Pomoc dla chętnych
#1
Witam, jeśli ktoś miałby trochę czasu i był chętny ogarnąć mój problem i niewiedzę w tym zakresie byłbym bardzo wdzięczny :). A więc mam pliki źródłowe AVCHD 25fps, w ustawieniach daje Progressive, zaznaczam na evencie disable resample, renderuje do avi, Xvid mpeg4, zresztą dodaję screeny. W ostateczności wychodzi kiepski klip z strasznym efektem ducha, jak na załączonym obrazku.

Jeśli ktoś byłby miły to wrzuciłem paczkę z klipem oryginalnym i wyrenderowanym - http://www.sendspace.pl/file/06ed21543ff061501782894 Nie wiem czy pójdzie pobrać, bo póki co nie można, ale nie znam innego hostingu bez limitów.

Albo ktoś gołym okiem widzi gdzie robię błąd i mnie nakieruje, albo jakby się ktoś chętny znalazł i popróbował coś wycisnąć z pliku źródłowego, żeby nie było takich "wałków", albo chociaż zminimalizować ten problem.


Załączone pliki Miniatury
           
Odpowiedz
#2
A jesteś pewien, że miałeś plik progresywny? Jestem niemal pewien że plik wejściowy jest 50i

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
Ściągnąłem Twój plik - jest tak jak myślałem, plik wejściowy jest z przeplotem. Ustaw w projekcie Deninterlace method na interpolate i będzie OK.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#4
Ja przepraszam, że się wtrącam bo może mało wiem ale czy Wy z tymi ustawieniami po prostu nie przesadzacie ? Każda przesada jest szkodliwa i skłaniam się ku temu by korzystać z ustawień oryginalnych. Już nie raz Ten czy Tamten chciał coś przekombinować a wbrew pozorom SV jest głupko odporny.

Pozdrawiam.
SONY Vegas Pro 13.0, HP Workstation z200 ...

Odpowiedz
#5
Nie ma czegoś takiego jak "ustawienia oryginalne". Tzn. owszem, są, ale to po prostu najbardziej popularne "telewizyjne" presety i racja - w większości NORMALNEJ produkcji nie trzeba robić nic lub prawie nic. Ale zasadą jest ustawianie projektu w sposób najbardziej korzystny względem materiału wejściowego i docelowego przeznaczenia, a nie zawsze da się uzyskać to na fabrycznych presetach.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#6
(11-10-2011, 23:49)efix napisał(a):  Jestem niemal pewien że plik wejściowy jest 50i
wg MediaInfo video ma 25fps, zreszta ustawienia projektu zawsze wczytuje z pliku źródłowego, zmieniałem tylko na Progressive.

W każdym razie pomogło, wielkie dzięki, będę już wiedział na przyszłość. Teraz tylko jeszcze jedno małe pytanie. Mam już skończony projekt, jeśli teraz zmienię mu w ustawieniach projektu metodę usuwania przeplotu to nie pokrzaczy całego projektu i będzie umiał to zrenderować?
Odpowiedz
#7
25fps to jest 25 klatek na sekundę.
Jeżeli to jest 25 pełnych klatek (czyli progressive), zapisujemy 25p.
Jeżeli to jest 25 klatek z przeplotem (czyli 50 półobrazów) zapisujemy 50i
Odpowiedz
#8
Uzupełniając wypowiedź - zarówno 25p jak i 50i to 25 klatek na sekundę. Ale 50i ma 50 faz ruchu na sekundę, po dwie fazy w tej samej klatce w ten sposób, że parzyste linie są dla jednej fazy, nieparzyste dla drugiej. Dlatego jeżeli poinformowałeś vegasa, że projekt ma być progresywny a dałeś mu materiał z przeplotem, no to wziął to z całym dobrodziejstwem inwentarza i wyrenderował całą klatkę jak leci - stąd te "duchy".

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
Ale tego chyba nie zrozumie, kto nie dowiadywał się jak działa kineskop w telewizorze ;)
I skąd u nas 50i, a np. w Stanach 60i... To wszystko jest ściśle powiązane. Wystarczy trochę chęci i można na prawdę dowiedzieć się dużo ciekawych rzeczy.
Odpowiedz
#10
To znowu nie jest tak, że w ogóle się nie interesuje tematami związanymi z renderowaniem, filmowaniem i wszystkim dookoła, że nie wiem co to jest przeplot. W każdym razie dopiero od niedawna zacząłem takie rzeczy "odkrywać". Nie jestem aflą i omegą, jeszcze rok temu bawiłem się w Movie Makerze, a gdzie się tam myślało o kodekach, formatach, przeplotach i innych.

Podsumowując problem rozwiązany, człowiek mądrzejszy i to mnie zawsze strasznie satysfakcjonuje :) Podziękować za odpowiedzi i pomoc :)

Pozdrawiam.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości