Renderowanie 16:9 w Sony Vegas 7.0 - dodałem zdjęcia!
Na wstępie Witam Wszystkich!

Ponieważ nie znalazłem odpowiedniej odpowiedzi na mój problem na tym forum, stąd mój wątek - proszę zarazem o wyrozumiałość, jestem totalnym amatorem, który kręci i montuje rodzinne filmy z wakacji czy z imienin cioci Heni :)

Używam w sumie dwóch programów - Pinnacle Studio 9.0 Plus jako program do zgrania całości na DVD (tak się przyzwyczaiłem i tak jest mi najprościej stworzyć finalne DVD) oraz od jakiegoś czasu Sony Vegas 7.0 jako program dla wstępów i zakończeń filmów (efekty, zdjęcia, napisy etc.)...to tytułem wstępu i proszę, nie podważajcie zbytnio mojej koncepcji tworzenia płyty DVD, lecz pomóżcie rozwiązać problem...

Wszystkie dotychczas stworzone filmy miałem w formacie PAL 4:3...ostatnio jednak dostałem materiał z kamery Panasonic GS80 (czy tak jakoś) w trybie panoramicznym 16:9. I pojawił się problem, bo zrobiłem czołówki i zakończenie w SV w trybie 4:3 i wygenerowałem nieskompresowane avi w tym formacie 4:3. Oczywiście Pinnacle nie jest w stanie połączyć w jednym projekcie obu formatów 4:3 z 16:9.
Próbowałem już wielu możliwości renderingu z różnymi ustawieniami i dla projektu i dla renderowania tego pliku nieskompresowanego (różne opcje ze ściskaniem pliku poprzez funkcję Pan/Crop 4:3 na projekcie 16:9, tak aby obraz nie był rozciągnięty, czyli pojawiają mi się z boku czarne pasy) przy różnych pixel aspect ratio, i za każdym razem tak na nowo wyrenderowany plik (oczywiście nieskompresowany, bo na takim mi zależy) wstawiam do Pinnacla i jest...widziany przez Pinnacla jako 4:3!!!