Vegas 11 Pro - wspomaganie GPU
#1



Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#2
Tylko że karta która jest tu użyta Quadro-5000 do budżetowych nie należy i kosztuje od 7 d0 8 tyś.
Odpowiedz
#3
Bardzo zachęcająca prezentacja - aż jedna ścieżka video z paroma przejściami...
Odpowiedz
#4
Okaże się w praniu, na ile to wspomaga. Mnie trudno się teraz wypowiedzieć, wersja którą obecnie testuje na kompie z kartą nVidia8500GT (wg specyfikacji powinno działać i na poprzednie becie działało) w ogóle nie mam możliwości włączenia akceleracji GPU, ale to beta i jeszcze zarobaczona.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Napisanie dobrej obsługi GPU wymaga doświadczenia, zwłaszcza w kwestii zarządzania pamięci na karcie. Nie wiem jak teraz, ale kiedyś był z tym problem, bo nie było możliwości wyciągnięcia informacji co jest użyte aktualnie do wyświetlania obrazu a co do obliczeń i jeśli się przedobrzyło z ilością kodu/danych to pojawiały się artefakty na ekranie a nawet zabawa kończyła się BSOD-em. Pewnie nie chcieli aby prezentacja skończyła się podobnie jak słynna prezentacja windowsa98.

Nie tak całkiem dawno byłem członkiem fajnego projektu związanego z compositingiem i tam zespół programistów siedział 2 lata aby pogodzić CUDA z przetwarzaniem obrazu i wspierać pluginową konstrukcję. Powstała specjalna konstrukcja, ale działająca (nawet z kartami nie quadro) - z resztą użyta m.in. do postprodukcji "Randki w ciemno". Jeśli programiści Vegasa ogarniają temat "od początku" - to może się tyle samo zejść z ustabilizowaniem oprogramowania - niemniej jednak warto :).
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
#6
Święte słowa - trafiłem w sieci na wersję 11 64bit ( build 93 lu 94 teraz nie mogę sprawdzić) - i się strasznie sypie, właśnie na wspomaganiu GPU. Mam kartę NV460 i w odróżnieniu od 10 jest poprawnie wykrywana. Przyznam ze wspomagane efekty działają super... do momentu aż program się nie wywali, ale i tak go kupie :)
Odpowiedz
#7
ja na GF 525M widze na pewno uzycie karty podczas przetwarzania efektow i podczas renderowania
nie jest to co prawda zuzycie karty na poziomie 100% ale zawsze jakies
moja karta ma na pokladzie 2gb co z pewnoscia wystarczy do obrobki klatki 2K ale mysle ze spokojnie 1 gig starczy - wszak np pshop sobie daje rade na komputerach z 2 gb ramu a obrabia sie wnim obrazy o wiele wieksze niz 2K
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości