Efekt specjalny
Witam wszystkich.

Jestem totalnym nowicjuszem jeśli chodzi o kręcenie filmów, a Sony Vegas znam tylko od tej podstawowej strony.
Mój problem polega na tym, że nakręciłem krótki filmik, ale ponieważ nie miałem prawdziwej odciętej głowy to użyłem zamiast tego piłki. Teraz chciałbym tę piłkę zamienić na głowę, ale nie wiem jaka metoda byłaby do tego najlepsza. Próbowałem wkleić obrazek a następnie go odpowiednio dopasować do każdej klatki, ale sporo przy tym roboty a efekt bardzo przeciętny. Będę bardzo wdzięczny jeśli mi ktoś pomoże.

Pozdrawiam!
Odpowiedz
Cyfrowe efekty specjalne to zawsze jest sporo roboty, nawet może być więcej niż zrobienie "odlewu" i nakręcenie ujęć od nowa, jednak ciężko powiedzieć nie wiedząc do jakich ujęć chcesz głowę dostawić (czy sobie piłka leży, czy może ktoś ją w ręku trzyma a może piłka się turla no i czy rusza się kamera). Generalnie Vegas nie ma sam w sobie żadnych opcji trackingu, więc bez dodatkowych rozszerzeń zadowalającego efektu nie uzyskasz (jeśli obraz lub głowa się ruszają).
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
W innym sofcie jest opcja automatycznego śledzenia zaznaczonego punktu. Możesz zrobić też tak, że wstawiasz właśnie jakąś grafikę w miejsce piłki i wszystko autmatycznie się robi, nie trzeba klatka po klatce zmieniać. Adobe After Effects.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
Piłka leży nieruchomo na ziemi, jedynie kamera się rusza no i jest krótkie zbliżenie na piłkę.

A co do tego softu, to chodzi o soft w Sony Vegas? Adobe Affter Effects mam ale niestety działa tylko na systemie 64 bitowym, a takim nie jest Windows XP :(
Odpowiedz
(10-12-2010, 2:32)elotnt napisał(a):  Adobe Affter Effects mam ale niestety działa tylko na systemie 64 bitowym, a takim nie jest Windows XP :(

Bzdura.

Szkoda, że mówisz, że źle wychodzi jak robisz to prawie klatka po klatce.
Odpowiedz
Nie bzdura - sam prubowałem zainstalować cs5 na seven 32 bit :P A w sieci nie ma oficjalnego triala cs4
Odpowiedz