Jak nalozyc trzy sciezki video na siebie
#1
Wiem, ze jedna na druga, ale mam problem z przezroczystoscia. Chce zrobic cos takiego:

__________________________________ track3------------
_________________________track2------------
________________track1-----------
track1 widze caly czas, wchodzi track2 i widze dwie sciezki z przesunieciem. Wchodzi track3 (track pierwszy sie skonczyl) i track3 wchodzi na 2.

Chce zachowac oryginalne, takie same parametry na wszystkich sciezkach.
Obecnie gdy nakladam jedna sciezke na druga obydwie robia sie jasniejsze, sa przezroczyste itp. Chce takie same. 100% jak w oryginale na 1 tracku.
Chodzi o nastepujace ujecie:
Kamera ustawiona na statywie
ujecie: jedzie droga samochod
Wrzucam filmik do SV. W SV zwalniam predkosc filmu, na drugiej sciezce umieszczam ten sam filmik, z przesunieciem sciezki ale z oryginalna predkoscia, auto ma wyprzedzic tamto z pierwszej sciezki.
Chyba jasno to opisalem. probuje roznych opcji compositing mode bez zadanego rezultatu.
Odpowiedz
#2
To nie takie proste - tak się tego nie robi. Compositing mode raczej powinien pozostać w trybie source alpha, natomiast ujęcia nakładane muszą zostać albo poddane zabiegowi kluczowania różnicowego, albo korzystając z dynamicznych masek pozostawiasz na tych dodatkowych ścieżkach (2, 3) tylko to, co jest naddatkiem (samochody + ich cienie). Maski dynamiczne możesz wykonać tylko w wersji PRO Vegasa.
Pokrótce o kluczowaniu różnicowym. Bierzesz fragment materiału na którym nie ma samochodu, wrzucasz go na jedną ścieżkę, jeśli jest krótki, powielasz go tak aby był na tyle długi co materiał do wykluczowania. Na drugą ścieżkę wrzucasz materiał z samochodem. Masz teraz 2 ścieżki, jedna z podkładem, druga z podkładem i autem teraz trzeba poeksperymentować z compositing mode na ścieżce najwyżej umieszczonej (pierwszej) - generanie musi to być tryb odejmowania lub różnicy a efekt ma być taki, że tam gdzie jest tło, powinno być wszystko czarne a tam, gdzie samochód, powinien być on widoczny, choć nie w takich kolorach w jakich go chcesz mieć. Renderujesz to do pliku, wyrwnderuj też sobie z tego projektu plik z samochodem w tle (abyś potem nie miał problemów z synchronizacją obu plików).
Teraz w nowym projekcie wrzucasz plik z wygenerowaną różnicą, na niego nakładasz efekt "Mask Generator" i tak go ustawiasz, aby pixele samochodu były białe (maksymalnie - żadnych odcieni szarości, może poza cieniem) a reszta czarna. Teraz jako drugą ścieżkę dodajesz tą z tłem i samochodem i zmieniasz tryb compositing mode pierwszej na multiply (mask)... i podobnie czynisz z drugą a trzecia będzie tłem dla tych dwóch.
[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz
#3
Nie wieze, ze nie ma latwiejszej metody.
Ta metoda jest strasznie zakrecona.
Tomislater, wykaz sie :)
Moze jakis tutorial?
Odpowiedz
#4
Tak to bywa, że montaż z reguły jest czasochłonny i dosyć trudny. A wykazać się nie wykażę bo po pierwsze mam milion innych rzeczy, a po drugie nie wszystko jest łatwe i trzeba to zrozumieć.
Nie udzielam odpowiedzi na PW.
Odpowiedz
#5
Niestety efekty specjalne w filmach wymagają ogromu pracy, dlatego też często kilkudziesięcioosobowa ekipa mająca na wyposażeniu komputery o których my możemy pomarzyć - obrabia film rok lub nawet dwa-trzy lata zanim film ujrzy światło dzienne. Już nie rozwodzę się nad kluczowaniem różnicowym, widać, że Vegasa od niedawna masz, dlatego polecę Tobie poniższy tutorial o klonowaniu postaci. Ty u siebie będziesz klonować samochody, taka tylko różnica (no może jeszcze u Ciebie będzie większa pracochłonność wykonania masek):

[Obrazek: i15.jpg]
Odpowiedz



   


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Jak połączyć płynnie dwie ścieżki video? mataszi 3 1,258 04-19-2010, 20:34
Ostatni post: tomislater

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości