obraz kinowy
#1
Witam!

Jest jakaś opcja/porada jak wyrenderować obraz aby był zbliżony do kinowego? Sprawiał takie wrażenie? Ilość klatek, kolory itp? Efekt?

Niektórzy mówią, że projekt z opcją "field order" - progressive daje zbliżony efekt i późniejsze renderowanie oczywiście z takim parametrem
Mam też same opcje w kamarze jak nagrywanie progressywne 25p i przeplot 25p scan i cały profil "film effect" ale co w Vegasie 9?
Zostaje jeszcze sprawa "frame rate" mamy tam preset 24 (film) a co wtedy przy renderowaniu? Też trzeba zastsować 24 klatki?

Obraz kinowy ma proporcje 21:9 z tego co wyczytałem więc przy HDV (1440X1080) proporcjonalnie to jaki będzie drugi parametr? Mi wyszło 823 ale nie wiem czy dobrze policzyłem.

Jakieś porady?
Pozdrawiam serdecznie!
Odpowiedz
#2
Przy 1440 wychodzi ok. 445 ;)
Ogólnie to na obraz kinowy składa się wiele czynników - głębia ostrości, barwa kolorów i ostatnie to proporcje. Pamiętaj, że przy nagrywaniu musisz nałożyć odpowiednie kaszety etc.
Odpowiedz
#3
(01-09-2011, 22:37)tidzu napisał(a):  Przy 1440 wychodzi ok. 445 ;)
Ogólnie to na obraz kinowy składa się wiele czynników - głębia ostrości, barwa kolorów i ostatnie to proporcje. Pamiętaj, że przy nagrywaniu musisz nałożyć odpowiednie kaszety etc.
Jak to? 1440 na 445? Chyba lekka przesada :)
Samo nagrywanie i balans bieli itp. pomijam. To druga strona medalu, ale równie ważna oczywiście. Chodzi mi o same parametry tehcniczne.
Pozdrawiam serdecznie!
Odpowiedz
#4
Tak, proste działania na proporcjach:
Cytat:jeżeli 1440 = 29
to x = 9
więc x = 9*1440/29
czyli x to ok. 445
Przykład inny: - przy proporcjach 16:9
Cytat:jeżeli 1280 = 16
to y = 9
więc y = 9*1280/16
czyli y jest równy 720
Krąży jeszcze mit o kinowych 24p - kolejna nieprawda. http://motionfreaks.pl/artykuy/artykuy/4...chwyt.html
Cytat:Samo nagrywanie i balans bieli itp. pomijam
Nie chodzi o balans bieli ;) Ale sama mała głębia ostrości daje kinowy efekt.

Co do takiej zabawy, warto się jeszcze w Vegasie pobawić efektem Soft Contrast (tylko w wersjach pro)
Odpowiedz
#5
też liczyłem sobie na proporcjach, ale nie wiedziałem co dać za x i że zastosować parametr 29:9 :) Znalazłem 21:9. Po ustawieniu takich parametrów 29:9 wygląda ostro, ale to już można regulować wg. własnych upodobań.
Co do mitu to także wielu osobom wydaje się, że mają opcję 24p, a mają 25p i typowe progressive jak ja w swojej kamerze. Robiłem przed chwilą testy i progressive wygląda całkiem okazale.
Tak czy owak wg. mnie zastosować nagrywanie progresywne niż zwykły przeplot 50. Progresywny obraz tworzony już w kamerze jest zdecydowanie bardziej kinowy.
Głębia oczywiście musi być :)
Do Soft Contrast dodałbym Color Corrector ;)
Dzięki za rady i artykuł którego nie znałem.
Odpowiedz
#6
Panowie, ale uwzględniacie w swoich obliczeniach, że np. 1440x1080jak i 1920x1080 oba są formatami 16:9?.
"Obraz kinowy" jeśli chodzi o proporcje to pojęcie baaaardzo względne. Który jest najbardziej filmowy z filmowych?
Academic -1.33:1, czy może popularny Cinemascope 2.35:1? A może bardziej filmowy będzie Super Panavisio 2.20:1, Ultra Panavision 2.76:1, a może 2:20 Techniramy będzie tym super wyczesanym w kosmos formatem "kinowym"?
Ciapek - powiem tak - daj se spokój chłopie z dziwnymi rozdzielczościami. Jak chcesz mieć coś, co jest bardziej filmowe do klasycznego telewizyjnego 16:9 a nie masz wypasionego tv z ekranem "kinowym" (np. niektóre Philipsy), to przyjmij, że Twoim produkcyjnym formatem jest 16:9 i koniec, amen. Babranie się w inne dziwne formaty zaowocuje wkopaniem się w problemy z kompresją takiego czegoś i poźniejszym umieszczeniem na YT. Jak chcesz mieć bardziej "filmowo", możesz dodać kaszety, czyli te czarne paski z góry i dołu by z 16:9 zrobić jedne z najpopularniejszych 2.35:1 (ale całość dalej jest 16:9!!!).
Jak chcesz poeksperymentować co lepiej wygląda a masz jakaś kamerę z wyjściem firewire albo jakąś przystawę do komputera łapiącą obraz, ściągnij mój programik efixmo (z efix.pl) i tam możesz wypróbować kaszety na żywym obrazie.
Sama "filmowość" obraz to nie żadne Magic Bullety, cuda z deinterlacem i 24p, ale przed wszystkim ŚWIATŁO na planie i odpowiednia plastyka obrazu. Do tego dodaj dodaj głebie obrazu - na tasmie niską, na kamerkach cyfrowych, zwłaszcza domowych z szerokim kątem - ogromną.
Wszystkie rzeczy robione później na kompie, to rzecz drugorzędna. Jak to mawiają starzy górale - z g... bata nie ukręcisz.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Światło na planie i plastyka obrazu to najbardziej subiektywne cechy obrazu, jeśli chodzi o kinowość filmu. 4 lata temu David Lynch nakręcił "Inland Empire" kamerą miniDV Sony DCR-PD150, wręcz archaiczną, która nagrywa tylko w 4:3, nie mówiąc już o HD. I w kinach jakoś leciało.
Odpowiedz
#8
Jakbyś się nazywał Lynch to mógłbyś nakręcić film przy pomocy camera obscura z wmontowanym widikonem i zgranym na polski magnetowid MTV10. Ludzie szczali by w gacie na widok sztuki a kina walczyłyby o prawo do specjalnej premiery.
Mówimy o średniej, nie ekstremizmach.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
Panowie spokojnie :)
Pytałem tylko o to jakie efekty można zastosować. Wykonanie takich ujęć i późniejszy montaż to druga strona medalu jakże ogromna, różnorodna i zależąca od wizji, wyobraźni i umiejętności. O nią nawet nie pytałem bo to temat rzeka :)
Same kaszety to kwestia gustu i to jaki dadzą efekt. Czasami węższy obraz wygląda fajnie i nie chodzi tu o to aby był widoczny podczas człej produkcji, ale np. jakieś intra czy przerywniki. Temat rzeka.
Zaznaczam też, że nie należę do osób, które wierzą w to że jak do byle gów** dodadzą filtr mogą czuć się jakby stworzyli dzieło. Nic z tych rzeczy, myśle od drugiej strony. Mając na myśli to zagadnienie nie miałem jednocześnie na myśli filmu pełnometrażowego :)
Odpowiedz
#10
Ja uwazam kinowo znaczy profesjonalnie , wiec jesli nie nakrecisz wymiatajacych ujec z dobrym oswietleniem a nastepnie nie zmontujesz tego rownie dobrze , zadne tricki o jakie pytasz nic nie pomoga , bo choc to wyswietla w kinie bedzie nadal zwyklal produkcja amatorska. Powodzenia ;)

a tu masz cos , gdzie udalo mi sie zablizyc jak najbardziej do tego "kinowego" wygladu (pomijajac pierwsza scene)


Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości