Gotowe maski do klipu i ich wykorzytanie w Vegas Pro [9e]
Witam serdecznie
Jestem początkującym w dziedzinie obróbki wideo. Ot taki "niedzielny kamerzysta" i to od niedawna.
A w dziedzinie Vegas'a jeszcze bardziej początkujący - choć program ciekawy i coraz bardziej mi się podoba w działaniu, szczególnie jego prędkość renderingu materiału wyjściowego.

Ale dobra czas przejść do tematu.

Mianowicie mam już pocięty i ustawiony film jak bym chciał. Przydało by się tylko wstawić jakiś początek i koniec aby to jakoś się zaczynało i kończyło.
Od znajomego pożyczyłem płytę z plikami filmowymi. Takie różne wejścia, wyjścia i przejścia do wykorzystania przy tworzeniu filmu.
Jest takie powiedzmy coś ala zegar na pół ekranu na czarnym tle i do tego taki sam czarno biały film z maską tego zegara (białe pole wypełniające zegar na czarnym tle)

Więc w swoim filmie mam wstawioną warstwę z filmem. Nad nią warstwę z tym zegarem i nad nią tą z maską czarno białą. Ogółem trzy warstwy.

Teraz pytanie jak powinienem ustawić opcję mieszania i ewentualnie kolejność, aby
Ta czarno biała warstwa z "maską" wycięła mi czarne tło z klipu z zegarem?
Na ekranie powinna być animacja z zegarem a pod nią leciał film.

Dziś pół dnia nad tym siedziałem i zawsze efekt był nie taki jak bym chciał :(
Albo ta maska biało czarna zasłaniała mi białym kółkiem właściwy film, a zegara widać nie było, albo znowu tylko w miejscu białego pola było widać właściwy strumień wideo. Albo to znowu zegar się nakładał na film, ale tylko jak pół przezroczysty. Nigdy nie uzyskałem czystego, nie przezroczystego obrazu zegara na właściwym filmie.
A więc coś muszę robić źle.

Jaka powinna być kolejność moich trzech warstw i jak powinny być ustawione opcje ich mieszania.

Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuję.
Odpowiedz
[Obrazek: 89597237.png] - Klikasz na drugiej warstwie, i tryb mieszania pierwszej zmieniasz na Multiply (mask), Jeżeli byłoby coś nie tak, to warto też użyć pluginu Mask generator oraz Invert
Odpowiedz