Forum o Sony Vegas Pro - Tutoriale, pomoc, efekty, rendering, etc.

Pełna wersja: różny klatkarz (25fps 30fps 50fps) jak prawiłodowo ustawić klatkarz wynikowy?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam!

Chcę złożyć jeden film z 3 różnych video.
Mam filmy nagrane 3 różnymi kamerami o 3 różnych klatkarzach:
a) 4K 25fps
b) 4K 30fps
c) 4K 50fps

Ustawiłem
a) disable resample dla 4K 25fps
b) disable resample dla 4K 30fps
c) use project resample dla 4K 50fps

Renderuje film do mp4 4K 50p. Ujęcia a) i c) na filmie są ok. Natomiast ujęcia b) są skopane bo widać przeskakiwanie klatek.

Jak powinno się ustawić prawidłowo klatkarz wynikowy i disable/force/use project resample dla takiego zestawu różnych filmów o różnych klatkarzach

Proszę pomóżcie.
Sprawa dość pilna:(
Nie ma jednoznacznego wyjścia.
Ale ja bym wszystko zrobił do 25p.
Wówczas ujęcia z kamery 30fps (disable resample) będą lekko skakały (nie każdy to zauważy). Natomiast pozostałe będą bardzo ok. (dla 50p -> również disable resample -> upuszczamy co drugą klatkę).
(05-23-2018, 20:40)Kamyk  79 napisał(a): [ -> ]Dzięki, tak przez chwilę przed Twoim postem też do tego doszedłem, ale zacząłem się zastanawiać nad jednym szczegółem.
Jeśli mam 3 kamery to czy nie lepiej nagrywać albo w 25p albo w 50p, czyli miałbym taki zestaw klatkarzy
50p, 25p, 25p
Czy klatkarze źródłowe z surówki: 50p, 25p, 25p byłyby wówczas mniej problematyczne niż zestaw klatkarzy surowych 50p, 30p, 25p?
Czy wówczas nie byłoby widocznego tego przeskakiwania klatek? Bo to przeskakiwanie klatek objawia mi się tylko przy ujęciach z drona nagranych w 30p.

Zrenderuje video do 25p tak jak napisałeś Mateusz i zobaczę jak to wyjdzie. Z testów wynika, że fragment gdzie jest dron (30p) wygląda lepiej, ale widać leciuteńkie przeskoki, choć to i tak jest lepsze niż to co było przy mojej pierwotnej konfiguracji.

Zawsze możesz zwolnić drona - 0.8333 prędkości (w VP14 można kliknąć "Confirm to Project Frame Rate") -> i program sam ustawi taką prędkość odtwarzania eventu, aby klatki pokrywały się 1:1.
Prędkość odtwarzania DRONA będzie wolniejsza, ale płynność będzie idealnie dopasowana.

Zwykle na początku, zanim włączy się zapis, ustawiamy kamery -> żeby pisały tak samo. Rozdzielczość, klatkaż, WB, timecode.
To później bardzo pomaga.
Z kamery 50p możesz robić ładne zwolnienia 2x.
Jeśli tego nie potrzebujesz, to nie ma sensu zapis w 50p.
Conform to Project Frame Rate czyli "dostosuj do fps projektu" działa cacy.
Dało to najlepszy efekt.
Rendering do 25p przy samym Disable resample na 30p nie dało takiego efektu, ale jak zrobiłem Conform to Project Frame Rate to ustawiła się prędkość 0.84333 i po renderingu do 25p obraz nie tnie się w żadnym momencie i idzie wszystko płynnie tak jak powinno.

Mam natomiast jeszcze jedno pytanie, bo ja mam klipy z drona pocięte i mam ich ze 40-ści. Jak zastosować Conform to Project Frame Rate globalnie dla wszystkich klipów z drona, czyli takich które mają 30p? Bo jak na razie widzę, że muszę wchodzić w Properties->Conform to Project Frame Rate dla każdego pociętego już fragmentu kliipu? Czy da się to jakoś zautomatyzować. prawy klawiszy myszki na zaznaczonych klipach i potem Switches->.... nie ma tu takiej opcji jak Conform to Project Frame Rate.
Zaznaczasz poprawnie ustawiony klip z drona -> i klikasz [ctrl+c] (kopiuj).

Dla Vegasa Pro 15
Zaznaczasz pozostałe klipy z drona -> prawy przycisk myszy -> selectively paste event attributes -> zaznaczasz na liście video event playback rate and undersample rate.

Dla wcześniejszej wersji vegasa możesz skopiować wszystkie ustawienia eventu (więc również pluginy, jakie są nałożone), za pomocą "paste event attributes", ale nie działa to grupowo.
Ewentualnie lepiej zainstalować dodatek VEGASAUR i wówczas można wybrać (jak w VP15), które cechy program ma skopiować (i działa grupowo - z kilkoma eventami na raz).
w Vegasie Pro 15 zadziałało to co napisałeś (Zaznaczasz pozostałe klipy z drona -> prawy przycisk myszy -> selectively paste event attributes -> zaznaczasz na liście video event playback rate and undersample rate.)

Potwierdzam, super!!!! Dziękuję.
Musiało zadziałać :) po to to jest :)
Mam podobną sytuację. Kupiłem Panasonica GH5 i nakręciłem wakacje w formacie 4K 60fps oraz 1080p w 120fps oraz 180fps. Do tego cześć ujęć podwodnych mam z GoPro5 2.7K 60fps.

Obecnie przeglądam tony nakręconego materiału i zastanawiam się nad formatem projektu. Czy zrobić z tego 1080p czy może 4K?
Mam tylko i7 4770K, 16GB RAM oraz 580GTX ze wsparciem CUDA dla MainConcept. SV14 PRO + Vegasour.
Jak próbowałem renderować w innym kodeku do 4K to trwało to wieki ale trudno....

Czy lepiej jest jednak robić ostry 1080p czy upscalować wszystko do 4K? Oczywiście wszystko w 30fps. Czy ustawienie projektu można zmienić jak już wszystko jest pocięte, pokolorowane i ustabilizowane?
Jeśli już masz 4K to ja bym został przy 4K. Zostawisz najwyżej kompa włączonego na dwa dni, ale będziesz miał mega jakość. Takie jest moje zdanie.
Co do zmiany ustawień już w wykonany projekie to jeśli masz video z różnych kamer na różnych indywidualnych ścieżkach, czyli np. GoPro na jednej śćieżce, GH5 na drugiej itd to da się to zrobić. Klikasz np. na klipie z GoPro CTRL + C i na klipy, na które chcesz nanieść ustawienia ze schowka klikasz prawy klawisz myszki "selectivly paste attributes" czy jakoś tak, wybierasz np. ".... frame rate...." i gotowe.
A tak na boku. Wczoraj renderowałem materiał video 4K i renderował mi się 4-5 godzin. Materiał wynikowy trwał 1 godzinę 50 minut 25p 60 Mbps, ale składał się tak naprawdę z ujęć w 4K 30p, 4K 50p i 4K 25p. Ja mam Intel i9-7980X i GTX980 TI