Jak renderować filmiki na YT.
Nie, żebym zniechęcał, ale obawiam się, że większość userów YT nie ma kompów podłączonych do zestawów HiFI np. Harman-Kardon czy czegoś w tym stylu tylko ogląda tego typu pierdy na lapkach, tabletach i komórkach, w porywach na blaszakach z głośniczkami + subwoofer. Mówisz, że ktoś w przeciętnym pokoju gracza usłyszy różnicę między np. 128k a 928k?
Jaki masz ten podkład? Subtelna gra skrzypiec, w tle harfa a w podkładzie tuba na granicy słyszalności, czy wyścigowa napierdalanka wrmmmm-wrmmm-enta-enta- jebs-jebs-wrmmm-wrmmm?
Wszystkie informacje są tak nawiasem mówiać wypisane na yt/google jeśli chodzi o formaty, Mateusz to też wielokrotnie podawał.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Z tym, że większość nie słyszy to z pewnością masz rację, ale robię pewną fan produkcję na taki quasi konkurs, który ogłosili panowie z Audiomachine. Jeśli nie natknąłeś się na na nich, to oni tworzą muzykę pod trailery filmów, gier, reklam itd. Z gier czy tego typu rozrywki chyba już wyrosłem.

Np. coś takiego


Jako, że muzyka to chyba najważniejszy element w tym przypadku to pasuje by brzmiała przynajmniej przyzwoicie. Akurat dobrze się złożyło bo przyszły mi kilka dni temu słuchawki AKG K518 (polecono mi to na forum dla audiofilów). Oczywiście nadal jest to sprzęt z dolnej półki, jednak przy przesiadce z jakiś zwyklaków za kilka złotych różnica jest kolosalna więc stałem się bardziej wyczulony na tym punkcie.
Odpowiedz
OK, argument konkursowy do mnie odrobinę przemawia, ale - pokazujesz im to w dobrej jakości czy na YT? Jeżeli na YT to rendering w wartościach większych niż zalecane tu: http://support.google.com/youtube/bin/an...&ctx=topic
jest całkowicie bez sensu.
A inna sprawa - choć tu piszę ja mi się wydaje, pewnie Mateusz mnie poprawi, ale widzę sensu w renderowaniu audio w bitrate większym, niż najlepszy sample jaki mamy. Czyli jeżeli jak wszystkie sample / loopy (zakładam, że korzystasz z sampli) masz np. 256k to nic więcej z tego nie osiągniesz, renderując do 3x większego bitrate'u. Ale może się mylę.

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Wygląda to trochę inaczej. Ja do ich sampli czy loopów nie mam żadnego dostępu, nie ma szans by coś takiego upublicznili. Konkurs polega na tym, że "fan" może zrobić takie jakby review trailerów, do których oni tworzyli muzykę w 2013. Na kształt tego (ostrzegam, że bardzo stare, w słabej jakości, jednak zobaczysz koncept)



Mogę użyć ich muzyki, oraz SFX, które wydali w formie płyt ( część muzyki jest tworzona tylko i wyłącznie pod dany trailer, badź remixowana pod dany trailer w większości przypadków i oczywiście dziesiątki SFX które również posiadają tylko i wyłącznie oni na własny użytek do produkcji).

Tego wszystkiego nie przeskoczę i produkcja amatorska pod kątem walorów audio zawsze będzie odbiegać od tego co tworzą pod konkretny trailer, szczególnie w kwestii SFX. Po drugie jestem cienkim bolkiem jeśli chodzi o montaż w ogóle, mam z tym styczność kilka miesięcy, a temat audio jest generalnie czarną magią chociaż myślę, że coś na kształt trailera tzn. muzyka, jakieś "boom" z SFX, głos aktora, a następnie zmiana muzyki dam radę zrobić by to miało jakieś ręce i nogi.

Odpowiadając na twoje pytanie, niestety musi to przejść przez YT, pewnie dlatego, że wygodniej im wybierać sposród filmów umieszczonych na YouTube.

By nie renderować z niższej wartości na wyższą to podpowiada logika, tego też nigdy nie robiłem. Zastanawiał mnie natomiast wyżej wspomniany przypadek, czyli z bardzo wysokiej do 512. Dzięki za link, jeśli dobrze rozumiem YouTube zaleca przy 1080p 384kbps więc te .flac tak wyrenderuję.
Odpowiedz
Nie zrozumiałeś - nie wiem skąd bierzesz ich muzykę sfx itd. ale z próżnego nie nalejesz. Mówię o tym, że jak wejściowy materiał masz pozgrywany nie wiadomo jakiej jakości, to bez sensu jest produkować nie wiadomo jakie bitrate.
Sugeruje sprawdzić najpierw czy aby na pewno YT przyjmuje flac...
YT jasno piszę mp4 + dźwięk AAC

Maciej Lewandowski - efix.pl
Odpowiedz
Dzień dobry wszystkim.
Poczytałem ten wątek i jako, że jestem nowicjuszem, to jeszcze zapytam: Jakie wartości dla dwuprzebiegu bitrate'u należałoby wpisywać w przypadku projektu z plikami mp4 nagranymi kamerą Canon m506? Jakie ustawienia mają decydujące znaczenie w przypadku renderingu plików nagranych trybem przeplotu?
Odpowiedz
Mam pytanko, takie szybkie.

Ostatnio renderowałem 2 pliki: 3,5min i 4,4...
Ten 1 renderował się ok 1,5h, a ten 2 3,5h...
Masakra. Nie wiem czemu, ten 2 tak długo. Fakt 1min dłuższy film, ale renderowany był tylko w 4,8mb... Za to ten 1 w 6mb i tak krótko? Nie wiem, czy im szybsza prędkość tzn te MB, tym krócej renderuje?
Bo jeśli tak to będę, brał ciągle 6mb xD

Komputer mam taki sobie, więc wiem, że 1,5h na filmik 3,5min to długo... Ale 1,5h to jeszcze jest okej, ale 3,5h? Bez jaj...
Odpowiedz
Wszystko zależy, jaki masz komputer (i uwierz mi, nie wystarczy podać: "taki sobie", bo to nic nam nie mówi o procesorze, ramie, dyskach i innych... istotnych podzespołach - jak choćby karcie graficznej i wspomagania GPU).

Druga sprawa - dobrze też napisać jak jest zakodowany twój materiał wejściowy.
Kolejna - jak ustawiłeś projekt (czy jest dopasowany optymalnie to plików wejściowych).
Jeszcze jedna rzecz - co było robione z tym materiałem w Vegasie? Czyste cięcia? czy jakieś efekty, nałożone filtry, przejścia...

I na sam koniec - jak renderowałeś (format, kodek, ustawienia itd.).

Dla podpowiedzi: jak namieszasz, to procesor się niepotrzebnie poci, przeliczając tam i z powrotem cały materiał... a na dodatek tracisz przez to na jakości.
Odpowiedz
To ja jeszcze z jednym małym pytaniem. Skąd bierze się problem takiej pikseliozy na filmiku. Do niedawna wrzucałem na Youtube'a wszystko jak szło, np WMV 6mbps i działało dobrze, dziś gdy wrzucam WMV nawet z zalecanym 5mbbps (dla 720p) filmik krzaczy jak ten w linku:


Wiem, że zaleca się mp4, czy jednak wrzucanie WMV nie jest kompletnie możliwe, czy jest to jakiś nowy problem i kwestia ustawień renderu
Odpowiedz
1. Wyskoczył mi taki problem, źródła miały 30fps, projekt 30fps, eventy z włączona opcją 'Disable resample', próba renderingu
w Sony AVC z 30fps - WYWALA BŁĄD. Zmieniłem w renderingu na 29.97 poszło bez problemu.
Czy to jest reguła że Sony AVC nie potrafi równe 30fps, czy to jakiś przypadkowy błąd??

2. Moje obserwacje: że przy zalecanym tu dla Youtube: MainConcept AVC, 5Mbps/max.5,5Mbps, dwu przebieg - to widzę znaczne pogorszenie obrazu mimo że źródło było marne bo to mini kamerka Kodak ZX5, dająca zdaje się 6Mbps. Obraz po renderze bez żadnych efektów, od razu widać że gorszy, na stop klatce widzę mniej detali, większą kompresję. Czy nie lepiej jednak znacząco podnieść bitrate (np. do 18M) i zdać się jednak na Youtube. W końcu oni muszą być na topie w robieniu konwersji.
Na razie nie mam czasu na samodzielne testy - ale może znawcy tematu podeślą jakieś przykłady/dowody że proponowane tu rozwiązanie to faktycznie najlepsze rozwiązanie.

3. Czy ktoś mógłby dokładnie opisać (lub dać linka) w czym są dokładne różnice pomiędzy Sony AVC a MainConcept AVC.
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości