jest też jednym z powodów dla których zakrywa się loga i inne identyfikatory w filmach starając się aby widz widział np. napój energetyczny, samochód, telefon komórkowy, telewizor, lodówkę zamiast redbulla, bmw, nokii, philipsa, indesit.i tak dalej. Jednakże w przypadku kiedy dany przedmiot jest nowy i produkuje go tylko jedna firma(np. ma prawa patentowe), to już samo pokazanie bez marki może być uznane za lokowanie.
I dlatego proponuję stosować się do tych zasad przy tworzeniu filmu, czyli unikać pokazywania jakichkolwiek rozpoznawalnych marek i znaków graficznych (no chyba, że uważasz iż pokazanie jakiegoś przedmiotu podniesie Tobie oglądalność filmu ;) ).
Z drugiej strony nie sądzę, żeby na Youtube każdy klip sprawdzali pod tym względem, bo to jest technicznie trudne do wykonania (mają i tak sporo zabawy z prawami autorskimi).
Odpowiedz
#7
Panowie, przestańcie gdybać, te rzeczy reguluje prawo. Proponuję zacząć od pobieżnej lektury artykułu już dosyć starego, czyli http://www.brief.pl/baza-wiedzy/prawo/ar...owych.html
Ale przede wszystkim to: http://prawo.legeo.pl/prawo/rozporzadzen...produktow/
Pytanie - czy YT jest nadawcą telewizyjnym? No nie bardzo, choć YT bywa wyświetlana na TV czy konsolach. Więc zasadniczo Ciebie jako Buncha to nie obchodzi.
Natomiast odpowiedzi na to, co pokazałeś na obrazku powinieneś znaleźć na YT! A jak nie na YT, to przy pomocy wuja Google.
Pierwsze z brzegu http://www.ittechnology.us/rodzina-rekla...a-youtube/

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#8
Dzięki za linki. Odpowiedzi na YT oczywiście nie znalazłem. Ich "pomoc" jest jedną z najgorszych jakie widziałem w życiu. W ogóle cały YouTube jest śmieszny. Na przykład niedawno wprowadzili loginy dwuczłonowe (Marek Kowalski). A przy zgłaszaniu naruszenia każą podać nazwę konta tego osobnika. Nie da się wpisać tych dwóch członów bo system ich nie akceptuje. Nie da się również dowiedzieć jak brzmi nazwa konta gdy użytkownik ustawił sobie "oglądanie kanału" na "nie". Takiego właśnie buga wynalazłem. Ale pełno takich kwiatków tam.

Pytałem z ciekawości co do tego lokowania bo natrafiłem na takie pole. W polsce prawo chyba wprowadziło nakaz informowania, że coś jest lokowane (nie znoszę tej nazwy) jeśli chodzi o telewizję. Więc nie wiedziałem czy internetowego video też to ma dotyczyć (oczywiście to byłoby dziwne gdyby dotyczyło). Więc zainteresowałem się tym po co wprowadzili te opcje. Bo nie mają jak udowodnić to człowiekowi, który by coś lokował lub nie.

PS
Niedawno oglądałem też "Najlepiej sprzedany film" autora "Super Size Me".
http://www.filmweb.pl/film/POM+Wonderful...011-617869
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#9
Cytat:W polsce prawo chyba wprowadziło nakaz informowania
Bunch, łosiu jeden... chyba wprowadziło... Tobie trzeba dawać linki z tłumaczeniem? DOstałeś podstawę prawną! Przecież Ty w ogóle nie czytasz tego co CI się podsyła. Albo czytasz a nie kumasz. Jak Ty jesteś w stanie przeżyć w sieci?

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#10
efix, czytam. Widziałem te informacje od jakiegoś czasu i już wtedy wiedziałem, że coś musi być z nakazami prawnymi na rzeczy. Teraz już wiem "na pewno", że tak jest.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  MainConcept kończy wsparcie dla niektórych produktów efix 0 414 11-19-2013, 15:22
Ostatni post: efix

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości