Ucięty obraz na YT
#1
Witam! Jeśli był już taki temat to nie bijcie.. ale szukałem dobre 20min i nic.. Znalazłem za to coś innego, co częściowo tylko rozwiązało problem.
Mianowicie jest sobie tam mój projekt w formacie 640x480 i jak wrzuciłem go na YT za pierwszym razem uzyskałem taki efekt jak na pierwszym załączniku. Potem gdzieś wyczytałem by prawym kliknąć na wybrany klip na osi czasu -> Switches -> i odznaczyć Maintain Aspect Ratio co dało efekt jak na załączniku drugim tj. zamiast pasków po 2 stronach ekranu mam pasek po bokach.

Co do rozdzielczości to nie wiem właśnie jaką dobrą dobrać na YT, skoro mój klip wyjściowy (bo będę je jeszcze ścinać pan/cropem) ma 640x368...

P.S. niby zatrzymałem w 0:18 na obu filmach, ale obrazy się różnią o kilka klatek żeby nie było.

Proszę o jakieś wskazówki
pozdrawiam:)


Załączone pliki Miniatury
       
Odpowiedz
#2
Pierwszy obraz jest jak najbardziej poprawny, w czym problem? Skoro film masz w proporcjach 4:3 (mniej więcej) to trudno, żeby Ci się z tego zrobiła panorama.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#3
efix, nie masz racji. Pierwszy obraz nie jest poprawny, przy projekcie 4:3 nie robi się kaszet jeśli chce się dodać film na Youtube - odtwórz to na monitorze 16:9, niepotrzebnie mały film... Albo masz plik wejściowy 16:9 i robisz projekt 16:9, w takim aspekcie renderując, albo masz plik 4:3, robisz projekt 4:3 i renderujesz 4:3.
Niestety chyba pozostanie Tobie ścięcie pan/crop'em ponieważ 16:9 przy podobnych wymiarach to 640x360 (1280x720 / 2).
Odpowiedz
#4
Nie nie, właśnie pierwszy obraz na YT jest jak najbardziej poprawny, tylko kolega go skopał w Vegasie renderując go z kaszetą w formacie 4:3. Tak powinien właśnie wyglądać obraz 4:3 wrzucony na YT. A że ma paski... cóż... :)

Cytat:Albo masz plik wejściowy 16:9 i robisz projekt 16:9, w takim aspekcie renderując, albo masz plik 4:3, robisz projekt 4:3 i renderujesz 4:3.
Nieprawda.
Może mieć plik 4:3 a projekt 16:9 jak najbardziej. Pytanie ile chce z tego pliku stracić. Bo coś będzie musiał "cropnąć" cyz w inny sposób przeskalować.
Co więcej może zrobić projekt który ma np. te 640x480 ale niekoniecznie kwadratowy piksel i też dostanie panoramę. No ale to już takie tam rozważania akademickie.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#5
Dobra, faktycznie masz rację, ale jak ma film 640x368 to lepiej, żeby zrobił 640x360 w aspekcie 16:9 niż 640x480 w 4:3 i czarne paski.
Odpowiedz
#6
Nie, po co ma tracić rozdzielczość?
Projekt (jeśli już koniecznie chce jechać z jakiegoś tutka na sztywno) niech ustawi tak jak chcial, 640x480 ale Pixel Aspect Ration niech ustawie na 16:9. Tak wyrenderowany film (caly czas 640x480) pakuje na YT i daje tag, że obraz jest panoramiczny.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Zgadzam się z Tobą efix, po prostu ja bym to zrobił inaczej... ;]
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ucięty obrazek luckyskill 3 326 03-10-2016, 23:18
Ostatni post: mateuszszar
  Ucięty text. Madziak 3 1,175 09-22-2010, 5:36
Ostatni post: Bunch

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości