renderowanie z AVCHD pod architecta
Witam,
Jestem zupełnie zielony w tej materi wiec proszę wybaczenie jeśli moje pytania będą głupie :)

1. Czemu z architekcie maksymalna rozdzielczość w DVD to 720x576?
2. Mam filmy wyplute przez mały kompakt sony o rozdzielczości 1920x1080.
Jak mam wyrenderować to pod architekta tak żeby nie było straty jakości, nie zmniejszając rozdzielczości żeby architekt ponownie nie renderował tego?
dzieki
Odpowiedz
1. To jest standard formatu DVD. Jeżeli chcesz wyższej - Blu Ray.
2. Jak wyżej.
Standard DVD dla Europy to właśnie 720x576 - masz pewność, że będzie dobrze działało z każdym odtwarzaczem DVD przeznaczonym do użytku na tym terenie.
Wyższa rozdzielczość jest natywnie dla standardu HD-DVD (którego i tak większość odtwarzaczy nie obsługuje) oraz dla Blu Ray, który ciągle zyskuje nowych zwolenników. Niestety, ale do Blu Ray potrzebujesz (jeśli nie masz) nowego odtwarzacza, nagrywarki do komputera i ewentualnie nowego telewizora, jeżeli Twój aktualny nie jest HD.

Mógłbyś podać, na czym chcesz oglądać - ułatwiło by to sprawę, nie byłoby wróżenia z 'fusów'.
Odpowiedz
Aby oglądać obraz Full HD niestety jest potrzebny odtwarzacz Bluray. Ale tu jest pole manewru, bo można nagrywać płyty Bluray np. kodekiem AVC lub mpeg2 w rozdzielczościach 1920x1080 albo zgrać w takiej rozdzielczości kodekiem AVC (materiał nie dłuższy niż godzinny) i nagrać to na zwykłą płytę DVD, ale odtwarzać na Blurayu. Wtedy też masz pełny Full HD i można cieszyć oko. Ta metoda jest dla tych, którzy nie mają dostępu do nagrywarki Bluray.
Odpowiedz
Jest jeszcze jedno wyjście - skorzystanie ze standardu DivX - tam też można zrobić menu (bez większych bajerów ale jednak) i jednocześnie zachować obraz FullHD.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
JAk chcesz zrobić DVD-AVCHD - to musisz wybrać w projekcie - Bluray, a jako nośnik - DVD. Ot cała filozofia.