Preview from RAM czy from disk ?
#1
Czy w Sony Vegas tylko istnieje możliwość podglądu z pamięci RAM gdzie są przechowywane pliki pamięci , czy też z dysku ?
Odpowiedz
#2
Zastanówmy się do czego służy "Dynamic RAM preview". Służy do przyśpieszenia podglądu video. Teraz zastanówmy się nad sensem umieszczenia cache'u na twardym dysku, który jest wolniejszy od RAM-u co najmniej kilkadziesiąt razy... Sens jest idiotyczny.
Odpowiedz
#3
(02-26-2011, 17:22)Pinto napisał(a):  Zastanówmy się do czego służy "Dynamic RAM preview". Służy do przyśpieszenia podglądu video. Teraz zastanówmy się nad sensem umieszczenia cache'u na twardym dysku, który jest wolniejszy od RAM-u co najmniej kilkadziesiąt razy... Sens jest idiotyczny.


....................................................................................................
Podgląd z RAM jest szybszy jeśli dotyczy epizodu.
Natomiast jeśli cały projekt wynosi np około trzech godzin a w dodatku zarejestrowany materiał został spartolony i trzeba na całości nakładać filtry korygujące barwę a w dodatku na niektórych epizodach jest potrzeba zastosowania kilku filtr ow korekcyjnych plus kilkadziesiąt efektów przejścia to jak duży i szybki musi być RAM by otworzyć cały projekt w celu jego eksploracji by wnieść ewentualne poprawki
W starej A. Premiere była możliwość podglądu z RAM ale gdy nałożonych efektów było sporo to podgląd się przycinał gdyż gubił klatki. Dlatego była też możliwość podglądu z dysku.
Po wybraniu tej opcji program na dysku tworzył tzw pliki podlądu czyli czyli wycinki klipu z nałożonymi filtrami
I tak odtwarzając projekt z linii czasu program czytał materiał źródłowy gdzie nie były zastosowane jego zmiany oraz oraz fragmenty z zastosowanymi zmianami.
Następnie zapisywało się edytowany materiał do jednego pliku wybierając format jego zapisu np. avi lub mpeg
W S. Vegas ta funkcja nazywa się render as
Odpowiedz
#4
Nie to się nazywa inaczej - http://tidzu.pl/2010/12/standardy-dla-standardu/ w drugim jest napisane jak zapisać część projektu na dysk.
Odpowiedz
#5
@Ciekawskidociekliwy
A jednak chodziło o Selectively Prerender Video - to zawsze korzysta z dysku.
Odpowiedz
#6
Ciekawskodociekliwy - jedyna różnica miedzy Premiere a Vegasem jest taka, że Premiere robił te operacje w tle (jak już coś raz odtworzył to potem ciągnął z cache) a w Vegasie wymuszasz prerender fragmentu.
Ogólnie nie bardzo wiem co chcesz uzyskać - render to render, niezależnie od tego, gdzie to robisz. I tak i tak tracisz na czas, a renderując do RAM pomijając doraźne sprawdzenie, czy wychodzi to co chcesz, nic nie wnosi. Kiedy robisz prerender fagmentu - np. jakiegoś przejścia - to masz ten zysk, że podczas finałowego renderowania nie przelicza już drugi raz tego kawałka, zakładając oczywiście, że prerenderowałeś do docelowego formatu. Ale nawet jeśli nie, to i tak zysk masz taki, że podczas pracy z timeline masz płynny podgląd w miejscu gdzie normalnie się zacinało, szczególnie na zewnętrznym monitorze.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości