Ustawienia bit rate w SV i DVD Architect
Przyznam że jestem zielony w temacie ustawień przepływowości, powstało więc parę niewiadomych kiedy zacząłem używać SV i Architecta.

Zazwyczaj umieszczam na płycie krótkie filmiki ( max 30 min, nie ma upychania na siłę) więc pewnie spokojnie mogę wybrać CBR.

Zauważyłem że program (Architect) w opcji "Optimize Disc", w oknie "General" pokazuje bit rate mojego filmu zwiększony o mniej wiecej 1,7 Mbs.

1.Jeśli się nie mylę to 1,7 Mbs więcej to zapewne dodany bit rate audio + grafiki menu?
W poradniku Efixa wyczytałem że wideo+audio nie może przekroczyć 9,8 Mbs.

2.Czy więc oznacza to że renderując film w SV przy stałym bit rate mogę ustawić go na max.8 Mbs, tak żeby po dodaniu audio w Architekcie wyszło niecałe 9,8 Mbs ?

3. Wartość paska "default video bitrate" w opcji "Optimize Disc" powinienem ustawić na taką samą jak moje wideo z SV czyli 8 Mbs i tak samo w ustawieniach projektu ?

Cała sprawa rozbija się o to że mam film z którego chce wycisnąć jak najlepszą jakość a że poleci potem na płyty muszę mieć pewność że będzie kompatybilny z odtwarzaczami DVD.
Odpowiedz
Byłbym bardzo wdzięczny gdyby komuś zechciało odpowiedzieć.
Sprawa pilna..
Odpowiedz
1. Grafika menu jest w osobnym pliku, więć film nie może być powiększony o jego bitrate...
Jeśli chodzi o maksymalną przepływność 9.8, to raczej chodzi o kompatybilność ze starszymi odtwarzaczami. Wartość 9.8 tyczy się wideo + audio, więc sobie dodaj. Aby mieć pewność, renderuj osobno dźwięk, osobno obraz (tak, jak jest zalecane pod DVD Architect - opcja "separate stream").

2. Możesz ustawić 8, ale równie dobrze możesz 9. Wszystko zależy, jaki masz dźwięk. Wiadomo, że dźwięk PCM będzie zajmował więcej miejsca (większy bitrate - bo jest nieskompresowany) od dźwięku AC3...

3. Najlepiej ustaw tak, aby DVD Architect nie musiał ponownie przeliczać materiału. A jeśli nie będzie przeliczał, nie ważne jak jest ustawione.
Odpowiedz
Dzięki za info.
Myślałem że AC-3 jest tylko do 5.1.