Renderowanie długiego filmu
Sporo na forum czytałem już o renderowaniu. Ale mam pewien problem. Mam skończyłem właśnie montaż mojego pierwszego filmu w Sony Vegas Pro 9. Więc jestem jeszcze zielony w tym temacie. I chciałbym go teraz przekonwertować do takiego formatu aby przeciętny odtwarzacz DVD podłączony do telewizora go odtworzył. I tutaj chciałbym się starszych, doświadczonych kolegów spytać jak mam to zrobić żeby zajęłoby to możliwie jak najmniej czasu a jakość była zadowalająca. Całość trwa około 50 minut i gry robię Render As, potem .avi i Save to obliczyło już mi do 6 godzin trwania tego procesu a się jeszcze nie skończyło więc sobie darowałem i postanowiłem poprosić o poradę. Film nagrywany kamerą Sony prawdopodobnie w HD, rozdzielczość nagrań to 720x480
Odpowiedz
1. To nie jest HD
2. MPEG-2 kodek rozdzielczość 720x576 i każdy telewizor PAL to otworzy.
Odpowiedz
Niestety nie jest tak łatwo, jak ci się wydaje. AVI to jedynie kontener, gdzie jest zapisany film w jakimś kodeku. Prawdopodobnie twój odtwarzacz czyta tylko pliki xVID i DivX. Więc możesz takiego użyć. Ale z takich bez ustawiania wybierz - tak jak kolega wyżej napisał MainConcept MPEG-2 i preset DVD Pal. Teoretycznie powinno działać na każdym DVD niezależnie czy czyta divx'y, xvid'y, mkv, flv czy inne wybryki natury :)

Cytat:Film nagrywany kamerą Sony prawdopodobnie w HD, rozdzielczość nagrań to 720x480
Rodzielczość HD zaczyna się od 1280x720 w górę, sądząc po tym co tu napisałeś kamera nagrywa w NTSC (sd), i jako preset powinieneś zaznaczyć DVD NTSC. Ale nie zawsze film się musi odtworzyć :) Dużo lepiej, jakbyś podał coś więcej o klipach.
Odpowiedz
Wyrenderuj do czegokolwiek a potem dzięki np. narzędziom Nero, przekonwertuj i problem zniknie. Od razu Ci się płyta DVD zbuduje z filmem. Można i tak.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
A ile to może trwać? Bo jak zaczęło mi naliczać powyżej 6 godzin to się lekko przeraziłem. To musi trwać aż tyle czasu?
Odpowiedz