Jak renderować filmiki na YT.
Jeśli mamy możliwości to możemy nawet więcej niż surówka... Ale zawsze trzeba wyważyć, czy warto.
Pamiętaj, że większość osób tutaj piszących robi produkcje gierkowe.
Zwróć uwagę z czym ludzie tutaj mają najwięcej problemów.
Z tym że yt ograniczenia nie ma - pełna zgoda (napisane w pomocy yt). Ale jaki sens wysyłania 50Mbps żeby yt przerobił to na 8Mbps?
Różnica w jakości? Owszem, ale ile osób to pitrafi zobaczyć. Większość nawet nie odpali na pełnym ekranie.
Odpowiedz
Może/na pewno wysyłanie filmu 50Mbps jest bez sensu, ale wszyscy którzy liczą że ich film pożyje w sieci trochę dłużej, tzn. parę lat, powinni wrzucać z wysokim bitrate (np. takim jakim produkują surówki różne kamerki czyli coś w okolicach 15 do 20 M)

Nie wykluczone/wręcz pewne że przy następnej aktualizacji YT, zostanie podniesiony transfer, do średniej szybkości łącz. I wielce prawdopodobnym jest, że wartościowe materiały (w pierwszej kolejności te na których YT zarabia) zaczną być stopniowo przekodowywane do bieżących zaleceń YT.
_________________________

Jest jeszcze inny powód, ważny w przypadku Vegasa (nie wiem jak jest w przypadku innych programów), materiał wyrenderowany na wysoki bitrate np. 15Mbps a potem przekonwertowany do np. 5Mbps np. za pomocą "Freemake Video Converter" jest dużo, DUŻO lepszej jakości niż materiał od razu wyrenderowany z Vegasa do 5Mbps.

Jest to info osobiście przeze mnie sprawdzone, jak i przedyskutowałem ten temat z jednym z dużych recplayerów z YT, który robił różne testy i jest tego samego zdania.
Odpowiedz
(09-16-2014, 1:10)eznawca napisał(a):  Jest jeszcze inny powód, ważny w przypadku Vegasa (nie wiem jak jest w przypadku innych programów), materiał wyrenderowany na wysoki bitrate np. 15Mbps a potem przekonwertowany do np. 5Mbps np. za pomocą "Freemake Video Converter" jest dużo, DUŻO lepszej jakości niż materiał od razu wyrenderowany z Vegasa do 5Mbps.

Właśnie ciekawa sprawa, ja przetestowałem to na adobe premiere i to zjawisko nie występowało. Więc jest to wina samego vegasa moim zdaniem.
Odpowiedz
Porównajcie wszystkie parametry plików renderowanych różnymi programami a nie tylko bitrate.
Odpowiedz
[Obrazek: VESVJ9m.png] [Obrazek: 19p8xz0.png] a tutaj http://wklej.to/s6laa to parametry klipów których chcę renderować po przeróbce.
mam problem z renderowaniem materiałów nagranych w 50i 1920x1080
różne poradniki czytałem i zawsze wychodzi ten przeplot, (pixele kwadratowe) na innych programach odtwarzania to strasznie widać, zaznaczałem none prograsive i i górny przeplot, ale taki sam efekt.
Filmik chcę wrzucić na youtube. Wcześniej zawsze nagrywałem w 50p fhd ale czytałem że ciężko jest otrzymać dobrą wersję filmu po renderowaniu w sony vegas, ale jak renderowałem to nigdy nie miałem takiego przeplotu tych pixeli w 50p.
No i teraz problem jest z tym 50i, zaznaczałem różnie zwłaszcza jak na screenach mam, renderowałem do mp4 i do avi, co ja źle robię?
Edit:
w formacie WMV 25pal jest już bez przeplotu, ale jakość trochę gorsza, bardziej ruchy są rozmazane niż w mp4 :/
Odpowiedz
@majorcom - aby usunąć przeplot, musisz ustawić projekt 25 progressive (okno PROJECT PROPERTIES).
W tym samym oknie masz metodę usuwania przeplotu - domyślnie jest blend. Trzeba to koniecznie zmienić na INTERPOLATE FIELDS (ta metoda zwykle daje lepsze efekty).

Dopiero tak ustawiony projekt renderuj zgodnie z 1920x1080, 25p itd.
Podczas samego renderingu warto też zaznaczyć opcję "Two-pass". Rendering będzie trwał dwa razy dłużej, ale jakość powinna być zauważalnie lepsza.
Odpowiedz
Jakie powinny być ustawienia renderowania Internet HD 720p i 1080p w PAL?
Odtwarzacz KMPlayer w filmie pokazuje mi 25 klatek, ale standard NTSC.
Czy oprócz frame rate coś jeszcze powinienem zmienić?

mateuszszar napisałeś o kodowaniu dwuprzebiegowym. Czy to znacznie zwiększy wielkość pliku wideo?
Odpowiedz
Wielkość pliku? A niby czemu? W ogóle nie powinno wpłynąć na wielkość pliku.
NTSC się nie przejmuj. Jak jest 25p, to na pewno nie jest NTSC i taki komunikat należy olać.

https://support.google.com/youtube/answe...&ctx=topic
Odpowiedz
Witam,

Mam ogromny problem z jakością filmów po wrzuceniu na YT - jakość ogólnie jest zadowalająca, lecz chwilami występuje niesamowita pikseloza (film poniżej):





Ustawienia projektu i renderingu wyglądają tak:

[Obrazek: F_XfknXZRnQtbkKTXnrMFZhDpNu-OMI00serVIF7...19-h607-no]

[Obrazek: SV0uiM0tUrFXADnEWTiExb6oo9a7-sbej_ToLo4z...61-h658-no]

Surowy plik:

[Obrazek: FNNzU3UN2gm0aejd_idJ9y4wNvmBPMl7_3tC8iLT...19-h505-no]

Macie jakieś pomysły? Testowałem już różne kombinacje bitrate, ale nic się nie zmienia - chwilami nadal jest tragedia.

Aha, renderuje na lapku: i7, 8GB RAM, GPU: GT540M
Odpowiedz
Twój film jest PRYWATNY - nic nie widzimy.
A co się dzieje w miejscu, gdzie jestpixeloza? Jakieś przejścia? Dynamika w obrazie? Bawisz się prędkością odtwarzania - obwiednią (velocity)?
Możesz podesłać (lub pokazać na screenie) projekt?

Teoretycznie wszystko na Twoich screenach się zgadza. Jeśli montaż, to klasyczne cięcia (bez efektów), to nie powinno być żadnego problemu.
A jeśli taki występuje, to może należy szukać przyczyny w kodeku materiału źródłowego?
Ewentualnie zrób test bez użycia GPU (podczas renderu CPU Only, oraz w ustawieniach Vegasa -> wyłączyć akcelerację GPU).
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości