Kolejny topic- Czyli w poszukiwaniu idealnego formatu :)
Witam.
Mam problem, który zapewne wielokrotnie był nadmieniany na tym forum lecz zakładam jeszcze raz i mianowicie mam kilka takich o to pytań.

1.Jaki jest idealny format przy zapisie (NAJLEPIEJ WYGLĄDAJĄCY I NAJMNIEJ ZAJMUJĄCY WG. WAS?? oprócz AVI Uncompressed, który potem kompresuje w VitrualDub, oj będzie problem xD

2.Słyszałem że najlepszy format na YouTube, bo o tym też tutaj mowa, to WMW Windows Media Video 9. Ale czemu do cholery nie ma tam Pixel Aspect Ratio: 1,457 tak jak jest do rozdzielczości 720x576 ??

3.W ogóle to nawet nie wiem co znaczy pojęcie Renderowanie (wiem że coś tam mi się kojarzy z zapisem klatek) ale np. czemu w Ulead Video Studio np. zapis jest BARdzo ale to BARDZO szybki i prosty, bez jakiegokolwiek tam wydziwiania i pół godzinnego ustawiania preferencji przed zapisem
Jestem kompletnie zielony w tej kategorii xD

4.Czy można pobrać nowe kodeki do Sony Vegas??

Bdę bardzo wdzięczny za każdą pomocną dłoń. Czekam niecierpliwie na każdą szybką odpowiedź gdyż męczę się z tym i czytam na internecie o tym tutoriale już dobre kilka dni. Głównym problemem jest właśnie zawsze to, że każdy ma własne osobiste zdanie na ten temat, a ja szukam takiej wypowiedzi, która pasowała by do moich wszystkich oczekiwań
Pozdrawiam i dziękuje
Odpowiedz
1. Ja osobiście używam kodeka XVid. Ustawiam jakość na 3, a kodek audio to Lampe MP3.
2. w WMW, dużo nie pozmieniasz, jest to taki sobie poprostu kodeczek od Windowsa.
3. Ulead Video Studio jest przeznaczony dla laików, dlatego nie ma tam tylu opcji, aby się nie pogubili.
4. Zależy jakim kodekiem chcesz zapisywać. Jak XViD'em to wpisz w google "xvid" i ściągnij najnowszy ;)
Nie udzielam odpowiedzi na PW.
Odpowiedz
1. Ja używam formatu WMV - jakość ta sama co Avi uncompressed ale mało zajmuje i się szybko renderuje.
2,3 - zgadzam się z tomislater'em