jaki komp do 3D, montaż plkików 3D
Witam serdecznie, jestem nowy w temacie Vegasa.
Posiadam wersję vegas pro 10 zainstalowaną na prywatnym laptopie samsung R780 (i5 520) Zasadniczo wszystko działa sprawnie.
Problem mam działając na plikach z kamerki 3D sony TD10 (avchd)
Teoretycznie działa ale brak płynności, wszystko się tnie i montuje na wyczucie.
Dodam, że bawię sie w filmy z wakacji i nie zalezy mi na jakichś super szybkościach renderowania ale chciałbym mieć płynną pracę.
Proszę o pomoc jaki komp by się nadawał, jakie parametry??? czy do pracy amatorskiej wystarczy jakiś najnowszy laptop?????? (mogę zainwestować około 6000zł)

Drugie pytanie dotyczy montażu 3D. Kamerka Sony 3D TD10
Wykonałem kilka filmików (3min) w 3D side by side. Telewizor przełączam na 3D i jest bardzo ciekawy efekt mimo rozciągania połowy rozdzielczości w pionie. Jakość jest mniejsza niż z kamery bezpośrednio ale naprawde trzeba wiedzieć aby zwracać uwagę.
Problem mam taki, że jak te pliki wrzucam na YT to nie wykrywa ich automatycznie jako 3D tylko zwykłe HD. Jeśli wrzucam plik prosto z kamery do YT to 3D automatycznie się przerabia.
Czy istnieje jakaś możliwość aby zmontowany film 3D z Vegasa działał na YT jako 3D??? może jakieś ustawienia??? wybór innych właściwości projektu??? a może konwersja w innych programach??

Mógłbym też z vegasa bezpośrednio renderować wersję anaglif ale zależy mi na wstawianiu na YT odpowiednich plików typowo w 3D.

Proszę o pomoc.
Odpowiedz
Jakbyś przejrzał forum to byś nawet w ostatnich wątkach zauważył wałkowanie tematu "jaki komputer". Generalnie z dużą pamięcią, Windows 7 64 bit i 64 bitowym Vegasem. Być może nie wyrabia Ci dysk, może masz "niedopieszczony" komputer, na i5 powinien całkiem ładnie zasuwać.
YT - wrzucasz jak każdy inny film (byle był w formacie side-by-side) i ustawiasz odpowiednie tagi YT, zajrzyj do pomocy YT.
Automat z kamery prawdopodobnie sam ustawia te tagi.