Supersampling w SV10 Pro
#1
Witam. Może mi ktoś pokrótce wyjaśnić, jak uzywać i co nam daje "supersampling" w SVPro10?? Szukam w necie i jakoś mało jest wyjaśnień na ten temat. Używam vegasa od niedawna i dopiero go poznaję, więc może pytanie banalne, ale poprostu nie wiem za dużo na ten temat.
Odpowiedz
#2
Czyżby nikt nie miał rozeznania w tym temacie? Ponawiam prośbę.
Odpowiedz
#3
Video Supersampling poprawia, poprzez wygenerowanie pośrednich klatek, płynność efektów: motion blur, track motion, event/pan crop, transitions, kluczowalne efekty. Poprawia też płynność slow-motion:

Wartość supersamplingu oznacza ile razy więcej będzie renderowanych klatek, czyli jeśli ustawimy wartość 4 dla np. filmu 25 fps o długości 1 s, to Vegas wygeneruje w sumie 100 klatek podczas renderingu, więc praktycznie wydłuża to oczywiście czas renderingu x4.
Odpowiedz
#4
(05-02-2011, 15:38)Pinto napisał(a):  Video Supersampling poprawia, poprzez wygenerowanie pośrednich klatek, płynność efektów: motion blur, track motion, event/pan crop, transitions, kluczowalne efekty. Poprawia też płynność slow-motion:

Wartość supersamplingu oznacza ile razy więcej będzie renderowanych klatek, czyli jeśli ustawimy wartość 4 dla np. filmu 25 fps o długości 1 s, to Vegas wygeneruje w sumie 100 klatek podczas renderingu, więc praktycznie wydłuża to oczywiście czas renderingu x4.

Serdeczne dzięki. Mam jeszcze jedno pytanko. Jak w SV zastosować ten supersampling? Uruchamiam VIDEO BUS TRACK, pokazuje sie tak jakby dodatkowa ścieżka video, na której n ic nie można umieścić ani zrobić ją aktywną , tam mogę wstawić ENVELOPE - Video Supersampling i teraz nie wiem co dalej, czy wszystko, co jest nad tą ścieżką zostanie przeliczone dokładniej, jak podciągnę tą linię do samej góry?? Bo na tej niby ścieżce video nic nie mogę wstawić.
Odpowiedz
#5
Video Bus Track grupuje wszystkie ścieżki, więc oczywiście SUPERSAMPLING bedzie zastosowany do wszystkich ścieżek.
Odpowiedz
#6
(05-02-2011, 21:16)Pinto napisał(a):  Video Bus Track grupuje wszystkie ścieżki, więc oczywiście SUPERSAMPLING bedzie zastosowany do wszystkich ścieżek.

Potestowałem i faktycznie widać, po podciągnięciu linii supersamplingu do wartości 8, render wydłuża się znacznie. Jeszcze jedna ciekawa sprawa i duża przydatność bus track-a, możemy na niego nałożyć jakiś efekt, który będzie zastosowany do wszystkich klipów w projekcie. Może to znacznie ułatwić i przyspieszyć pracę w razie takiej potrzeby, możemy równierz za pomocą linii envelope wyznaczyć dokładnie te miejsca, które mają być lepiej wyrenderowane i poprawić działanie zastosowanych filtrów, spowolnień itd. Bardzo ciekawe narzędzie.
Odpowiedz
#7
Jeśli chodzi o stosowanie efektów, to nie wiem czy wiesz, ale w oknie Project Media możesz z góry przypisać do wybranych plików video jakieś efekty.
Odpowiedz
#8
Właśnie szukałem takiego narzędzia, a miałem je wcześniej w UMS Pro 7, dziękuję za podpowiedź. W UMS7 było to dość proste w użyciu, wstawiałem jakieś krótkie ujęcie z długiego pliku źródłowego na oś czasową, nakładałem na to ujęcie potrzebną korektę WB, po czym klikałe dwukrotnie na ten plik na osi i otwierał się plik źródłowy w oknie surce i jak brałem z niego następne ujęcia to były już z tą korektą. Próbowałem tak samo w Vegasie, próbując otworzyć fragment z osi z filtrem kolorowym w trimmerze, ale był nieskazitelny, bez tego filtra. Teraz wiem że trzeba nałożyć na plik w projekt media. Popróbuję, myslę że dam radę.
Odpowiedz
#9
Prosze o wyjasnienie - jak to tworzy więcej klatek, jeśli klatkaż ustawia się przy renderowaniu, i gdyby były klatki pośrednie w projekcie, np 100 na sekundę, to zostaną wyrzucone przy renderze. A jeśli spowalniam klip przez rozciąganie lub velocity, to klatki pośrednie i tak się tworzą automatycznie przy zachowaniu fps 25 w moim przypadku.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości