Forum zabezpieczenia - prośba o pomoc
Witam
Poszukuje pomocy u osoby, która trochę zna się na forum i jego zabezpieczeniach. Chodzi o to, że na naszym forum ZFSebastian masowo rejestrują się boty. Już mnie to denerwuję że codziennie muszę usuwać ręcznie po 5 fikcyjnych kont (a i przez przypadek zdarzyło się, że usunąłem konto prawdziwe). Niestety nie znam się na tym za bardzo, jedynie co zrobiłem to w ustawieniach forum zmieniłem żeby aktywacja konta była potwierdzona przez użytkownika. Oczywiście nic to nie dało bo dalej rejestrują się boty. Nie mam pojęcia ile w to trzeba włożyć wysiłku i pracy? Więc nie wiem jak bym mógł się komuś za pomoc odwdzięczyć :P
Odpowiedz
Forum PHPBb by przemo?
Odpowiedz
Nie po prostu phpbb :)
Odpowiedz
1. Włącz capcha
2. Systematycznie rozszerzaj baze banowanych maili o potencjalnie dziwne, typu yahoo.ca i inne rzadko spotykane w Polse,
3. Staraj się analizować z jakich sieci ładują się boty i systematycznie ale ostrożnie wycinaj IP.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Yyy.. fajnie :) ale gdzie to się włącza i jak? :D ostrzegam jestem zielony w tym temacie :D
Odpowiedz
W takim razie jaka wersja? Samo phpbb? Czy może phpbb2? Albo phpbb3? To jest bardzo ważne ponieważ do phpbb3 jest sprawnie działająca wtyczka uniemożliwiająca rejestrowanie botów.
Odpowiedz
Tak jest napisane:
Twoja wersja phpBB
3.0.7-PL1

I jeszcze napisali że jest nieaktualna ta wersja hehe :P
Odpowiedz
To przede wszystkim musisz zaktualizować. To podstawa. Ja ostatnio po przeanalizowaniu możliwości i ogólnie całego "community", czytelności, dodatków itd. przerabia swoje forum na myBB, czyli skrypt na jakim chodzi forum vegasowe. Nie wszystko ie do końca przeniosło poprawnie (np. avatary szlag trafił), ale ogólnie wg mnie dużo lepsze. A przynajmniej czytelniejsze i wygodniejsze.

Odpowiedz
No dobra forum zaktualizowane jak teraz tego całego capcha włączyć?? Ktoś mi wyjaśni?
Odpowiedz