Product Placement
#1
Witam, wraz z koleżanką tworzymy cykl filmowy poświęcony modelowaniu fryzur. Ona jest fryzjerką i tworzy fryzury, ja to filmuję i potem udostępniamy w sieci na YT. Chcemy aby wszystko miało czysto prawną formę. Muzyka jest na licencji CC ale pojawia się problem z kosmetykami. Ona zamawia kosmetyki od producenta. I w filmie pojawia się ich marka a ona również wymienia nazwy i opowiada o nich. Jak to wygląda prawnie? Film nie jest stworzony dla celów komercyjnych, to film instruktażowy jak samodzielnie wykonać daną fryzurę. Czy wystarczy, że na początku dam notkę, że w filmie występuje lokowanie produktu czy trzeba mieć na to zgodę producenta kosmetyków?
Liczę na pomoc, dzięki!
Odpowiedz
#2
Product placement byłby wtedy, gdyby producent kosmetyków zapłacił za ich umieszczenie w filmie. W tym przypadku to jest darmowa reklama i dlaczego producent miałby mieć coś przeciwko temu? Gdyby to był film ośmieszający i deprecjonujący markę to co innego...
Odpowiedz
#3
Czyli rozumiem jeśli mój projekt nie jest projektem komercyjnym a szkoleniowym/instruktażowym mogę wykorzystać nazwę marki i wizerunek produktu bez umieszczania podpisu "Audycja zawiera lokowanie produktu"?
Odpowiedz
#4
Zgodę producenta na co? Na darmową reklamę?
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#5
Idąc tym tokiem rozumowania trzeba by wykasować wszystkie tutoriale do Vegasa, After Effects cyz czegokolwiek innego.
Może robić wszystko co Ci się żywnie podoba, oczywiście ze szkalowaniem produktu to już możesz potem mieć kłopoty, w przypadkach (które uważam za patologiczne ale o takich czytałem) może mieć problem, jak w tle będą charakterystyczne meble jakiegoś designera czy coś w tym stylu.
Samo zjawisko lokowania produktu związane jest ściśle z komercją - z jednej strony z ewentualną kryptoreklamą co jest niekorzystne dla stacji, z drugiej ukrytą reklamą kierowaną do - powiedzmy, że nieświadomych - odbiorców (patrz: Truman Show).
I w związku z tym, że się ludzie buntują przeciwko takim działaniom stworzono prawo, które nakazuje informowanie widza, że będzie widział produkt. W Polsce reguluje to rozporządzenie Krajowej Rady Radia i Telewizji i dotyczy nadawców telewizyjnych - możesz się zapoznać z tym aktem na stronach Sejmu.
Czyli mówiąc krótko - wali Cię to...

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
No właśnie już znalazłem tę ustawę i ją czytam, tak więc dzięki za odpowiedź. Problem rozwiązany. Dzięki!
Odpowiedz
#7
Dziwna ta ustawa. Nakaz informowania widza, że coś jest reklamowane. To taka ustawa nie wiem dla kogo.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości