problem z renderowaniem
witam serdecnie
jestem początkującym urzytkownikiem vegasa w wersji 9 pro, często podczs renderowania pliku avi do mpeg2 (mainconcept) lomputer zawiesza się i pokazuje się niebieski ekran z na którym za każdym razem podawane są inne kody błędów np.stop:0x0000007E
jeśl ktoś się z tym spotkał proszę o pomoc
Odpowiedz
BSOD, hehe. Zaktualizuj wszystkie sterowniki na początek. Potem sprawdź temp procesora podczas maksymalnego obciążenia, np Everestem sprawdzaj temp a primem obciążaj, (mogą być dowolne programy, byle go obciążyć na 100%). Zrób jeszcze mem testa.

Podaj temp.
Odpowiedz
Renderowanie wideo to jeden z najcięższych prób procesora. Jeśli masz przykładowo ośmioletni komputer to ja się nie dziwię, że program się zawiesza.
Odpowiedz
Akurat Vegas za bardzo procesora nie obciąża, bardziej kodowanie. aj znać jak wypadły memtesty i odczyty temperatur.
Odpowiedz
jeśli chodi o kompa to myśle , że nie jest zły: quad 9550, 3GB RAM w triplu, dyski w raidzie, karta gf gts 250,
co do testó pamieci to żadne programy nie pokazują błędów i awarii, temperatura też w normie,problem występuje tylko podczas renderowania w vegasie na innych programac wszysko ok
Odpowiedz
Tak czy inaczej bezpośrednio Vegas i kodek mainconcept nie powinny niebieskiego ekranu wywołać (conajwyżej okno "program wywołał nieprawidłową operację" i można będzie go zamknąć i wysłać raport o błędzie). Ten ekran pojawia się jeśli występują jakieś anomalia po stronie bliższej sprzętu (sterowniki), więc jeśli dajesz sobie ręce uciąć, że starannie sprawdziłeś pamięć (memtest na całą noc) i procesor(jakimś 3D benchmarkiem z sceną obciążającą CPU), to przyjrzyj się softu do płyty głównej - może ten w trakcie pracy przełącza tryb działania płyty głównej i wtedy dzieją się te rzeczy. A może pomogą aktualizacje sterowników i BIOS-u lub deinstalacja programu antywirusowego.
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz