Synchronizacja dźwięku z obrazem
#1
Witam. Po przeczytaniu tego tematu : http://sonyvegas.info/thread-4375.html?h...t=TapeStop jak i wielu innych mam problem z synchronizacją dźwięku po zwolnieniu za pomocą krzywej velocity. Mianowicie wchodząc w folder instalacji (c/program files) nie mam tam folderu VSTplugins , trzeba to specialnie zainstalować i dopiero potem dodać plugin?

Przepraszam za tak głupie pytanie ale siedze nad tym od godziny 12 mamy godzine prawie 17 . Złość mnie zżera . Sory za kłopot i dziękuje za pomoc.
Odpowiedz
#2
Generalnie pluginy VST instaluje się z instalatorów... tylko nieliczne wystarczy skopiować.
Co ma synchronizacja do efektów VST? że tak spytam z ciekawości?
Odpowiedz
#3
Źle się wysłowiłem , opiszę Ci mój problem. Wiem to kolejny post ale cóż. Nie przekieruj mnie do search bo przyczytalem mase postow o tym serio . Jak zwalniam klip za pomoca velocity to dźwięk nie pasuje . Np: jest akcja i po trafieniu przeciwnika zwalniam potem daje na 100% normalnie i nastepny strzał jest za szybko niz w obrazie. Mógłbyś mi pomóc?
Odpowiedz
#4
Może po kolei...
Mamy cały klip, który w pewnym momencie chcemy zwolnić, a następnie powrócić do normalnego tempa. Tak?

Więc robimy w ten sposób:
- dzielimy klip na trzy fragmenty za pomocą (s) - (pierwszy fragment - normalne tempo; drugi - który zwolnimy, trzeci - normalne tempo);
- jeśli w klipie jest podlinkowany obraz z dźwiękiem (ta sama grupa - a domyślnie tak jest, chyba, że klikniemy opcję Ignore event grouping (Ctrl+Shift+U) );
- przesuwamy trzeci klip - aby mieć miejsce na "rozciągnięcie drugiego";
- chwytamy drugi klip z wciśniętym "ctrl" - chwytając za prawą krawędź... pojawi się kursor z falą.
- przeciągamy kursor w prawo, rozciągając tym samym klip (czyli zwalniając).

Można oczywiście ręcznie w właściwościach klipu wpisać dowolne parametry, dokładnie określając zwolnienie (zarówno dla dźwięku, jak i dla obrazu).
Ale tak czy inaczej, dobrze jest podzielić klip wstępnie na trzy fragmenty - wtedy masz pewność, że dźwięk się nie rozjedzie z obrazem.
Odpowiedz
#5
Tak wyczytałem już to i tak zrobilem fakt wyglada to fajnie ale , w miejscu przeciągniętego dźwieku pod strzał z 2-3 sekundy jest ciszy nie ma dziwieku przez tą chwilę . Muzyka oczywiście w małym stopniu to ukryje :) .
Czy jest sposób aby zwolnić klip razem z dźwiękiem ? W momencie zwolnionego klipu i dźwiek jest zwolniony do tego samego stopnia co klip? Ale nie metodą trzymania ctrl i przeciągania bo to nie daje fajnego efeku.
Jeżeli nie to zadowolę się tym ctrl + U :)
Ale i tak juz bardzo mi pomogłeś dzięki :)
Odpowiedz
#6
Próbowałeś tak samo, tylko chwytać za dźwięk? Tylko dźwięk?
Jeśli jest zlinkowany (grupą), to rozciągnięcie dźwięku powoduje jednoczesne zwolnienie obrazu i dźwięku.

Ps. Ctrl+Shift+U powoduje ignorowanie grupy, więc nie tędy droga.
Odpowiedz
#7
Próbowałem z samym dźwiękiem samym obrazem i dźwiękiem i obrazem razem.
Efekt jest na prawdę dupny. Więc nie ma sposobu na zwolnienie dźwięku w takim samym stopniu jak obraz? Jak oglądałem takiego typu filmy to efekt jest na prawdę niezły , pokażę Ci co chcę osiągnąć :
od 2:23 do 2:26 słychać tak jakby inny dźwięk strzału zwróć uwagę , a w 2:26 dźwięk jest juz normalny choć to ta sama akcja . Albo 5:01 do 5:06 pomimo , że klip jest przyśpieszony to i tak dźwięk zgadza sie z otoczeniem. Ja usiłuje zrobić efekt ze zmianą na zwykły pistolet w 5:44 - 5:47. :) Polecam Ci obejrzeć cały filmik jest pełen świetnych efektów ;) wiem , że jest to robione przez najlepszych programistów ale myślę zwykły i nie dający za wygraną użytkownik taki jak ja może coś takiego osiągnąć :)
Odpowiedz
#8
Jak dla mnie to tego nie da się dłużej oglądać niż 15 sekund, no ale to kwestia gustu, a o tym się nie dyskutuje. Ja tu nie widzę żadnego problemu, bo dźwięk jest po prostu dograny z innego miejsca i zsynchronizowany z obrazkiem. Jestem ciekawy po czym wnioskujesz że jest to strzał akurat powiązany z tym obrazem, a nie z innym i dobrze podłożony, przecież tu muza tak napier*** że te strzały ledwo słychać
Odpowiedz
#9
Chyba nie zrozumiałeś mojego posta.
Dźwięk i obraz muszsą być połączone - zgrupowane.
Standardowo są, no chyba, że masz włączoną funkcję ignorowania (Ctrl+Shift+U), albo rozgrupowałeś obraz i dźwięk (klikając "U").

Zawsze możesz zgrupować ręcznie, za pomocą "G".

Musi być tak, że po kliknięciu np na sam obraz, dźwięk też jest zaznaczony.
Teraz wciskasz "ctrl", i przeciągasz krawędź eventu, ale chwytając za dźwięk, a nie obraz.

W ten sposób równocześnie przyspieszasz/zwalniasz dźwięk z obrazem.
Nie ma mowy o pzesunięciu, o rozsynchronizowaniu w takim wypadku.
Ja na laptopie też nie słyszę dokładnie tego strzelania itd.
Może w domu na monitorach usłyszę, ale bez przesady. Wydaje mi się, że ręcznie to zsynchronizujesz.

Jeśli nie chcesz zwalniać, bo efekt Ci nie odpowiada (zwolnienie powoduje zmianę wysokości dźwięku, więc może faktycznie brzmieć gównianie...).
Wtedy, trzeba po prostu pociąć dźwięk na fragmenty, i dopasować poszczególne peaki wykresu audio do wystrzałów, a między tym zostawić dziurę.

Po podłożeniu muzyki, całość się sklei (a przynajmniej powinna - bo nie wiadomo, jaka jest intensywność w podkładzie, który masz nagrany z GRY, oraz jaką muzykę podłożysz).
Jeśli natomiast dla tego zwolnionego miejsca wideo, zrobisz np. na osobnym tracku audio te wystrzały, możesz jeszcze dodać efekt typu Reverb, oraz odpowiednio zkorygować equalizerem - możliwe, że dostaniesz całkiem fajny efekt... Tak sobie myślę, że po zwolnieniu dźwięku, jak tonacja się obniży, to te wystrzały powinny jeszcze lepiej wyglądać i brzmieć... ale doświadczenia w strzelankach nie mam. Tak tylko próbuję sobie wyobrazić.

Więc ja nadal obstaję przy pierwszej opcji - zwolnienie obrazu razem z dźwiękiem o taki sam współczynnik (zgrupowane razem).
Odpowiedz
#10
Zrozumiałem Twój post :) napisałem na samej górze , że po wcisnięciu ctrl przesuwałem po kolei obraz , dźwięk i obraz z dźwiękiem :)
"możesz jeszcze dodać efekt typu Reverb, oraz odpowiednio zkorygować equalizerem - możliwe, że dostaniesz całkiem fajny efekt"
Co to za efekt Reverb i jak zkorygować equalizer ;) bo tymi funkcjami vegasa się nie bawiłem ; D
W sumie to jak sobie to rozgrupowałem to jest niezly efekt ;) muza w zupełności zatka tą lukę. :)

~~walerka
Dla kogoś kto gra w tą gierkę (ja w nią pykam juz 2 lata prawie ,że zawodowo bo gram z drużyną mecze ) to ten filmik robi duże wrażenie od strony umiejętności jak i wykończeniowej tego filmu ;) ale to faktycznie kwestia gustu :)
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Synchronizacja dźwięku z filmem na timecodach Bunch 24 3,309 03-16-2016, 9:51
Ostatni post: Pinto
  Synchronizacja dźwięku z ruchomym obrazem tomislater 0 995 08-29-2010, 22:05
Ostatni post: tomislater

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości