[oddzielony] grupowa stabilizacja
#1
Koledzy, morduje się ze "stabilizacją Vegas" na wszystkie klipy i nie daję rady. Zaznaczam ctrl+A albo shift+G i też nie mogę nadać tego efektu na wszystko a tak jak wspomniałem jest ich 330 szt. a ręcznie szkoda czasu. Proszę o pomoc i podpowiedz jak zrobić to na wszystkie klipy? Na youTube nic nie ma a w postach tego nie znalazłem.
Dzięki Cezar [Obrazek: icon_biggrin.gif]
Odpowiedz
#2
Dodanie efektu na wszystkie klipy jest możliwa, ale i tak musisz później każdy osobno analizować, żeby Vegas (a dokładnie plugin) wiedział, co w jaki sposób przesuwać, aby stabilizacja była efektywna.

Jeśli chcesz grupowo nakładać plugin, to musisz zrobić skrót klawiaturowy na funkcję "Paste Event Attributes". Później dodajesz efekt do pierwszego klipu -> klikasz "kopiuj event" -> następnie zaznaczasz pozostałe klipy -> i klikasz skrót klawiaturowy "paste event attributes".


Jeśli natomiast nie chcesz tego robić dla 300 klipów, to jedyna opcja, to wrzucenie wszystkiego na jeden track -> zapisanie jako oddzielny projekt (np. do_stabilizacji.veg).
Następnie otwierasz nowy projekt, przeciągasz na oś czasu plik projektu (vegas sobie rozkoduje i rozrysuje ścieżkę audio). Na ten pojedynczy event nakładasz stabilizację i klikasz "analizuj". Vegas potraktuje zlepek 300klipów jako jeden. Ale nie wiem jak będzie wyglądało miejsce połączenia sąsiednich klipów. Musisz przetestować.

Ps. Nie dopisuj się do cudzych wątków, szczególnie, że Twój problem nie ma wiele wspólnego z tamtym tematem.
Odpowiedz
#3
Dzięki kolego za podpowiedz, myślałem że jest to łatwiejsze. Sorry za przyczepienie się do innego postu.
Odpowiedz
#4
Jakie ustawić parametry w Sony AX53

15 września będę nagrywał cały ślub i wesele. Mam pytanie do szanownych kolegów, jak ustawić kamerę aby Movie Studio 14 Platinum nie miał żadnych problemów z renderowaniem i super jakością a materiał nagram na pena? Mam 3 karty 128 GB tak więc nie chodzi o wagę. Wcześniej nagrywałem około 10 lat Sony VX 2100E i nie było takich problemów jak teraz ale czasy i wymagania klientów się zmieniły tak więc kupiłem Sony AX53 i mam problem z doborem parametrów.
Podaję ustawienia:

4K XAVC S 4K 25p 100 Mbps lub 60 Mbps
XAVC S HD 50p lub 25p
FX HD AVCHD 50i, 50p, 25p 24 M
FH HD AVCHD 50i, 50p, 25p 17 M

Dziękuję za odpowiedz.
Odpowiedz
#5
Ja bym brał pod uwagę tylko dwie opcje:
- 4K XAVC S 25p -> 100Mbps, lub 60Mbps (prawdopodobnie wybierając 60Mbps, możesz od razu dodatkowo pisać PROXY -> które w łatwy sposób można przerobić, aby Vegas to obsłużył, więc podczas montażu nie męczysz się w 4K, a podczas renderu, vegas sam wczytuje odpowiedni plik).
- XAVC S HD 50p -> jeśli chcesz robić zwolnienia (2x zwolnienie może się przydać podczas tańców, rzucania kieliszków, oczepiny?)

Dodatkowo, jeśli możesz wybrać HLG, to będzie łatwiej/bezpieczniej z ekspozycją i późniejszą korekcją w programie.


To moja propozycja. Może ktoś ma większe doświadczenie z taką kamerą, lub z ślubami.
Odpowiedz
#6
(09-11-2018, 15:17)mateuszszar napisał(a):  Ja bym brał pod uwagę tylko dwie opcje:
- 4K XAVC S 25p -> 100Mbps, lub 60Mbps (prawdopodobnie wybierając 60Mbps, możesz od razu dodatkowo pisać PROXY -> które w łatwy sposób można przerobić, aby Vegas to obsłużył, więc podczas montażu nie męczysz się w 4K, a podczas renderu, vegas sam wczytuje odpowiedni plik).
- XAVC S HD 50p -> jeśli chcesz robić zwolnienia (2x zwolnienie może się przydać podczas tańców, rzucania kieliszków, oczepiny?)

Dodatkowo, jeśli możesz wybrać HLG, to będzie łatwiej/bezpieczniej z ekspozycją i późniejszą korekcją w programie.


To moja propozycja. Może ktoś ma większe doświadczenie z taką kamerą, lub z ślubami.
[quote pid='65019' dateline='1536671874']
Dzięki za odpowiedz a jak w praktyce z Movie? Czy nagrywać "i" czy "p"? Ludzie różnie mówią i piszą.
[/quote]
Odpowiedz
#7
Nie rozumiem "jak w praktyce z movie"...

Co do "i" lub "p", to moim zdaniem nie ma sensu iść w "i", jeśli nie będziesz wysyłał filmu do TV. W 99% przypadków lepsze będzie progressive.
Odpowiedz
#8
(09-14-2018, 17:21)mateuszszar napisał(a):  Nie rozumiem "jak w praktyce z movie"...

Co do "i" lub "p", to moim zdaniem nie ma sensu iść w "i", jeśli nie będziesz wysyłał filmu do TV. W 99% przypadków lepsze będzie progressive.

Nagrywam na pena i polecam "młodym" odtwarzanie w kompie i TV. Dziś właśnie oddałem ślub młodym i z tąd moje pytanie czy nagrywać w "p". Jutro mam wesele a boje się zepsuć i chcę być pewny na 100%, wiesz jak to jest, stres. Wcześniej nagrywałem DV sony a teraz skok technologiczny i dla tego chcę się upewnić. Dzięki mateuszszar za odpowiedz.
Odpowiedz
#9
Kiedyś się używało "i", bo tak nadawała telewizja analogowa. Więc wszystko, co miało styczność z TV było "i". Nie wyświetlało się pełnych obrazów, tylko naprzemienne linie - i to jest interlace, czyli przeplot.

Teraz, każdy używa TV LCD (a nawet jak ktoś ma kineskopowy, to przez tuner DVBT odtwarza z penDrive - i może sobie spokojnie wyświetlić obraz progresywny).
Nawet płyta DVD zrobiona w "p" działa poprawnie (ponieważ podczas authoringu, program zapisuje taki obraz jako "i", z tym, że linia nieparzysta i parzysta należą do tej samej fazy ruchu, czyli wyświetlają tę samą klatkę).

Dlatego napisałem, że jedynie jakbyś robił program do TV, to mogą się przyczepić, że obraz jest nieemisyjny. W każdym innym przypadku -> jedziemy na progressive :)
Jak będziesz potrzebował zrobić BluRay, to sobie przerenderujesz film prograssive na interlace (będzie zgodny z BluRay, ale faktycznie będzie jak "p").

Ps. Zwróć uwagę, że obecnie większość osób robi wesela na lustrzankach. A lustrzanki piszą tylko progressive.
Odpowiedz
#10
(09-14-2018, 21:28)mateuszszar napisał(a):  Kiedyś się używało "i", bo tak nadawała telewizja analogowa. Więc wszystko, co miało styczność z TV było "i". Nie wyświetlało się pełnych obrazów, tylko naprzemienne linie - i to jest interlace, czyli przeplot.

Teraz, każdy używa TV LCD (a nawet jak ktoś ma kineskopowy, to przez tuner DVBT odtwarza z penDrive - i może sobie spokojnie wyświetlić obraz progresywny).
Nawet płyta DVD zrobiona w "p" działa poprawnie (ponieważ podczas authoringu, program zapisuje taki obraz jako "i", z tym, że linia nieparzysta i parzysta należą do tej samej fazy ruchu, czyli wyświetlają tę samą klatkę).

Dlatego napisałem, że jedynie jakbyś robił program do TV, to mogą się przyczepić, że obraz jest nieemisyjny. W każdym innym przypadku -> jedziemy na progressive :)
Jak będziesz potrzebował zrobić BluRay, to sobie przerenderujesz film prograssive na interlace (będzie zgodny z BluRay, ale faktycznie będzie jak "p").

Ps. Zwróć uwagę, że obecnie większość osób robi wesela na lustrzankach. A lustrzanki piszą tylko progressive.

Oświeciłeś mnie kolego i za to wielkie dzięki. Napisałeś to w skrócie a ja błyskawicznie zrozumiałem.Ustawiłem kamerę na XAVC S HD 50p
Odpowiedz



   


Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości