Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
efekty dźwiękowy science-fiction i fantasy
#1
Witam!

Od dłuższgo czasu szukam jakiegoś odpowiedniego pakietu z efektami dźwiękowymi.
Interesują mnie efekty dźwiękowe, które idealnie dałoby się podłożyć jako ścieżka dźwiękowa do pojawiających się/"nadlatujących"/ napisach. Wydaje mi się, że najlepszymi efektami byłyby efekty science-fiction / fantasy.

Dodam, że nie interesuje mnie kupno pojedynczych efektów dźwiękowych za kosmiczne pieniądze. Piszę kosmiczne pieniądze, bo jeśli weźmie się pod uwagę fakt iż jeden efekt kosztowałby 1$ to kupno 300 efektów 300$, więc dlatego chciałbym nabyć takie efekty w pakiecie by było taniej.

Może polecacie coś z tej strony patrząc na moje wymagania:

Sony Sound Effects

Możecie znacie jakąś inną stronę a może Wy jesteście w posiadaniu takich efektów dźwiękowych i macie przetarte szlaki, które są godne polecenia.

Dodam, że w grę wchodziłaby również opcja kupna pakietu z takimi efektami dźwiękowy za granicami naszego kraju, bo pewnie w Polsce to będzie raczej niemożliwe.

No i jeszcze jedna rzecz dla mnie, to chciałbym móc używać tych zakupionych efektów dźwiękowych do projektów komercyjnych i niekomercyjnych.

Prosze pomóżcie.

Pozdrawiam
K.
Odpowiedz
#2
Mam Sony Pictures Sound Effects Series oba wydania (1-5, 6-10). Dźwięki dobrej jakości, ale żeby jakieś "niespotykane" - no nie. Tzn. są jakieś tam owiedzmy z kategorii SF, ale bo ja wiem czy by się nadawąły. Na większości płyt tego typu masz sample "z życia codziennego" a nie jakieś wybajerowane efekty.
Maszyny, urządzęnia, samochody, tłum, odglosy przyrody itd. wszystko, co musisz z jakiegoś powodu dodać w postprodukcji.
Nie wiem jak radzą sobie inni, ale ja gdy potrzebuję coś niestandardowego po prostu sam tworzę te dźwięki. Od razu mówię, że nie jestem specjalistą od audio, jest mi to dziedzina obca, radze sobie na poziomie podstawowym. Co nie przeszkadza mi tworzyć dźwięków, miksować ich (Vegas jest do tego idealny!).
Serdecznie polecam "making of" Buncha - http://sonyvegas.info/thread-5317.html
Tak swoją drogą, jak czytam o "nadlatujących napisach" do których potrzebny jest dźwięk, to cieszę się, że za czasów Star Wars nie było YT...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Dzięki za info. No to jak już Cię złapałem to będę Cię prosił o jeszcze jedną wypowiedź.

Czy są jakieś tutoriale lub jakieś kursy (moga być płatne) jak obrabiać/tworzyć dźwięki/sample audio w Vegasie Pro 11?
Gdzie się tego nauczyłeś obrabiać dźwięki na tym poziomie jaki prezentujesz, co czytałeś, proszę o wskazówkę, gdyż ten temat jak na razie jest mi zupełnie obcy.

Z góry dzięki
pozdr
K.
Odpowiedz
#4
Zaglądałeś tu?
http://www.freesound.org/
Odpowiedz
#5
Tak znam tę stronę, ale niestety nie używam tej strony, bo nie wiem czy mogę ją wykorzystać do celów komercyjnych. Czy za upublicznianie tych dźwięków np. na youtubie trzeba coś płacić autorom, bo jakoś nigdy tego nie mogłem na tej stronie znaleźć?
Odpowiedz
#6
w nazwie jest free... ;)
A tak serio, to zależy, które sample pobierzesz. Są trzy możliwości (3 grupy licencyjne).
http://www.freesound.org/help/faq/#licenses-0
Odpowiedz
#7
Gdzie się uczyłem... Popytałem znajomych, poczytałem trochę teorii, a potem po prostu brałem do ręki rejestrator, nagrywałem różne rzeczy (łącznie ze spuszczanie wody w toalecie, odgłosem windy, przewracających się przedmiotów).
Większość rzeczy starałem się nagrać tak, by jakaś zaawansowana obróbka Audacity a później Soundforge nie była potrzebna - bo się na tym nie znam.
Skupiłem się za to zmiksowaniu do kupy wszystkiego. Pięknie i wygodnie robi się to właśnie w Vegasie, gdzie ładujesz dźwięk, a właściwie dźwięki na kolejne tracki i starasz się coś wymyślić.
Uwierz mi, podstawowe operacje - spowolnienie czy przyspieszenie dźwieku, zmiana wysokości, dodanie np. echa czy obwiedni głośności - to nie jest jakaś filozofia (tzn. jest, ale nikt nie wymaga od Ciebie jakości Skywalker Sound).
Jedno tylko chciałbym zwrócić uwagę. Niemalże NIGDY naturalny odgłos czegoś nie brzmi tak, jak tego oczekujesz. Swego czasu poproszono mnie o zrobienie dźwięków do gry TapTap Rescue (możesz ich posłuchać
). Miały być tam np. odgłosy pukania w drewno, beton, kruszonego betonu, tłuczonego szkła, pękającego szkła, pękających baloników, obiektów organicznych, słowem, różności.
Praktycznie żadnej dźwięk to nie jest po prostu pojedynczy dźwięk - bo nie brzmiał absolutnie (jeszcze sie okazało, że coś co fajnie brzmi w słuchawkach czy głośniku na głośniczku iPhone nie brzmi wcale bo straciło basy ...).
Niektóre dźwięku są prawdziwe - np. chodzenie po szkle. Tak, stłukłem szybę i chodziłem rozgniatając szkło. Tłuczone szkło - to miks Sony z moim nagraniem. Zielone kostki "szlamowe" to hmm efekt robiony "ustnie". Ale już cholerne trudności miałem z uderzeniami w metal, prawdziwym koszmarem okazał się pękający balonik i plażowa piłka - odbijająca się i pękająca. Teraz już sobie nie przypomnę jak to zrobiłem dokładnie, ale nie są to prawdziwe odgłosy.
Mówiac krótką - nie bądź rura i nie pękaj. Jak ja nie znając się na audio dałem radę, to Ty też dasz :)

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości