Sony Vegas zawiesza się przy próbie odtwarzania
Witajcie!

Mam na imię Ola i już od pewnego czasu korzystam z Sony Vegas 7. Jestem początkująca, tak więc wybaczcie, proszę, moją ignorancję. Zacznę może od początku, aby naświetlić sytuację bardziej zaawansowanym użytkownikom programu.

Otóż wczoraj wykonałam w programie krótki, trwający niespełna 5 minut video klip z plików VOB (nagrywałam przerywniki filmowe poprzez nagrywarkę DVD, stąd format). Dodałam muzykę i stworzyłam coś a la teledysk.

Chcę przede wszystkim zaznaczyć, że program działał wczoraj bez absolutnych zarzutów. Podgląd był idealny, więc mogłam być bardzo dokładna. Renderowanie także przebiegło bez zarzutów. Zapisałam jednak projekt, bo wiedziałam, że z czasem będę chciała go edytować. No i dzisiaj wpadłam na pewną koncepcję i... trach. Vegas zawiesza się.

"Dograłam" kilka dodatkowych klatek. Chciałam usunąć kilka wczorajszych i wstawić te nowsze w ich miejsce. Kiedy tylko jednak dorzucam ważący 750 mb klip (co i tak nie jest przecież ogromnym plikiem) obok projektu i odpalam "play" (zazwyczaj tak to robię aby przejrzeć które ujęcia mi się przydadzą do projektu), Vegas przestaje reagować. Natychmiast wyskakuje mi błąd o tym, że program nie odpowiada oraz znane i nielubiane "zamknij program". Jeszcze wczoraj robiłam dokładnie to samo i program działał bez zarzutów. Dziwne... :/

Siedzę już tak od kilku godzin z opadniętymi rękoma i nie wiem co robić. Chcę tylko napomknąć, że nie obciążam laptopa innymi programami, tak więc Vegas powinien mieć wystarczająco RAMu aby działać okay... I zawsze dzieje się to podczas próby odtwarzania...

Posiadam laptopa HP G60-215 EM.
2.1 Ghz dual core, 3 Gb RAM, Windows Vista.

Czy wiecie może czym powodowane są te dziwne zawieszania się? Czy jest sposób, by się tego pozbyć?

Z góry dziękuję!
Odpowiedz
Nie instalowałaś czego w tzw. międzyczasie? Być może pomogłaby reinstalacja samego Vegasa, może ma uszkodzone jakieś biblioteki.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz