"brzydkie" wynikowe Avi
Mam pewien problem w Vegasie z plikami wyrenderowanymi do avi (DIVX).
Mianowicie przechwyciłem już jakiś czas temu filmik kartą TV z satki. Dziś myślę, a co! Obrobię go w Vegasie, ot choć by dla treningu programu.

Uzyskany plik avi jest po prostu brzydki. Mianowicie wygląda to jak by obraz był nisko bitowy (8?). Do 256 kolorów mu daleko, ale wygląda to właśnie jak by brakowało kolorów. Widać to szczególnie na szarościach i czerniach.
Na przykład na plecach koszulki, u jednego z bohaterów są fałdy materiału a w wynikowym pliku jest tam brzydka szara plama. A noc na ulicy jest szara a nie czarna. Na innych kolorach ten efekt wiać mniej ale też widać.

Nie jest to problem z bitrate, gdyż eksperymentowałem z ustawieniami do 700 do 5500 kb/s.
Oczywiście im to bitrate jest mniejsze tym kwantyzacja jest większa, ale to zupełnie normalne i daje inny efekt.
W tej dziedzinie nie jestem nowicjuszem i nie jeden film się renderowało do AVI, ale właśnie nie Vegasem.

Ten sam film przerobiony w Virtualdubie jest o niebo lepszy jakościowo przy tych samych ustawieniach kodeka (DVX v8.0).
W Vitrualdubie przy bitrate 1600 kb/s noc jest nocna, koszulka jest koszulką...

A więc nie jest to problem w kodeku jako takim a tym jak Vegas przekazuje dane do kompresji.
Może są jakieś ustawienia które trzeba ustawić w "czystym" Vegasie których nie ustawiłem a trzeba?
Ewentualnie co może być przyczyną takiego słabego jakościowo pliku renderowanego przez Vgasa??
Odpowiedz
Też toczę rozmowę o kodekach w innym temacie.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
Nie bardzo wiem jak możesz kodować coś DivX 8, skoro ostatnia wersja to 6.9.2? No chyba, że mowisz o DivX Converter.
A jakbyś tak screena rzucił z ustawienia zarówno Vegasa jak i kodeka? DO tego najlepiej probki klatek - oryginalnej, z Vegasa (tej złej) i z VirtualDuba
Odpowiedz