kamerka 50p
#1
Rozglądam się za kamerką, ale nie rozumiem kompletnie jednej rzeczy, bo nigdy nie pracowałem na tym. Mianowicie większośc kamer oferuje dziś nagrywanie w trybie 50 FPS, co pozwala uzyskac podczas obrobki ładne slow motion. Jednak to co chce tworzyc będzie głównie lądowac w necie, 50 klatek zamiast 25 - waga rosnie. Moje pytanie, czy obróbka tego później i render do 25p, sprawi że materiał może stracić jakby jakość? Bo nie wiem czy szukac kamerki musowo ktora ma tryb zarowno 50p jak 25p, czy 50p załatwia sprawę. Może podam przykład: chciałbym zmontować video z zlotu samochodowego, gdzie generalnie większośc materiału będzie odtworozna w real time, ale kilka ujęć będe chciał zrobic w zwolnionym tempie (np palenie gumy itp). No i jak do tego podejść Nagrać wszystko 50p a poten sie przekonwertuje do 25p, to co ma być docelowo normlane to nagrac 25p, a do slow motion 50p. A może jednak olać duża wagę pliku i robić to finalnie do 50p? Prosiłbym jakos po krotce opisac jak to wygląda w obrobce potem, bo tak jak wspomnialem nigdy nie miałem stycnzościz materiałem w 50p, a nie chciałbym dopłacać w kamerce do czegos co okaże mi sie nie potrzebne.
Odpowiedz
#2
Filmujesz wszystko 50p. Projekt ustawiasz 25fps bez przeplotu.
Renderujesz tak samo, 25fps, no interlace. Serwisy internetowe i tak nie obsługują więcej jak 30fps.
Jak chcesz mieć ładne zwolnienie, to ustawiasz we właściwościach eventu żeby się odtwarzał z połową prędkości. To wszystko. I masz ładne zwolnienie o 50%.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Ale on pyta czy nie będzie problemów jak materiał 50 fps wyrenderuje do mateeriału 25 fps
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#4
Jeśli wszystko dobrze ustawi (disable resample) - to nie będzie problemów.
Odpowiedz
#5
Dopsz. Tak więc na ten moment miałbym na oku 3 kamerki z stajni SONY mianowicie:
HDR-PJ260VE
http://www.sony.pl/product/cam-high-defi...dr-pj260ve
HDR-CX570E
http://www.sony.pl/product/cam-high-defi...hdr-cx570e
HDR-XR160E
http://www.sony.pl/product/hdd-avchd-har...hdr-xr160e


Wszystkie posiadaja optyczną stabilizacje obrazu, możliwośc nagrywania FULL HD w 50 FPS. Różnią sie natomiast przedewszystkim ceną ( każdą z nich jestem w stanie finansowo "udźwignąc, o ile warto). Pierwsza róznica techiczna rzucająca się oczy to zoom optyczny, gdzie HDR-CX570E oferuje 12x, pozostałe 2 30x. Pytanie czy przy zoom'ie 30x da rade utrzymac z reki kadr? myślę, że z 12 mogą być lekkie problemy, więc nie ujmuje to tej kamerze ( chyba, że sie mylę i zoom 30x faktycznie mozna wykorzystać). Druga róznica to taka, że jedynie HDR-PJ260VE posiada możliwośc nagrywania 25p, jednka efix rozwiał moje wątpliwości co do póxniejszego montażu materiału 50p, wiec chyba nie jest to istotny parametr? a może jednak przyda się ten tryb? Trzecia rożnica to sekcja dźwięk. HDR-PJ260VE i HDR-CX570E posiadają Wbudowany mikrofon z funkcją zoom (pytanie co oznacza zoom w mikrofonie? jakie to daje mozliwości?), natomiast HDR-XR160E oferuje dźwięk przestrzenny i mikrofon kierunkowy. Zapis fotografii, co prawda kamera to nie aparat, ale skoro juz jest, to czemu nie korzystać i tutaj HDR-CX570E ma najwyższą rozdzialke zapisu - 20,4 Mpx, aczkolwiek HDR-PJ260VE też oferuje całkiem wporzadku poziom - 8,9 Mpx. HDR-PJ260VE posiada rowniez projektor, czy to sie faktycznie przydaje, czy raczej bajer marketingowy?

Tyle jakbych moich wątpliwości z grubsza. Oczywiście najważniejsze jak bedą sobie radzić te kamerki z sama jakościa obrazu. Przy świetle naturalnym pewnie będzie bezproblemowo, pytanie co w pomieszczeniach? i wieczorem na ulicy? Czekam na jakieś sugestie, opinie podpowiedzi oraz ewentualne propozycje innych kamer, sprawdzonych przez was (górna granica zakupu to 2500zł).
A i nurtuje mnie jeszcze jedna rzecz, kamerki JVC(odrzuciłem jest ze względu na informacje w specyfikacjach technicznych typu "ultrasuper high definition, jakoś to do mnie nie trafia) oferuą robienie TIME- LAPSE (przydatna funkcja, mile widzana), natomiast w tych kamerkach nie znalazlem słowa o tym. Trzeba poprostu dokupić sterownik tak jakw przypadku aparatów, czy może ta funkcja sie jakoś inaczej nazywa w tych kamerkach?
Odpowiedz
#6
1. Duży zoom tylko na statywie.
2. Dobry dźwięk tylko z zewnętrznego mikrofonu.
3. Ilość mpx jak najmniejsza, a nie jak największa
4. Do filmowania w słabych warunkach oświetleniowych jak największy sensor.
Odpowiedz
#7
przegądam sobie YT w poszukiwnaiu testów kamer i znalayem cos takiego:

skad biora sie te drgania przy zoomie ( na innych filmikach tego kolesia rowniez to wystepuje), jest to wynik jakiegos błedu przy konwetowaniu, a moze jakis defekt stabilizacji?
Bo np na tym filmie, ta sama kamera, a coś takiego się nie dzieje:
Odpowiedz
#8
(04-19-2012, 16:52)Skender napisał(a):  skad biora sie te drgania przy zoomie ( na innych filmikach tego kolesia rowniez to wystepuje), jest to wynik jakiegos błedu przy konwetowaniu, a moze jakis defekt stabilizacji?
Żaden błąd ani defekt, tylko typowe zachowanie kamery podczas zoomowania, zwłaszcza małej i taniej.
(04-19-2012, 16:52)Skender napisał(a):  Bo np na tym filmie, ta sama kamera, a coś takiego się nie dzieje.

Oczywiście, że się dzieje. Przez pierwsze 16 sek. gościu filmuje z ręki zoomując i mamy to samo. Potem kładzie kamerę na blacie, więc oczywiste, że nie będzie drgań. Tak samo nie było drgań podczas filmowania z ręki, ale bez zoomowania.
Odpowiedz
#9
Cytat:skad biora sie te drgania przy zoomie
| drobnych przesunięć kątowych pochących nawet od... pulsu.
Proponuję każdemu zrobić następujący eksperyment, by sprawdzić na ile stabilnie stoją/są trzymane wasze urządzenia.

1. Kupić w kiosku czy na allegro jakiś wskaźnik laserowy, może być najtańszy taki za parę złotych, na breloczku.

2. Przyczepcie go do kamery - na rzepa, taśmę klejącą itp.

3. Skierujcie promień lasera na ścianę odległość metra czy dwóch i przyjrzyjcie się, jak mocna "skacze" plamka lasera - tak "widzi drżenie" kamera na szerokim kącie.

4. Teraz skierujcie promień na np. blok naprzeciwko - to zoom. I zobaczcie, jak to wygląda, o ile przy tym samym uchwycie zwiększyła się droga promienia.

Dla większego efektu można święcić np. na kartkę A4 i filmować drugą kamerą na statywie.

Warto też zrobić inny eksperyment, który uświadomi, dlaczego do celów efektów specjanych (przede wszystkim) stabilizuje się ujęcia ze statywu.

1. Umieść kamere z laserem na statywie

2. Postaw statyw na np. panelach podłogowych

3. ZAcznij chodzić obok.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#10
Ciekawe czy olbrzymie i ciężkie statywy też tak mają.
Właśnie rozglądam się za takim jednym. Byłem dzisiaj w sklepie ale same śmieci były. Ciężko utrafić taki fajny z łożyskiem olejowym, które chodzi jak marzenie. A takie są, raz takim nawet filmowałem coś.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości