płynna kamera w "event pan..." i przyspieszenie >4x
#1
Nie wiem jak zrobić płynne poruszanie się kamery przy event pan/crop i żeby ścieżki ruchu były zaokrąglone tak jak na filmiku w załączniku .

I nie wiem jak zrobić aby film był przyspieszony bardziej niż 4 razy .


Załączone pliki
.zip   Untitled.zip (Rozmiar: 27.67 KB / Pobrań: 76)
Odpowiedz
#2
1. Słowem kluczowym jest... kluczowanie;) Ruch po lini prostej da sie zrobić z dwiema klatkami kluczowymi oddalonymi od siebie np. o 50 klatek. Ruch po okręgu wymaga bardzo gęstego kluczowania przy jednoczesnym przesuwaniu kamery o małe jednostki. Zmniejsz rozmiar siatki (grid), na której przesuwasz kamerę.
2. Przyspieszasz klip np. o 100%, renderujesz bez kompresji (ważne, dzięki temu jakość nie ulegnie zbytniemu pogorszeniu), ten wyrenderowany ponownie przyspieszasz i znowu renderujesz - powtarzasz to kilkakrotnie, aż uzyskasz żądany efekt.
Odpowiedz
#3
1. to nie ma sposobu żeby bylo w tym mniej babrania... w programie do modelowania tamten ruch składał się z 6 punktów gdzieś :P
2. Tak robiłem ale myślałem że da się lepiej to zrobić.

I Jeszcze jedno, da się zrobić żeby właśnie podczas kluczowania to przesówanie nie bylo tak plynne na 60 klatek na sekunde tylko to zmniejszyć? Bo potem nienaturalnie wygląda jak coś wstawie a nagram film z 20 klatkami na sekunde ...
Odpowiedz
#4
2. Możesz zapisać przyśpieszony klip i później do nowego projektu za pomocą "przeciągnij i upuść" wcześniej zapisany projekt.
Odpowiedz
#5
Możesz ustawić dla wszystkich lub poszczególnych kluczy sposób interpolacji klatek i uzyskać różną płynność ruchu.

[Obrazek: keyframes.jpg]

"Gładkość" tego ruchu możesz regulować procentowo.
Uwaga: odnoszę niejasne wrażenie, że to narzędzie jest kolejną rzeczą jaką spierd...no w 9d.
W 8 wszystko buja, w 9d nie udało mi się uzyskać właśnie tego ruchu którego Ty nie chcesz, czyli linear.
Odpowiedz
#6
ok, wystarczyło kliknąć prawym guzikiem :D .
A wie ktoś jak zredukować te liczbę FPSów na calej osi czasu?
ps.render w niższej skali fps nic nie da bo ruch itak będzie nienaturalny
Odpowiedz
#7
Było na forum, poszukaj dokładnie.
Odpowiedz
#8
Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś bo chodzi mi o to żeby w track motion jak się porusza coś to żeb tam bylo w mniejszym fps, bo szukam i nie moge znaleść ;]
Odpowiedz
#9
Hmmm a weź to tak bardziej obrazowo opisz, próbuję zrozumieć co chcesz zrobić, jaki efekt uzyskać. Velocity Envelopenie starczy do tego?
Odpowiedz
#10
chodzi mi tylko o to żeby ruch poprzez event pan/crop czy track motion żeby ruch jaki się zrobi nie był taki płynny, bo ma domyślnie chyba 60 klatek na sekunde tam, ja chce żeby mial 25 np.

EDIT:
Ok, chyba mam, to guzik który jest na pasku nad podglądem filmu (strzałka myszki na takim jakimś czymś)
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości