zajawka + vegas9 = zółtodziub
#1
Siema,
chcialbym u Was moi drodzi zasiagnac rady naczy wlasciwie wiedzy potrzebnej mi do zbudowania czegos takiego:

---
Jest to 4000 zdjec robionych seryjnie polaczonych wlasnie w tym programie w jeden film - wszelkie efekty rozmycia i jakiekolwiek obrobki zostaly zastosowane na aparacie / photoshopie - jedynie efekt winietowania jest zastosowany w Vegas studio.

Moje pytanie polega na tym jak te zdjecia w vegasie polaczyc w jedna calosc - aby to nie byl pokaz slajdow tylko plynne przechodzenie pomiedzy scenami Panowie macie jakies sugestie jak to zlozyc ?

Filmik wyprodukowal moj zajomy - ale on nie ma czasu na zajmowanie sie takimi pierdolami i sprzedawaniem mi takiej wiedzy - a wiec zapytalem wujka google o pomoc i trafilem do Was - mozna liczyc na jakas pomoc ?
Odpowiedz
#2
Options -> Preferences. Zakładka Editing. Znajdź pozycję New Still image length i zmień ją na odpowiednią wartość. Potem wychodzisz z domu, robisz milion fot, wracasz, zamykasz drzwi za sobą, podłączasz aparat pod kompa, zgrywasz wszystkie foty, odpalasz Vegasa, klikasz prawym na Timeline, wybierasz Open..., zaznaczasz wszystkie zdjęcia i klikasz OK.

Tą wartość New Still image length sam musisz dobrać. Podajesz w sekundach ile ma trwać każda pojedyncza fota.
Nie udzielam odpowiedzi na PW.
Odpowiedz
#3
stary kocham Cie :D szukalem tego kilka dni .. zanim wpadlem na pomysl zeby zapytac jakiegos profesjonaliste :)
hm wszystko chodzi wszystko ladnie wyglada ale jakos nie umiem uzyskac tej plynnosci, jak na filmiku powyzej nie wiem czy to jest kwestia techniki wykonania zdjec, czy to jest zalezne rzeczywiscie od ilosci zdjec.

Sceny na moim filmiku nie beda tak przypadkowe jak nas filmiku powyzej - ja mam caly scenariusz - ktory dzieli sie na sceny po 15 sekund - ktore potem polacze w jedna calosc wszystko ma trwac 2 minuty.

Sceny zabieraja wyrezyserowane scenki z zycia jednej osoby, teraz pytanie czy na 15 sekundowa scenke okolo 80 zdjec wystarcza ? nie wiem no mam z tym problem...

Mam tez pytanie czy jakakolwiek obrobka foto ( bo winietowanie mozna zsynchronizowac i zalozyc uzywajac photoshopa i lighrooma , cala obrobka bedzie ze soba zsynchronizowana, takze wszystkie efekty beda takie same - kwestia zmienna to jedynie kwestia czasu naswietlania i przeslony czy w tym wypadku bedzie lepsze zastosowanie obrobki juz samego filmu wideo ? w Vegas studio ?
Odpowiedz
#4
Cytat:kwestia zmienna to jedynie kwestia czasu naswietlania i przeslony czy w tym wypadku bedzie lepsze zastosowanie obrobki juz samego filmu wideo ? w Vegas studio ?
To już zależy od Ciebie, ja bym wolał zrobić wszystko już manualnie podczas robienia fot. Jak masz scenariusz, wszystko rozpisane to nie ma żadnego problemu. Jest więcej pracy, no ale i efekt będzie znaczeni lepszy. Owszem, można się bawić w ustawienia kontrastów, balansu bieli i reszty tego typu rzeczy już w obróbce wideo, ale efekt nie zawsze może być taki jak sobie zakładaliśmy. Powiedzmy szczerze, z dobrej foty można zrobić jeszcze lepszą albo ją zepsuć, a ze złej tylko zła nam może wyjść. Opieram to tylko i wyłącznie na swoim doświadczeniu, może ktoś ma inny pogląd.
Nie udzielam odpowiedzi na PW.
Odpowiedz
#5
w sumie to sie zgadzam ... ale ja sie zastanawiam czy stosowac obrobke foto czy wideo ( w sensie poprawy samego nasycenia kolorow i takich malych szczegolow aby caly jeden film byl w jednej tonacji - poniewaz zmieniajac przeslone i tak jestem zmuszony zastosowac troche inna obrobke foto ... ) .... ale chyba lepiej bedzie sie pobawic photoshopem niz programem na ktorym sie wogle nie znam.


Kwestia jest samej winiety zakladac na zdjeciach czy w vegas studio ?
Odpowiedz
#6
Ja bym spróbował najpierw w Vegasie i zależnie od efektów pozostał przy nim, bądź wrócił do PS. W tym pierwszym wypadku masz o tyle lepiej, że widzisz efekt od razu na wszystkich zdjęciach i nie musisz ich wszystkich zapisywać po wprowadzeniu zmian. W dodatku zawsze możesz na jakimś zdjęciu, które nie wygląda dobrze po zastosowaniu efektu/filtra zmienić parametry znacznie szybciej niż w PS. Oszczędzisz w ten sposób również na czasie, bo omijasz jeden, bardzo czasochłonny etap.
PS co prawda oferuje znacznie więcej możliwości obróbki obrazu niż Vegas, ale chyba nie zamierzasz robić z tych zdjęć niewiadomo_jakich_cudów;)
Co do znajomości programu - jest naprawdę prosty w obsłudze. Skoro znasz PS'a, to w Vegasie bardzo szybko się odnajdziesz.
Odpowiedz
#7
Sluchajcie po spotkaniu z tym kolega o ktorym wspomnialem wczesniej ... dam rady dla tych ktorzy tez sie bawia w skladanie tego typu filmow...

Zalatwcie sobie manualny obiektyw z Ringiem Przeslony na obiektywie,
Wszelka obrobka nawet winietowanie stosujecie w Lihgtroomie / Photoshopie
Ciekawy efekt rozmycia i przejscia da sie uzyskac na plynnej zmianie przeslony na ringu ... caly czas oczywiscie robiac zdjecia... dostaneicie porazajacy efekt jak slowmo z matrixa.

Napewno sie pochwale filmikiem ale jeszcze go towrze :) potem renderuje , a potem z 1.5 GB musze zrobic wersje na yu tu ba :)

Nie uchyle tez tajemnicy o czym ten filmik jest ;) moge zapewnic ze nie jest to o galeriankach i bialych kozakach co jest ostatnio popularne wsrod kobiet xD

natomiast historia opowiada o kobiecie :)
nie martwcie sie to nie jest oda do milosci ... :P
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości