renderowanie zaznaczonego fragmentu...
#1
Witam,
Mam następujący problem:
renderuję określony fragment video. Track, z którego renderowałam zostawiam w projekcie. Następnie wrzucam wyrenderowany fragment do projektu na track oddzielny. Długość nowo wrzuconego video nie zgadza się z obszarem, jaki był zaznaczony do renderowania (jest o 2 klatki dłuższy niż obszar). Tym samym długości video nie pokrywają się. A zależy mi, by były idealnie dopasowane. Nie byłby to problem, gdyby wystarczyło przesunąć o długość zbędnego fragmentu w lewo lub prawo. Ale tak robię - i ok - video na jednym i na drugim tracku zaczyna się zgadzać ze sobą. Sprawdzam w połowie długości jednego i drugiego - już się nie pokrywają ze sobą. Jeżeli zrobię synchronizację w tym miejscu - to tym razem początki nie będą zgadzały się ze sobą. Z czego to może wynikać? I dlaczego jest renderowany dłuższy obszar niż ten zaznaczony? (w kwestii tego drugiego pytania, uzupełnię: zawsze tak było, ale nie stwarzało to problemu, bo wystarczyło podsunąć, tym razem jednak podsunięcie nie załatwia problemu).

Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam...
Odpowiedz
#2
Spróbuj z "Render To New Track".
Odpowiedz
#3
Niestety, to samo...
Odpowiedz
#4
Ej, a Bunch nie poruszał podobnego tematu ostatnio? Może tam mu ktoś pomógł. Postaram Ci się to znaleźć i dam edit w poście.
@EDIT: http://sonyvegas.info/thread-5226.html
Ale odpowiedzi jako takiej brak. ;/ Hm... A próbowałeś w innym kodeku wyrenderować?
@EDIT2: Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł. Może spróbuj zrobić "subclip"? Tylko nie wiem czy to działa z zaznaczonym obszarem czy tylko z przyciętym klipem.
Odpowiedz
#5
Subclip nie poskutkował, natomiast zmieniłam kodek - wciąż renderuje zbyt dużo (nie wiem dlaczego), natomiast po dopasowaniu (przesunięciu o ten "nadwyżkowy" fragment) wydaje się być ok na całej długości - póki co sprawdziłam jedynie na fragmencie pewnym. Za chwilę zrobię to samo z całością. Tak więc dzięki wielkie!
Zastanawia mnie jednak dlaczego problem pojawił się nagle - wcześniej nie było to zależne od kodeku.

Jeżeli chodzi o temat z linku - trochę inna kwestia, bo podczas renderowania u mnie za dużo dorzuca z przodu, wykraczając poza zaznaczony obszar. Problemu z przebijającymi klatkami (jeszcze;)) na szczęście nie miałam w SV.

Jeszcze raz dzięki za pomoc:)!
Odpowiedz
#6
@ika - na jakich plikach pracujesz? Skąd je masz (kamera, program przechwytujący...)?
Cóż. Niektóre formaty (kodeki) nie nadają się zbytnio do pracy... a szczególnie w Vegasie.
Ja dawniej np. konwertowałem wszystko do PAL DV (lub przechwytywałem z kamery w takim właśnie formacie). Wszystko chodziło pieknie ładnie, nawet na słabych komputerach.
Teraz robię w HD, więc zaczęło się od HDV (to zwykły MPEG2), a obecnie AVCHD (które konwertuję do XDCAM EX - co też jest MPEG2).
Jeśli sporo ingerujesz w obraz, dobrze jest zainwestować w CineForm (AVI). Zajmuje co prawda sporo miejsca, ale obrabia się podobno super (sam odpadłem na testach, bo miałem lekkie zamieszanie, a później okres testowy mi się skończył, więc nie mam swojego zdania na ten temat).
Jeśli jesteś zainteresowany ty, kodekiem, popytaj użytkowników: walerka oraz efix.

Druga sprawa (w zasadzie powinna być pierwsza) - czy projekt masz ustawiony wg plików wejściowych?
Odpowiedz
#7
Ostatnio Pinto podał sposób na darmowego cineform'a.
http://sonyvegas.info/thread-5345.html?h...t=cineform :)
Odpowiedz
#8
Hey!
Formaty plików były dwa: mts i mov Z aparatów. Robiłam z nich avi. Rozdzielczość bez zmian (1080p). Projekt jak najbardziej ustawiony zgodnie z wejściowymi.
Kwestia w tym, że wcześniej działało wszystko ok - poza tą dodatkową klatką lub dwiema, które dorzucał dodatkowo. Ale jakoś to zaakceptowałam i po prostu dopasowywałam. @ Piciu pomógł - faktycznie wystarczyło zmienić kodek. Nadal pozostaje kwestia dlaczego renderuje więcej niż ma zaznaczone (ale to już nie jest to kwestia wyłącznie SV, bo w AE także występował ten sam defekt).

O CineForm do tej pory tylko czytałam, czas w końcu przetestować:)!

Dzięki za pomoc!
Odpowiedz
#9
Moim zdaniem, zarówno MTS jak i MOV słabo nadaje się do pracy...

Do kamer Sony dodawany jest program katalogujący i zgrywający materiał, który podczas importu zmienia pliki MTS na M2TS. Łączy również fragmenty 2GB w całości (jeśli pojedyncze nagranie było dłuższe).
Jak był zgrywany materiał z kamery (aparatu)? Kopiuj/wklej? Czy za pomocą dedykowanego softu? (o ile taki jest do Twoich urządzeń... )

W Sony często występuje problem, że przy zgraniu plików z karty za pomocą Kopiuj/wklej, okazuje się, że na łączeniu klipów brakuje kilku klatek. Natomiast właśnie po zaimportowaniu za pomocą softu (lub nawet chyba Vegasem można), klipy zostają poprawnie sklejone, i nic w nich nie brakuje... Może to jest jakieś rozwiazanie na Twój problem?

Chyba warto sprawdzić?
Odpowiedz
#10
Ja tylko dodam, że jeżeli plików nie kopiujemy chamsko wprost z karty to do dyspozycji ma nie tylko program dostarczany przez producenta, ale natywne mechanizmy Vegasa w postaci Device Explorera, który doskonale rozpoznaje fragmenty i importuje je już połączone prawidłowo. I nie tylko z kamer Sony. U siebie używam tego z Panasonickiem, ba, nawet nie podłączam kamery, tylko czytam wprost z karty.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości