Zapis filmu bez ponownego renderowania
#1
Zacznę od tego, że pracuję (aktualnie) na dość słabym laptopie.

Posiadam kilkanaście ujęć ~250sekund.
na każdym z nich pododawałem efekty (oddzielne projekty).

Teraz chcę to wszystko złączyć i zapisać w jednym pliku jednak bez ponownej konwersji (strasznie dłuuuuugi czas).

Wiem, że istniała taka opcja w bodajże 9, a ja nie mam możliwości namówienia osób trzecich żeby 9 też zasponsorowali :P


Podsumowując interesuje mnie w jaki sposób połączyć kilkanaście ujęć w jeden długi film w względnie krótkim czasie.

Pozdrawiam.
Odpowiedz
#2
Smart rendering działa tylko przy niektórych formatach plików, ale jeżeli w jakikolwiek sposób zaingerowałeś w film oprócz jego przecięcia/sklejnia, to niezależnie od formatu ZAWSZE będzie przeliczany.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
aaaa Czyli nie trzeba zaznaczać żadnego "ptaszka", program automatycznie wykryje niezmieniane fragmenty i nie będzie ich ponownie renderował?? (wolę się upewnić)
Odpowiedz
#4
Tak, zobaczysz wtedy (czasem tylko mignie) napis że nie jest wymagany rendering danego fragmentu. Ale to działa tylko przy niektórych formatach. Uruchom help i wpisz smart rendering. No i oczywiście format wejściowy musi być identyczny z wyjściowym.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Ja tam renderuję takie trudne rzeczy do renderingu do nieskompresowanego AVI i potem wrzucam to od nowa na linię czasu.

Format wejściowy musi być identyczny z wyjściowym? A dlaczego? Nie rozumiem. Mam coś np. w MOV a chcę mieć w MP4 po finalnym renderingu gotowego projektu. Tak jakby było nakazem renderowanie do takiego formatu jaki się zaimportowało...
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
Bunch... kuźwa... A przeczytałeś czego dotyczy dyskusja? Choć prawdą a Bogiem - smart rendering powinien teoretycznie (tak z technicznego punktu widzenia), zadziałać kiedy nic nie zmieniasz z wyjątkiem kontenera. Np. z AVI DV na MOV DV. Ale tak to niestety nie działa. Jednak odpowiadając na pytanie:
Cytat:Format wejściowy musi być identyczny z wyjściowym?
Jeżeli właściwości pliku wejściowego i wyjściowego masz identyczne (oraz tak samo projekt) i z plikiem NIC nie robisz, to Vegas nie przelicza klatek tylko je zwyczajnie kopiuje jak leci. Dokładnie tak, jak VD w trybie Direct stream.
Jeżeli tkniesz film w jakikolwiek sposób oprócz przecięcia, to każda klatka jest przemielona najpierw do RGB (filmy zwykle nie zapisuje danych w RGB...), na tym robione są operacje matematyczne i ponownie jest to kodowane.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Nie rozumiem pojęcia "plik wyjściowy" w przypadku tego tematu.
A jak niby mamy mieć w trakcie tworzenia projektu identyczne wartości materiału jaki powstanie?
Ustawienie projektu to rozumiem, format pliku jaki do niego zaimportowaliśmy to też rozumiem. Te dwie rzeczy tutaj w produkcji muszą się zgadzać i okej. Ale jak niby te dwie rzeczy mają być jeszcze zgodne z tym co wyjdzie z Vegasa (po wyrenderowaniu) - i mieć jeszcze wpływ potem na materiał wewnątrz projektu! - skoro rendering jest już ostatnim procesem?

Parafraza tego co (nie)rozumiem:

To tak jakbyś powiedział, że dzisiaj kupuję nowy samochód jeżeli w starym mam w bagazniku zapasowe koło a na autostradzie w Australii dzieje się właśnie wypadek. To czy masz zapasowe koło w bagazniku swojego auta wiesz. To czy dzisiaj kupisz lub nie kupisz to wiesz z racji tego, czy twoje stare auto ma to koło. Ale trzeciego zdarzenia nie jesteś w ogóle pewny. A piszesz, że funkcja smart zadziała jak w po kupnie swojego samochodu w Australii zdarzył się wypadek.

To kompletnie nie ma żadnego sensu, te zdania.


Heh, i jak w ogóle program może czegoś nie renderować ponownie?
Tak czy siak renderować będzie bo będzie zapisywać przecież plik do postaci video, może być tu tylko taka różnica, że nie będzie już męczył się z liczeniem efektów zadanych na klip bo teraz ich nie będzie - co jest oczywiste.


Chyba że chcecie powiedzieć coś takiego, że jeżeli ustawimy sobie projekt na dany preset. Wyrenderujemy z tego film. I ten sam film wciągniemy ponownie do tego projektu z którego został wyrenderowany, to jego rendering powinien pójść szybciej (z racji braku konieczności przetwarzania zadanych efektów jakie były, teraz to tylko ponownie renderuje materiał "zwyczajny")
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#8
Bunch... znowu się spotykamy :) i znowu wykład... więc proszę.

Spróbuj zrobić tak.
Stwórz sobie jakiś projekt. Np. full hd (HD 1920x1080, 50i - wg. template z Vegasa).
Daj jakieś zdjecie, albo grafike. Rozciagnij, żeby zajmowało około 1minutę.

Następnie zapisz (zrenderuj do XDCAM EX (*.MP4) z template: HQ 1920x1080-50i, 35 Mbps VBR.

Ok. Mamy już zgodny plik wejściowy.
Zrenderowany plik wrzuć na nowo do Vegasa (taki sam template - ustawienie projektu). Przedziel go w kilku miejscach i przetasuj miejscami. Ale w taki sposób, żeby nie było crossfadeów... no może jeden zostaw, dla testu, a resztę zrób przez zwykłe cięcia.

Kolejny krok.
Zrenderuj tak pozstały projekt wg dokladnie tego samego ustawienia (czyli znowu XDCAM EX (*.MP4) z template: HQ 1920x1080-50i, 35 Mbps VBR - i to jest właśnie plik wyjściowy ustawiony wg projektu, oraz pliku wejściowego (czyli niewymagający ponownego przeliczania).

Zrenderuj, i obserwuj co sie dzieje na podglądzie. Sprawdź, jaka jest szybkośc renderowania poszczególnych klatek (w prawym dolnym rogu okna podglądu).


Wniosek -> DZIAŁA :) *


*
Możliwe, że nie zadziała z kilku powodów:
- zostały wprowadzone zmiany (o których nie pisałem);
- No-recompressing zostało wyłączone świadomie w ustawieniach Vegasa (domyślnie jest włączone);
- komputer Buncha... ;)
Odpowiedz
#9
Bunch, szczerze mówiąc, nie chce mi się już odpowiadać na Twoje pytania. Ale odniosę się tylko do jednego:
Cytat:Heh, i jak w ogóle program może czegoś nie renderować ponownie?
No może i napisałem co wtedy robi. Zwyczajnie kopiuje 1:1 nie ingerując w zawartość.
Aaaaaaaa, już wiem, Ty po prostu nie rozumiesz słowa "rendering"...
W każdym razie porównaj sobie "smart render" do kopiowania np. filmu z kamery DV na dysk. Z punktu widzenia komputera kamera to po prostu napęd taśmowy, leci z niego strumień danych o znanej strukturze. Komputer nie ingeruje w niego w żaden sposób, nie przetrwarza danych w celu ich zobrazowania. Jedyen co robi, to opakowuje w jakiś kontener, np. a AVI.
Pozostańmy przy formacie DV.
Tak samo w smart renderingu - masz pliki wejściowe A, B, C oraz plik wyjściowy - D.
Pliki A i B i D mają identyczny format - w tym wypadku DV (w pliku D ustalasz to w momencie naciśnięcia "Render as". Projekt jest oczywiście zgodny.
Plik ce to jakieś gówno z Frapsa w np. 1024x768.
Teraz kładziesz na timline A+B+C, C oczywiście przeskalowujesz itd. Teraz uruchamiasz render. Render jest "smart" dlatego, że skoro zobaczy, że na wejściu masz DV, projekt nic nie zmienia w ogólnych parametrach, wyjście też ma być DV a dwa pliki tylko sklejasz ze sobą, to po co mo ma przetrwarzać cały obraz? Dekodować YUV do RGB a potem ponownie do YUV? Po prostu przekopiuje jak leci. Idzie to bardzo szybko. Tu dochodzi do pliku z Frapsa - "Oho, jakiś dziwoląg. Dekoder, poproszę to mi rozpakować do postaci RGB, ja sobie to przeskaluje, zmienię kolory itd. OK. Encoder - zakoduje to do postaci DV, tak by Bunch mógł to obejrzeć". No i Encoder przerabia to na postać "wizualną". Oczywiście to uproszczenie, bo podczas wyświetlania obraz też jest poniekąd renderowany - dane zapisane w pliku są dekodowane i umieszczane w pamięci karty graficznej tak byś coś widział, no ale że nie są to operacje związane stricte z przetwarzaniem obrazu, to się o tym tak nie mówi na co dzień.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#10
Dzięki efix bardzo. A "plik wyjściowy" w tym mniemaniu, to jak rozumiem plik, który jest ostatni na linii czasu, tak? O to chodzi? Np. z rzędu liter: ABCDEF to plikiem wyjściowym jest "F"? Tak? To to miałeś na myśli od początku? Bo ja co innego rozumiałem pod pojęciem "plik wyjściowy".

Bardziej skłaniałem się rozumowaniem właśnie pod to co napisał mateusz. To czym jest plik wyjściowy właśnie.
Tę próbę jako napisał mateusz sprawdzę po powrocie do domu bo muszę teraz nagle wyjść.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak dodac cos do filmu bez renderowania dejw1001 3 1,084 08-04-2013, 0:00
Ostatni post: dejw1001
  Zapis filmu kompatybilnie dla You Tube Cuma 2 1,259 04-14-2011, 11:04
Ostatni post: Piciu

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości