Jak renderować filmiki na YT.
(01-11-2017, 17:14)mateuszszar napisał(a):  Twój film jest PRYWATNY - nic nie widzimy.
A co się dzieje w miejscu, gdzie jestpixeloza? Jakieś przejścia? Dynamika w obrazie? Bawisz się prędkością odtwarzania - obwiednią (velocity)?
Możesz podesłać (lub pokazać na screenie) projekt?

Teoretycznie wszystko na Twoich screenach się zgadza. Jeśli montaż, to klasyczne cięcia (bez efektów), to nie powinno być żadnego problemu.
A jeśli taki występuje, to może należy szukać przyczyny w kodeku materiału źródłowego?
Ewentualnie zrób test bez użycia GPU (podczas renderu CPU Only, oraz w ustawieniach Vegasa -> wyłączyć akcelerację GPU).

Sorry najmocniej, zrobiłem film prywatny - teraz powinno być ok!

Poniżej scr samego projektu, nie jest zbyt skomplikowany - w kilku miejscach zmieniam prędkość odtwarzania, ta pikseloza występuje w miejscach bardziej dynamicznych, gdzie występują szybkie ruchy kamery.

[Obrazek: sN0rlv1pLalt0AnbFE_9PNVOKZak8C-OTvmxpk3N...25-h970-no]

Dzięki za podpowiedź z renderingiem z użyciem wyłącznie CPU - sprawdzę to i dam znać!
Odpowiedz
A jakie masz efekty na tracku?
Zerknij na vectoroscope, czy w tych pixelowych miejscach nie masz wysyconych kolorów ponad normę? Bo kodek AVC tego nie lubi. A widzę że masz bardzo mocną saturację (ale filmiku jeszcze nie widziałem bo na razie tylko smartfon :/
Odpowiedz
(01-11-2017, 22:00)mateuszszar napisał(a):  A jakie masz efekty na tracku?
Zerknij na vectoroscope, czy w tych pixelowych miejscach nie masz wysyconych kolorów ponad normę? Bo kodek AVC tego nie lubi. A widzę że masz bardzo mocną saturację (ale filmiku jeszcze nie widziałem bo na razie tylko smartfon :/

Na ścieżce tylko korektor kolorów, oraz jasność i kontrast w ustawieniach jak poniżej:

[Obrazek: VmTlBP3fufBMg21XHXAuksNd0pXVF4cY68Qp4KKs...52-h919-no]

[Obrazek: KzlNjd2MaJ50L44kuMb9X2F2Z2Rz6-Q0T-eSg2qR...52-h648-no]
Zrobiłem dwie próby renderingu z użyciem samego CPU:
28000000 b/s:



50000000 b/s:




Jak widać na filmach nadal coś się mocno kaszani w pewnych momentach.

Jutro spróbuję zrenderować fragment ścieżki bez żadnych efektów.

Co ciekawe, plik .mp4 z Vegasa wychodzi super, dopiero po wrzuceniu na YT pojawia się ta przypadłość :(
Odpowiedz
(01-11-2017, 22:28)jaczaq napisał(a):  Co ciekawe, plik .mp4 z Vegasa wychodzi super, dopiero po wrzuceniu na YT pojawia się ta przypadłość :(

Uroki YouTube'a. Wrzucony materiał jest przez YT przekompresowany często robiąc taką właśnie kaszanę w dynamicznych akcjach.
Odpowiedz
Panowie, wszystko się wyjaśniło - z pikselozą nic nie zrobię, rendering nie ma tutaj nic do rzeczy. Wrzuciłem surowy plik z kamery na YT i również sypie się jakość. Jedyne wyjście to chyba wymiana kamery :P



Odpowiedz
Na moje oko koder nie wyrabia... bo obraz się bardzo dynamicznie zmienia.
Spróbuj nakręcić jakiś w miarę stały kadr, bez machania kamerą na boki - i zobacz czy też będzie problem z pixelozą.
Odpowiedz
(01-12-2017, 22:34)mateuszszar napisał(a):  Na moje oko koder nie wyrabia... bo obraz się bardzo dynamicznie zmienia.
Spróbuj nakręcić jakiś w miarę stały kadr, bez machania kamerą na boki - i zobacz czy też będzie problem z pixelozą.

Całkiem możliwe, że szybkie ruchy nie służą tej kamerze. Tutaj mój inny film nagrywany tą samą kamerą - jest o niebo lepiej.



Odpowiedz
Jaskrawe, przesycone kolory też nie pomagają koderowi. Ale to akurat widać na vectoroscopie.

A ciekawe, jakby przerenderować te dynamiczne filmy w innym programie, gdzie można ustawić długość GOP (np. TMPGEnc, PremierePro).
Może jakby ustawić wszystkie parametry wg. wytycznych YT (10Mbps), i krótki GOP (kilka klatek, lub nawet 1 frame) - wówczas film będzie all-I frame. Tylko, czy 10Mbps wystarczy, aby zapisać all-I? Może być słabo. Trzeba testować. Nie ma wyjścia.

Zobacz jeszcze dla pewności, jak wygląda vectoroscope w Vegasie - czy przypadkiem kolory nie wychodzą poza koło. A jeśli tak, to obniż saturację, aby wykres nie przekraczał koła - i spróbuj przerenderować jeszcze raz.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości