GreenScreen - oświetlenie
#1
Witam. Jestem w tym kompletnie zielony dlatego pytam:
Jakie oświetlenie jest potrzebne do greenscreena i ile takie coś kosztuje?

Pozdrawiam :)
Odpowiedz
#2
Najlepiej jak byś się zapytał na jakimś forum filmowym. Google i 10 sec szukania: http://www.google.pl/search?q=green+scre...CDIQqwQwAA
Odpowiedz
#3
Podstawowe i najlepsze oświetlenie do greenscreena nie kosztuje nic, a nazywa się pochmurne niebo w południe. Nie znam lepszego. Oczywiście pozostaje oświetlenie aktorów, wszystko zależy do sceny. Wypadałoby, żeby oświetlenie aktorów było identyczne jak w tle...
Jak nie masz nieba :) to już zależy ile chcesz wydać. Możesz użyć kino flo, czyli czegoś takiego http://www.kinoflo.com/Lighting%20fixtur...Single.htm ale obawiam się, że wyjdzie drogo :)
Zasada - tło musi być oświetlone RÓW-NO-MIER-NIE. Temat bardzo szeroki...
Odpowiedz
#4
Witam.

Jestem nowym użytkownikiem tego programu.Posiadam Sony Vegas Pro 9 i mam problem z tym efektem, gdyż kiedy zastosuje już "Chroma Keyer " i przeciągam obraz na oś czasu pod obrazem/filmem z efektem green screen to nic się nie dzieje tło jest czarne jakie było.Proszę o pomoc i szybką odpowiedź ,z góry dziękuje. :)
PS: Wiem ,że napisałem nie w tym dziale co trzeba ,ale nie mogłem założyć nowego tematu,bo podobno nie mam aktywowanego konta.

Pozdrawiam , Finn
Odpowiedz
#5
Ja powiem tak. JEST WSZYSTKO do kupienia - Allegro.pl. Dosłownie.
Namioty doświetleniowe, softboxy - wszystko. Wózek na kółkach do statywów itd
Tylko trzeba mieć na to kasę.

Sam mam GreenScreena, kupiłem zieloną zasłonę za 60zł i sprawdza się FATALNIE. Kwestia oświetlenia dużo wnosi. Powiem Ci szczerze, że moja roleta na balkonie (a co za tym idzie nie faluje, jest płaska, nie ma zagięć) sprawdza się dużo lepiej niż jakaś tam zasłonka. Masa kombinatoryki z tym jest jak na domowe warunki a efekt mizerny. Efix ma racje co do tworzenia na otwartym powietrzu. Inaczej jest bardzo ciężko bez profesjonalnego sprzętu, wychodzi to dupy i jestem przynajmniej ja, zawiedziony.





Zresztą jak ma się nawet studio, jak ekipa Mega64 na przykład to i tak wychodzi nie do końca super efekt. No chyba że oni nie potrafią w programie lepiej tego obrobić co mają.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#6
To akurat poleję wody na Twój młyn Bunch. Niestety, chromakey w Vegasie można moim zdaniem o kant dupy rozbić.
Fakt, Vegas to nie Combustion, jest programem do montażu przed wszystkim, a dodatkowe funkcje typu kluczowanie koloru to... dodatkowe funkcje.
Nie mniej to co jest, jest na poziomie programów sprzed 10 lat.
Bez usuwania green spilla i paru innych bajerów.
Bunch - martwisz się, że Twoja zasłona jest taka sobie - z tej strony - http://www.hollywoodcamerawork.us/greens...lates.html masz niemal wzorcowe pliki i to w HD.
Proponuje wszystkim, by wykluczowali np. "Window Set Extension" albo "Godiva", czy dym itd. Proponuje jednak "Window" bo na przykładowym filmiku "How to place markers" na stronie http://www.hollywoodcamerawork.us/vfx_sampleclips.html (albo tym ostatnim, nie pamietam)

Piwo dla tego, któremu uda się to zrobić w Vegasie.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#7
Efix, a te pliki tam do pobrania to co to są? PRZYKŁADY na to z jakiego materiału oni tam uzyskali takie efekty by zainteresowani mogli pobrać i sprawdzić swe umiejętności w kluczowaniu kolorów, tak?

Czemu nie udostępniają tego jako film tylko klatki w PNG? Obrazki? Tak mi się otwarło.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#8
Oni sprzedają materiały szkoleniowe - poczytaj stronę. Takie samouczki dla osób zajmujących się filmem, nie wnikają w konkretny soft, tylko zwracają uwagę na pewne zagadnienia. Możesz też uczyć kogoś przy pomocy ich materiałów.
I po to są na stronie, żebyś mógł sprawdzić w swoim programie, porównać wyniki itd.
A dlaczego w klatkach? No bo w przypadku efektów generalnie pracuję się na sekwencjach klatek raczej a nie na filmach.
Zaimportuj to sobie jako sekwencje klatek, albo spróbuj nawet na jednej, to w zasadzie bez znaczenia.
Tak swoja drogą do kluczowania w Vegasie niekoniecznie trzeba użyć Sony chromakey, można też np. Secondary Color Corector. Co nie zmienia fakty że i tak jest do dupy.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
#9
A powiedz mi jak mam zaimportować sobie sekwencje klatek? Jak to się robi, bo nie wiem.
Jedyne co mogę to te dajmy na to 60 obrazków wrzucić kolejno na linię czasu.
Mówisz, że pracuje się na czymś takim? Robią efekt na jeden obraz i potem powielają go na inne?
Nie wydaje mi się, pewnie jakiś soft łączy te wszystkie obrazki do postaci video i na tym pracują.
Rozwiej moje wątpliwości jak możesz.
[Obrazek: n13.gif]
Odpowiedz
#10
Pracujesz nad tym jak na normalnym wideo.
1. Wrzuć je wszystki do jednego katalogu (żeby jakos zapanować nad tym)
2. Import media -> kliknij pierwszy
3. na dole okienka masz checkboxa "import as image sequence" czy jakos tak.

W plikach projektu pojawi Ci się to jako jeden klip, na którym możesz pracować jak na normalnym pliku wideo. Od razu mówię, że te pliki mają jakiś kinowy aspect ratio, więc jak nie chcesz kombinowac ustaw projekt na jakiś zwykly panoramiczny i każ mu rozciagnac obrazki po prostu. W oryginale to jest chyba 1:2.35 czy jakos tak. Ale do eksperymentów możesz trochę zniekształcić.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości