Film1920x1080,50p,a Vegas nie ma tych ustawien
#1
Witam i prosze o pomoc.

Kupilem kamere Sony HDR-CX700VE. Oszczedzalem dlugo, ale nie jestem przekonany co do relacji cena/jakosc. Mam tez problem w Vegasie. Filmiki krecilem w HD 1920x1080, 50p. Wybralem 50p poniewaz niektore ujecia chce zrobic w zwolnionym tempie, a poza tym mysle, ze skoro nie zalezy mi (w tym przypadku) na tym zeby film koncowy malo wazyl, to chce miec lepsza jakosc. Tak mi sie wydaje, jestem raczej poczatkujacym. Sony Vegas uzywam juz dosyc dlugo. Mam Vegas Movie Studio Platinum 9.0, ale uzywalem tez probne 30-dniowe wersje pro.

Moja wersja platinum ma tylko HD 1080 60i (1920x1080 29,9 fps) oraz 1080 50i (1920x1080 25 fps). Czyli wtopa ?
Wersja probna, ktora teraz uzywam, Vegas Movie Studio HD 11.0 ma juz cos wiecej:
wybieram ze chce PAL, pozniej ze 50(Double PAL), no i format 1920x1080 50fps oraz Best.
Kiedy chce robic render (albo wejde w rozszezenie tabelki Project Properities) to widze ze sa te same mozliwosci co w moim Platinum + jedynie 1080 24p.
Nie mam teraz typowej wersji PRO i nie wiem czy ta ma 1920x1080 50p
Czy ktos moze mi powiedziec co robic ?
Uzyc jakiegos konkurencyjnego programu ???!
Czy najnowszy Vegas PRO ma to czego ja chce ? jezeli nie, to nie rozumiem polityki firmy Sony.
Odpowiedz
#2
Możesz spokojnie zrobić taki projekt na każdym Vegasie. Na 10 Platinum spokojnie się da.
Czasem warto spróbować coś wyklikać samemu, nie tylko przewinąć menu.
Będziesz potrzebował dwa szablony. Jeden na prace w 50fps, choć to tryb niezgodny z czymkolwiek, dwa, na 25 fps co pozwoli Ci robić rendery zgdne z DVD, Bluray czy YT.
Zrób sobie własny template na takie okazji. Zacznij od otworzenia templatu HD1080 50i.
Potem zmień:
1) dla prac 25fps (tam, gdzie będziesz sobie zwalniał itd.) - field order na NONE, Deinterlaced method na NONE, jakos jak tam chcesz.
2) dla prac 50 fps po prostu wpisz z ręki 50 we framerate, reszta jak wyżej.

Jeden i drugi template zapisz pod swoją nazwą i tyle.
Uwaga - problemy będziesz miał, jak zechcesz do tego dołożyć materiał 50i - trzeba go wcześniej z deinterlaceować (pisze ogólnie).

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Dzieki.
Zrobilem dwa rendery w Adobe Premiere Pro. Tam, jak mi sie wydaje, jest wiekszy wybor kodekow, formatow...
Pierwszy render trwal 20 min i zajal 6GB (a filmik trwa 17 min), drugi trwal 1 godz i zajal 1,4 GB. Jakosc obu nie rozni sie bardzo duzo.
Musze wiecej poczytac na temat formatow i kodekow i wracam do Vegasa.
Jak dla mnie Vegas jest bardziej przyjazny w obrobce video, ale to moze kwestia smaku.
Zalezy mi jednak na jakosci, ale chyba za duzo oczekuje, rowniez od kamery. Nie jest to sprzet profesjonalny. Chcialbym aby jakosc gotowego filmu byla taka sama.
wieczorem bede probowal dalej na Vegasie.
Odpowiedz
#4
Jakoś tego, co uzyskasz, zależy od wielu, wielu rzeczy.
Począwszy od kamery, a w zasadzie jej obiektywu, prze typ przetwornika, rodzaj kompresji w kamerze, przez sposób obróbki, zastosowane kodeki (różne narzędzia mogą dać przy identycznych ustawieniach parametrów różną jakość) po ogólną Twoją wiedzę.
Przestrzegam przed wydawaniem pochopnych wniosków, co jest lepsze, co gorsze, czy coś jest głupie albo świetne, zanim nie zgłębisz tematu (patrz: "to nie rozumiem polityki firmy Sony." - mędrkujesz dla mędrkowania...). To mogą być objawy początkowego stadium bunchozy pospolitej, albo co gorsza ostrej :).

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Dzieki za konstruktywna krytyke. Z ta polityka to byla troche zamiezona prowokacja. Tak jak piszesz, musze zglebic temat osobiscie, bo nikt mi nie da uniwersalnego szablonu do "best-renderingu".
Nie wiedzialem ze to taki zlozony temat. Myslalem: mam dobra kamere i dobry program, ustawie na "best" i mam super filmik.
Jak macie jeszcze jakies ciekawe podpowiedzi, np. jaki tutorial zobaczyc, albo co przeczytac, to prosze o linki
Pozdrawiam i biore sie za eksperymenty.
Odpowiedz
#6
Po prostu poczytaj to forum, przeczytaj manual do programu. Ale obojętnie co będziesz robił pamiętaj, że możesz znaleźć perfekcyjne ustawienia renderingu, dostać w prezencie najbardziej zajebistą kamerę na świecie i robić filmy, które nie dadzą się oglądać. Większość skupia się na "jak najlepszej jakości obrazu" a nie o to chodzi... Już pomijam, że jakość obrazu nawet z tanich domowych kamer HD jest o niebo lepsza i daje dużo większe możliwości niż VHSy sprzed 10 lat. I jakoś nie przekłada się to na "fajność" filmów i ich jakość. Już pomijam, że nawet w kinie komercyjnym mimo obrazu rzucającego na kolana historie coraz mniej poruszają, nie zostawiają śladu w duszy. OK, rozgadałem się nie na temat - pierwsza Twoja lektura to manual i dokumenty na stronie producenta. Potem lektura jakiś książek na temat oświetlenia w filmie i potem sobie poszukaj w dyskusjach tego perfekcyjnego renderu wg algorytmu: "chcę renderować w celu: publikacji na YT, publikacji na DVD, publikacji na Blu-ray, archiwizacji, dalszego zaawansowanego przetwarzania itd. itp. i wg tego porób odpowiednie profile.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Dzieki raz jeszcze.
To bardzo wazne co piszesz o historiach w filmie. Coraz mniej ludzi, ktorzy chca cos ciekawego opowiedziec, ale tych co chca pokazac "cos efektownego" przybywa. Przerost formy nad trescia. Wiem cos o tym.
Zajmuje sie grafika i animacja 3d. Dazylem do fotorealizmu w 3d.
Do animacji 3d nie potrzebna mi byla szczegolna wiedza o kodekach itp.
Wszystko renderowane w "super jakosci", "na pokaz".
Teraz, zaczynam myslec inaczej. Chce opowiedziec historie, a efekty i laczenie video z modelami 3d, tylko wtedy kiedy to ma sens. Jakosc jednak tez jest wazna. Moje hobby to fotografowanie.
Do tej pory krecilem filmiki Nikonem D90. Ten jednak nie jest stwozony do tego celu. Brak stabilizatora=bardzo mocno falujacy obraz.
Zauwazylem falowanie w mojej nowej kamerze Sony i to nie tylko podczas zblizania za pomoca zoom. Jest ono jednak na prawde minimalne.
To teraz ja sie rozpisalem. Widze jednak, ze znasz zycie i lubisz tego rodzaju "dyskusje".
Na koniec przytocze "fajne" zdanie, ktore dotyczy wielu sztuk wizualnych:
"Animation is about creating illusion of life And you can`t create it if you don`t have one." (Brad Bird, The Incredibles)
Odpowiedz
#8
Cytat:Do animacji 3d nie potrzebna mi byla szczegolna wiedza o kodekach itp.
No a tak do końca nie jest. Wielu np. uważa, że takim najlepszym możliwym formatem zapisu do późniejszej obróbki jest obraz niekompresowany, czyste RGB. A tak do końca nie jest. Już pomijam, że mało kto z dyskutantów w ogóle sobie zdaje sprawę, że dane w ich kamerach są rejestrowane jako YUV. W przypadku generowania animacji w formacie nieskompresowanego RGB masz tylko 8 bitów na kanał kolorów, co w szczególnych wypadkach nie wystarczy. Oczywiście mówimy tu o "dużym" kinie, 99,999 nawet nie zaawansowanych amatorów ani nie zauważy różnicy, ani nie wykorzysta, ani nawet nie będzie czuło takiej potrzeby.
Dla zainteresowanych (ale uprzedzam, ze to niszowe bardzo i do fragmovies, rapowania i biegania po murkach raczej nie ma zastosowania) link na temat znaczenia głębi bitowej koloru podczas wielokrotnej obróbki obrazu: http://cineform.com/10-bit-vs-8-bit
Materiał w j. angielskim.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
(02-24-2012, 13:12)efix napisał(a):  biegania po murkach raczej nie ma zastosowania
Czemu wciąż ten hejt na parkour? :D
Odpowiedz
#10
O matko jakie to ludzie teraz wrażliwe, jakby w Unii Europejskiej wychowane, cholerni "twardziele ulicy", street fighterzy... Hejt..., też powiedział co wiedział...
Moja odpowiedź jest prosta i podobnie odpowie każdy biegający po murkach - a co, nie wolno? Przeszkadza Ci to w czymś?

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustawianie tych samych efektów na wszystkie filmiki w projekcie. Nauczsiegracpl 1 540 11-14-2014, 13:52
Ostatni post: mateuszszar
  Dla tych co pierwszy raz - zapoznać się! :) efix 0 7,377 09-13-2011, 12:43
Ostatni post: efix

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości