Jak zmienić bit rate powyżej 16000000 dla AVCHD m2ts
#1
Witam Wszystkich!

Próbuję po montażu renderować w SV Pro 11 pliki m2ts z kamery Sony do identycznego formatu wyjściowego czyli m2ts (AVCHD, Audio: 192 Kbps; 48 000 Hz; 24 Bit; Stereo; AC3, Video: 25 fps; 1920x1080 Upper field first; YUV; 16 Mbps Pixel Aspect Ratio: 1,000i) i w opcji Custom settings dla AVCHD 1920x1080 50i mam maksymalny Bit rate tylko 16 000 000, a chciałbym więcej, bowiem surowe pliki m2ts zgrane z kamery mają ok 20-22 000 000, a nawet więcej.

Dodatkowe pytanie to czy normą jest, że muszę zmontowany film przemuszczać przez tsmuxera, bowiem po jakiejś minucie zaczynają się zacięcia i rozchodzi się dźwięk z obrazem. Na odtwarzaczu multimedialnym występuje to i na kompie (i5, 4GB RAM) również tylko w różnych miejscach. Nawet problemy z przewijaniem występują. Po przepuszczeniu przez tsmuxera problem znika. Plik wyjściowy to m2ts.

Wybaczcie jeśli śmiecę, ale szukałem i nie znalazłem rozwiązania mego problemu.
Odpowiedz
#2
Zmień na AVC zmień na max 21 000 000 render do avc później to ac3 mux muxerem i masz m2ts
Odpowiedz
#3
Roumiem, że dźwięk mam oddzielnie w muxerze zrobić? To najpierw muszę go (dźwięk) w SV wyrenderować do... no właśnie do jakiego formatu?
Swoją drogą to dlaczego SV tego nie potrafi zrobić. Próbowałem różne formaty i jak bitrate jest OK, to audio jest analogowe, a nie AC3 itd.itp.
Odpowiedz
#4
"audio jest analogowe"?
Chyba chodzi Ci, że jest nie skompresowane?
A tak swoją drogą, to co rozumiesz pod pojęciem "audio jest analogowe"?
Bo wszystko co znajduje się na twardym dysku, to zapis cyfrowy :)
Odpowiedz
#5
Chodzi mi o to, że nagranie z kamery jest w Dolby Digital 2.0 (na aplitunerze zaświeca się kontrolka Dolby Digital i 2 kanały R i L), a np. chcąc zrobić plik wynikowy w formacie BluRay mogę wybrac analogowe stereo w różnych konfiguracjach czego amplituner już nie widzi jako Dolby Digital, a jako stereo. Myślałem, że moja wypowiedź nie jest trudna do zrozumienia.

Wracając do tematu - poradźcie w jakim formacie najlepiej wyrenderować zmontowany film, aby uzyskać bitrate na poziomie 22000000-25000000 z Dolby Digital 2.0.
Odpowiedz
#6
(12-08-2011, 16:48)piotrek napisał(a):  (...)chcąc zrobić plik wynikowy w formacie BluRay mogę wybrac analogowe stereo w różnych konfiguracjach czego amplituner już nie widzi jako Dolby Digital, a jako stereo. Myślałem, że moja wypowiedź nie jest trudna do zrozumienia.

O czym w ogóle piszesz? Jakie analogowe stereo? Może masz na myśli płyty gramofonowe a nie bluray?
Odpowiedz
#7
Jakie analogowe stereo?
To ma być zrozumiałe?
Chłopie. Zlituj się...

Może poczytaj trochę o Dolby, o zwykłym stereo itd.

Dla ułatwienia: jedno i drugie nie jest analogowe, tylko cyfrowe. To pierwsza sprawa.
Druga - AC3- to już kompresja :) a zwykłe stereo (to co Ty nazywasz "analogowe stereo") - jest bez kompresji.

Czyli lepszą jakość ma zwykle stereo (nie potrzebuje dodatkowych procesorów do odkodowana dźwięku).

Trochę historii:
Analogowy zapis dźwięku to np.: taśmy magnetofonowe, płyty gramofonowe itd.
Każdy zapis komputerowy (od dyskietki, poprzez hdd, pen drive, cd, dvd itd) to zapi cyfrowy.


Poczytaj trochę zanim napiszesz następnym razem, bo piszesz głupoty, i jeszcze pyskujesz.
Odpowiedz
#8
Szczegóły... szczegóły, czy bity zamienią się na dźwięk w SV czy też dopiero w amplitunerze. I tak różnicę zauważą tylko Ci, co uważali kiedyś, że kopia płyty CD jest gorsza od oryginału. Zresztą i tak wszystko teraz mamy kompresowane - czy to obraz czy dźwięk.

A wracając po raz n-ty do tematu to czy da się z SV uzyskać na BluRay dźwięk DD 2.0, bo w opcjach renderingu SV jest BluRay z dźwiękiem stereo, ale AVCHD do m2ts jest już z dźwiękiem DD. Jutro sprawdzę jaki dźwięk uzyskam na BluRay gdy zapuszczę rendering filmu m2ts z dźwiękiem DD 5.1. Tego w analogu już nie ma...
Odpowiedz
#9
Nie takie szczegóły.
Dźwięk AC3 (czyli Dolby Digital) jest zakodowany kodekiem stratnym, o przepływności danych do 640kbps.
Dla dźwięku PCM jest to wartość nawet ponad 5Mbps.
To po pierwsze.

Po drugie: rzucasz pojęciem "analog" w taki sposób, jakbyś w ogóle nie wiedział co to jest.

Po trzecie: w SV nigdy dane (bity) nie zmienią się w dźwięk. To dopiero dzieje się w karcie dźwiękowej komputera. Możesz oczywiście podpiąć amplifire za pomocą cyfrowego złącza, i wysłać dźwięk w cyfrowej postaci. Wtedy dane będą dekodowane w amplifire'rze a nie na karcie dźwiękowej.

Po czwarte: Nie ma to nic wspólnego z dźwiękiem zwykłym PCM STEREO, czy też Dolby Digital.
Zarówno jeden jak i drugi jest CYFROWY! (do momentu, jak karta dźwiękowa czy też amplifire nie przerobi go na dźwięk - czyli właśnie sygnał analogowy).

Po piąte: Różnica w zwykłym PCM Stereo a AC3 (Dolby Digital), jest w tym, że PCM nie jest skompresowany, a AC3 - jest (i to stratnie - już lepiej wypadają FLAC'ki).

Po szóste: wracając do tematu...
W Vegasie jest taka magiczna opcja: Tools -> Burn Disc -> Blu-Ray Disc, gdzie możesz wybrać dźwięk w formacie Sony Wave64 (*.w64) - czyli nieskompresowany PCM, oraz Dolby Digital AC-3 Pro (*.ac3) - czyli skompresowany Dolby Digital.
"I tak różnicę zauważą tylko Ci, co uważali kiedyś, że kopia płyty CD jest gorsza od oryginału" - jeśli by przyjąć, że nagrywarki palą płyty bezbłędnie, i w ogóle płyty nie mają błędów, to różnicy by nie było.

Weź sobie oryginalną płytę, zrób kopię na swojej domowej nagrywarce, i przejdź się do jakiegoś salonu ze sprzętem audiofilskim. Poproś o sprawdzenie tych płyt: a może otworzą Ci się oczy (tzn. uszy).
No chyba, że muzyka którą słuchasz to rombanka w stylu um-cy-um-cy, a płyty i tak ściągasz z sieci w mp3 128kbps (góra 160).
Odpowiedz
#10
Oczywiście, że AC3 jest dźwiękiem stratnym, ale to kamera go tworzy w momencie nagrywania, a nie ja w SV tak, że ulepszyć go się już specjalnie nie da - ot dostajemy to co nagrała kamera i nic lepiej.
Niestety SV nie chce zrobić na wyjściu pliku o takich samych parametrach jak dostał na wejściu (m2ts, DD 2.0, 22 Mbit/s.)
Co do Twojej propozycji zmian w SV to dziękuję - wypróbuję.

Co do nagrywarek to pamiętaj, że kopiując, kopiujemy nie muzykę, a pojedyncze bity. Gdyby tutaj występowały błędy to by się nie dało programu komputerowego skopiować, bo różnicy 1 bita w muzyce nie usłyszysz, a dla programu będzie to brak. Oczywiście jeśli bierzemy pod uwagę superluxmega oryginały płyt audio CD, a takie praktycznie nie występują, stąd dane korekcyjne... których też praktycznie nie słychać.


W końcu udał się zrobić tak jak chciałem... prawie.
Obraz renderuję jako:
MainConcept MPEG2 -> BluRay 1920x1080-50i 25Mbps video stream z drobnymi modyfikacjami w bitrate.
a dźwięk jako:
Dolby Digital AC3 studio -> Stereo DVD
Następnie łączę dźwięk TSMuxerem. Szkoda tylko, że dźwięk ma maksmum 192Kbps i nie da się tego zmienić, a kamera nagrywa dźwięk w 256Kbps no ale w domowych nagraniach to różnicy w dźwięku nie będzie.

Dzięki za pomoc! W szczególności @walerka
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ustawienia bit rate w SV i DVD Architect tsonga 29 7,071 12-06-2012, 23:12
Ostatni post: mateuszszar
  Undersample Rate w praktyce Ablarda 3 1,138 06-02-2012, 1:15
Ostatni post: Ablarda
  jaki bit rate dla blu ray w dvd afchitect? neposz 4 2,074 06-06-2011, 17:34
Ostatni post: neposz

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości