Brak synchronizacji przy makowaniu fade in/out
#1
Probelm z synchronizacją.

Mam dwa ślady.Jeden to tło, drugi to maskowanie. Obwdwa ślady nakładam na siebie (obydwa są w source alpha) Przy używaniu fade in/out obraz z obydwu śladów się nie synchronizuje. Tak samo jest przy użyciu composite level evenlop.
Nie wiem od czego to może zależeć, znalazłem podobny wątek na forum alę nie daje on odpowiedzi.

http://sonyvegas.info/Temat-Maskowanie-n...light=fade

Dla zobrazowania problemu , tło -





teraz maska -





i calkowity obraz -





Podejrzewam, że rozwiązanie jest banalnie proste ale dla mnie co zajmuje się na codzien programami muzycznymi to już za wysoka wiedza ;)
Dzięki za pomoc.




Odpowiedz
#2
Nierówność fade'a jest wynikiem tego, że mieszanie warstw typu source alpha tak działa, jak projekcja filmu na ekran. Tutaj wyświetlone zostają dwa filmy i jak łatwo się zorientować, fragnemt zdublowany (czyli właśnie maskowany) jest podwójnie naświetlany... trochę ciężko jest mi to wytłumaczyć... ale najważniejsze jest rozwiązanie. A na myśl przychodzą mi dwa sposoby:
1. Zapisać to jako osobny projekt - ale koniecznie bez fade'ów, a następnie wciągnąć go do głównego projektu (normalnie tak, jak dodajesz media - tylko wybierasz .veg). I dopiero teraz fade'ujesz.
2. Dodać kolejną ścieżkę, i za pomocą maski wyciąć z tła obszar na który pada maska podana przez Ciebie. To też nie jest skomplikowane, ale szybciej chyba zrobisz pierwszym sposobem.
Tak trochę rozszerzając:
1. Tworzysz nowy projekt, gdzie robisz dokładnie tak jak na załączonym w YT obrazku (górna warstwa - maska, dolna - tło). Zostawiasz bez fade'ów, i zapisujesz jako np. a.veg
Wrzucasz ten plik a.veg do vegasa (nie otwierasz, tylko wrzucasz/przeciągasz na oś czasu) i teraz możesz zrobić fade'y.
2. Musisz zdublować ścieżkę wideo z maską, i dla tej nowej (pomiędzy maską a tłem) wybrać opcję w Compositing Mode - Cut. Fade'y oczywiście tworzysz tylko dla maski i tła, dla tej środkowej ścieżki nie.
Odpowiedz
#3
Wielkie dzięki za pomoc.

Sprobuję tego drugiego sposobu, dobrze wytłumaczyłeś więc powinienem to bez problemu wykonać.
Będę miał więcej pracy, niż przy pierwszym sposobie gdyż mam kilkanaście takich masek w klipie.

Na tem pierwszy sposób w końcu wpadłem, ale nie chcę renderować a później to spowrotem wrzucać do vegasa, mogę mięć straty jakości gdyż nie mogę zrenderowac do avi (beż kompresji) bo moją kamera wyrzuca już skompresowane pliki o nazwie TOD (Jvc) i są już przejechane kodekiem M2t (MPEG2) czy jak to się tam nazywa... w każdym razie jak renderuję do avi to dzieją się naprawdę cuda.

Odpowiedz
#4
Ale nie musisz renderować. Właśnie dlatego podkreśliłem to, żeby wciągnąć do Vegasa plik .veg - Nie zrenderowany, tylko zwykły plik projektu.
Vegas sobie odczyta, i nawet można w razie czego kliknąć - edytuj -> wtedy co prawda uruchomi się drugi vegas, w którym możemy dokonać ewentualnych zmian, po czym dajemy Ctrl+s i zamykamy tego drugiego Vegasa - a w pierwszym (tam, gdzie wrzuciliśmy plik z projektem) już ma naniesione poprawki w filmiku...

Ale jeśli masz więcej takich fragmentów, faktycznie może lepiej będzie drugim sposobem.
Odpowiedz
#5
;) wiem..wiem... za szybko czytalem... :) i odpowiedzialem troche nie na temat...
Odpowiedz
#6
Panowie, chciałem nieśmiało zauważyć, że fade in/out nie powodują bynajmniej ściemniania i rozjaśnia, tylko zmianę przezroczystości. Można to zobaczyć dając poniżej tych eventów np. czerwoną planszę.
@kmdk - zrób coś takiego.
1) włącz Video Bus Track (Ctrl+Shift+B)
2) Dodaj na tym tracku obwiednię (Inster Fade to color envelope)
3) Powyginaj sobie tę krzywą jak tam chcesz we właściwych miejscach.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Sprawdziłem obydwie metody, pierwsza działa bezbłędnie.
Druga działa dobrze pod warunkiem , że na masce nie ma ustawionego rozmycia, ale akurat w moim przypadku konieczne jest dodanie rozmycia(feather) na masce bo inaczej zbytnio odstaje od tła.

wygląda to tak - bez feather na maskach





i opcja z feather both wartosc 2, ustawionym na masce i feather in wartosc 1, ustawionym na masce z composite cut. (to najlepsza konfiguracja jaka uzyskalem)





i tu widać wyraznie prześwity podczas fade in/out.

Wrzuciłem to video bo tak się tylko zastanawiałem czy da się wyeliminować ten błąd ?

W każdym razie jeszcze raz dzięki za rozwiązanie problemu, co ciekawe ta pierwsza metoda to odpowiednik grup (bus) w audio gdzie można grupować poszczególne kanały i mieć je pod jednym suwakiem. Dobrze to wiedzieć ,bo od kiedy zacząłem przygodę z Sony Vegas zastanawiałem się czy istnieje coś analogicznego do grupowania audio jeśli chodzi o ślady wideo. To naprawdę ułatwi mi życie ;)

Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  brak synchronizacji dzwieku z obrazem przy 23.976fps dziacial 4 2,992 06-07-2014, 12:10
Ostatni post: tomekw9000
  O Synchronizacji pytanie... lolidie 2 1,201 03-01-2012, 20:44
Ostatni post: lolidie
  Vegas Pro 10e - brak dźwięku w filmie przy odtwarzaniu wojtaszek2010 1 1,575 08-21-2011, 18:10
Ostatni post: krasux

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości